Kanał youtube

piątek, 9 września 2016

Uszaty zając - amigurumi

Witajcie w ten piątkowy wieczór:)
Długo nie musiałam się namyślać co by tu stworzyć (mowa o amigurumi) by móc Wam przedstawić kolejny wzór, który warto było przetestować.
 Przypadkiem przeglądając serwis http://www.ravelry.com natknęłam się na fajnego królika, którego znajdziecie pod tym linkiem http://www.ravelry.com/patterns/library/little-bunny-foo-foo-2.
Postanowiłam napisać do autorki wzoru z prośbą czy mogę zamieścić tłumaczenie na swoim blogu:)
W zasadzie nie musiałam długo czekać na odpowiedź, która była twierdząca. Ustaliłyśmy co i jak.
Najpierw zachęcam Was do odwiedzenia stronki autorki http://shescraftycrochet.wixsite.com/lisapower/free-patterns i z góry dziękuję jej za pozwolenie tłumaczenia. 
Thank you very much She's Crafty Crochet.
Swojego uszatego zająca zrobiłam z włóczki Dolphin Baby gdyż mam jej tyle, że nie wiem co by z niej jeszcze zrobić. Obyłam się bez myszy:)

Tradycyjnie potrzebujesz:
-włóczka u mnie Dolphin Baby (zużyłam 120 gram czyli 1i1/5 motka), szydełko 4mm (użyj takiego jakie Ci pasuje do włóczki), znacznik, zapalniczka, wypełnienie, igła plastykowa do Dolphina z dużym oczkiem, bezpieczne oczy i nos (można wyszyć)

To co do dzieła?
Legenda:
V - 2 płs w 1 płs poprzedniego rzędu
I - 1 płs w 1 płs poprzedniego rzędu
^ - 1 płs w 2 płs poprzedniego rzędu
oś- oczko ścisłe (zamykające)

GŁOWA
Rnd 1 MR 6 płs,
Rnd 2 - 12 płs - (V) x 6,
Rnd 3 - 18 płs - (IV) x 6,
Rnd 4 - 24 płs - (IIV) x 6,
Rnd 5 - 30 płs - (IIIV) x 6,
Rnd 6 - 36 płs - (IIIIV) x 6,
Rnd 7-16 - 36 płs, <-- oczy między 11 a 12 rzędem rozstaw 6 wolnych płs, nos 13 a 14 rząd
Rnd 17 - 30 płs - (IIII^) x 6,
Rnd 18 - 24 płs - (III^) x 6
Rnd 19 - 18 płs - (II^) x 6, <---- zacznij powoli wypychać
Rnd 20 - 12 płs - (I^) x 6,
Rnd 21 - 12 płs 
Tutaj autorka mówi aby zakończyć robótkę, ja tego nie zrobiłam gdyż robiłam od razu ciało. Jeśli chcesz tak jak ja zrobić w 1 kawałku głowę i ciało to zrób ciało w odwrotnej kolejności czyli zacznij od rzędu 20 i kieruj się ku rzędowi pierwszemu zachowując oczywiście odpowiednią ilość płs na dany rząd.
 
CIAŁO
Rnd 1 MR 6 płs,
Rnd 2 - 12 płs - (V) x 6,
Rnd 3 - 18 płs - (IV) x 6,
Rnd 4 - 24 płs - (IIV) x 6,
Rnd 5 - 30 płs - (IIIV) x 6, <---- stopniowo wypychaj robótkę
Rnd 6 - 36 płs - (IIIIV) x 6,
Rnd 7-12 - 36 płs,
Rnd 13 - 30 płs - (IIII^) x 6,
Rnd 14 - 30 płs
Rnd 15 - 24 płs - (III^) x 6 
Rnd 16 - 24 płs
Rnd 17 - 18 płs - (II^) x 6, <---- dalej wypychaj robótkę
Rnd 18 - 18 płs
Rnd 19 - 12 płs - (I^) x 6,
Rnd 20 - 12 płs <--- jeśli osobno przerabiałeś ciało i głowę to zakończ oś i utnij dłuższą nitkę i przyszyj głowę do ciała



NOGI x 2
Rnd 1 MR 6 płs,
Rnd 2 - 12 płs - (V) x 6,
Rnd 3 - 18 płs - (IV) x 6,
Rnd 4-5 - 18 płs
Rnd 6 - 14 płs - (^)x4 i 10 płs <-- koniecznie tak
Rnd 7 - 12 płs - (^)x2 i 10 płs <-- zacznij wypychać nóżkę
Rnd 8-22 - 8 płs <--- stopniowo wypychaj nogę, ale nie do samego końca zrób oś i zakończ robótkę zostawiając dłuższą nitkę do przyszycia

RĘCE x 2
Rnd 1 MR 6 płs,
Rnd 2 - 12 płs - (V) x 6,
Rnd 3-4 - 12 płs
Rnd 5 - 9 płs - (^)x3 i 6 płs <-- zacznij wypychać nóżkę
Rnd 6-22 - 9 płs  <--- stopniowo wypychaj nogę, ale nie do samego końca zrób oś i zakończ robótkę zostawiając dłuższą nitkę do przyszycia

USZY x 2 
Rnd 1 MR 6 płs,
Rnd 2 - 12 płs - (V) x 6,
Rnd 3 - 18 płs - (IV) x 6,
Rnd 4-6 - 18 płs
Rnd 7 - 16 płs - (^IIIIIII) x 2,
Rnd 8 - 16 płs
Rnd 9 - 14 płs - (^IIIIII) x 2,
Rnd 10 - 14 płs
Rnd 11 - 12 płs - (^IIIII) x 2,
Rnd 12-22 - 12 płs
Rnd 23 - 10 płs - (^IIII) x 2,
Rnd 24 - 10 płs
Rnd 25 - - 8 płs - (^III) x 2,
Rnd 26-30 - 8 płs, oś <--- zakończ robótkę zostawiając dłuższą nitkę do przyszycia NIE WYPYCHAJ

Autorka bloga zrobiła ogonek zająca z pompona, ja wyszydełkowałam go z włóczki wiodącej w projekcie

OGONEK
Rnd 1 MR 6 płs,
Rnd 2 - 12 płs - (V) x 6,
Rnd 3 - 18 płs - (IV) x 6,
Rnd 4 - 18 płs  

Rnd 5 - 12 płs - (^I) x 6, oś  <--- wypchaj i zakończ robótkę zostawiając dłuższą nitkę do przyszycia

Pozostało wszystkie elementy pozszywać ze sobą. Wiem wiem ulubione zajęcie każdej osoby, która zmierzyła się z amigurumi, ale to zajęcie daje mi tyle satysfakcji bo wtedy wiem, że zabawka "dostaje duszę".

A oto gotowy zając:)
Mam nadzieję, że udało Ci się go wyszydełkować:)
Zając ze stojącymi uszami ma aż 51 cm w zwisie:)

A tak jego mość wygląda jak siedzi obrażony na cały świat:)
Czyż nie jest śliczny i mięciusi?

12 komentarzy:

  1. Nawet się nie dziwię, że się obraził. Jak mogłaś go powieści i przypiąć te cudne dłuuuugie uszy klamerkami do sznurka ?!?!?

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem ciekawa tej włóczki, dobrze się nią przerabia? Mam akryl do zabawek, ale ta moja się strasznie rozjeżdża przy zmniejszaniu liczby oczek i robią się dziury :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może od razu sprostuję, to nie włóczka jest zła, a umiejętności :D

      Usuń
    2. Włóczka jest ok tzn. nie rozdwaja się najważniejsze to przypalić końcówki;-)ja lubię tę włóczkę bo robótki szybko przybywa:-)

      Usuń
  3. Świetny jest ! W sam raz do przytulania :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam serdecznie. W jaki sposób można się z Panią skontaktować??? - bo nie mogę nigdzie znaleść emaila.
    Chodzi o propozycję współpracy. Jeśli jest Pani zainteresowana to bardzo proszę o kontakt na emaila:
    diy.zts@gmail.com
    Pozdrawiam DT DIY - Magdalena

    OdpowiedzUsuń
  5. Cześć (chyba się nie dodałmój komentarz) Bardzo Ci dziękuję za stronę, spędze przy niej zimowe wieczor :) Włąsnie kończe królika, ale cos mi sie nie zgadza, czy głowa jest większa od ciała? bo moja wyszła większa i jakby smutno mu zwisa. Jaką długość ma mieć głowa a jaką ciało? Pozdrawiam serdecznie Magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Magda:) nie zauważyłam komentarza jeśli chcesz konkretnie wymiary to podam Ci je dzisiaj jak skoczę po królika do auta. Głowa jest mniejsza ale dam Ci znać:)

      Usuń
  6. Witam ile motkow jest potrzebnych do królika?

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam mam pytanie dopiero zaczynam więc może wydać się głupie:) w nodze w 7 rzędzie jest 12 oczek A w 8 rzędzie jest tylko 8 i nie pisze jak zmniejszyć.pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń