Kanał youtube

poniedziałek, 16 października 2017

Szydełkowa świnka morska - Amigurumi Guinea Pig

Witajcie:)
Dzisiaj post i fototutorial o tym jak zrobić świnkę morską (chociaż dla mnie to bardziej chomiczek, ale kto co woli). Na wstępie chciałabym Wam powiedzieć dlaczego akurat świnka. No cóż kiedyś jeszcze na początkach swojej drogi w amigurumi widziałam ten wzór i stwierdziłam, że zrobię tylko u mnie niektóre rzeczy czekają w kolejce latami, bo albo inne projekty do zrobienia albo co innego się dzieje.
Do sedna, jak już część z Was zdążyła się zorientować w kiosku pojawiła się gazeta Amigurumi dla początkujących. Moje spostrzeżenia co do gazety są takie, że po pierwsze strasznie śmierdzi farbą (nie tylko ja tak sądzę, ale można kupić wersję elektroniczną więc kłopot zapachu odpada). Są błędy w tłumaczeniach wzorów (np. delfinek, świnka) co do reszty się nie wypowiem, ale myślę sobie, że jak już chcieli zrobić gazetę dla NAS to ktoś mógł siąść i przetestować te wzory lub porównać czy nie ma błędów w tłumaczeniu albo jak coś jest niezrozumiałe to dać wskazówkę. Mnie osobiście nic nie powaliło na kolana by zakupić za 20 zł rzeczoną gazetę, a wzór na świnkę to mogę ściągnąć z neta i wiem, że tam nie będzie błędów. Kolejna rewelacja jaka wyszła podczas robienia świnki, to to, że postanowiłam napisać do autorki bezpłatnego wzoru Kati Galusz (wyraźnie odnotowane w jej wzorze jest, że masowa produkcja, sprzedawanie i dystrybuowanie części wzoru lub instrukcji jest wyraźnie zabroniona), czy wie o tym, że jej wzór został przetłumaczony i jest dystrybuowany (sprzedawany) w Polsce. Zgadnijcie jaką odpowiedź otrzymałam? Oczywiście, że nic nie wie na ten temat!!! Wydaje mi się to trochę przykre, gdyż z mojego doświadczenia wynika, że lepiej napisać do autora wzoru, nawet tego bezpłatnego, że chcielibyśmy go przetłumaczyć na inny język i czy wyraża zgodę (tak wiem, w jej zastrzeżeniach nie było mowy o tłumaczeniu na inny język, ale jakby nie było jest on dystrybuowany, sprzedawany). Ja napisałam i mam zgodę na ustalonych warunkach:) To co gotowi do działania? Zrobienia swojej świnki morskiej? Jest ona łatwa i przyjemna w robieniu i jak widać ciężko skończyć na jednej:)
Zapraszam Was wreszcie po tak długim wywodzie na przetłumaczony wzór i fototutorial krok po kroku jak zrobić świnkę morską:) 
Fototutorial na przykładzie włóczki Dolphin Baby:)

Oryginalny wzór jak wspomniałam jest autorstwa Kati Galusz a znajdziecie go na Ravelery (https://www.ravelry.com/patterns/library/newborn-guinea-pig) ja jestem autorem tylko i wyłącznie tłumaczenia!!!

Wszystkie tłumaczenia są bezpłatne. Niech wywołują uśmiech na Twojej twarzy, gdy najbardziej tego potrzebujesz i szukasz. Jeśli podoba Ci się to, co robię dla CIEBIE i chciałabyś mnie wesprzeć (drobną sumą), możesz postawić mi kawę (kliknij zielony przycisk).Postaw mi kawę na buycoffee.to 

Potrzebujesz:
-włóczki na ciałko u mnie Dolphin Baby, Tango i Scheepjes stone washed
-szydełka do ciałka analogicznie (4mm, 3,5mm oraz 2,5mm) 
-wypełnienie
-znacznik
-igły do Dolphin i zwykłej
-zapalniczka do przypalania końcówek z Dolphina by się nie sypała włóczka
-opcjonalnie bezpieczne oczy analogicznie 10mm, 8mm i 6mm
-szczotka do wyczesania włosów 
-różowa włóczka do wyszycia noska

Legenda:
V - 2 płs w 1 płs poprzedniego rzędu
I - 1 płs w 1 płs poprzedniego rzędu
4I - 4 płs w 4 płs poprzedniego rzędu
^ - 1 płs w 2 płs poprzedniego rzędu
(IIII) - pompon z 4 słupków (FILMIK JAK ZROBIĆ)
oś - oczko ścisłe
oł - oczko łańcuszka
In - płs nawijany

CIAŁO I GŁOWA
Włóczka Dolphin Baby
Rząd 1 - MR 6 płs
Rząd 2 - 9 płs - (VI) x 3
Rząd 3 - 12 płs - (VII) x 3
Rząd 4 - 15 płs - [(VII)x3], III (BŁĄD W GAZECIE)
Rząd 5 - 15 płs
Rząd 6 - 18 płs -5I,V,5I,V,2I,V
Rząd 7 - 20 płs - 13I,V,2I,V,I
Rząd 8 - 20 płs - 14I,(IIII),2I,(IIII),2I
Rząd 9 - 19 płs - 5I,^,13I
Rząd 10 - 19 płs
Rząd 11 - 20 płs -6I,V,12I
Rząd 12 - 20 płs
Rząd 13 - 18 płs - 4I,^,2I,^,10I
Rząd 14 - 16 płs - 3I,^,2I,^,9I
Rząd 15 - 12 płs - (^II) x 4 <--- wypchaj
Rząd 16 - 6 płs - (^) x 6 <---zakończ i zszyj
Rząd 2
Rząd 4
Rząd 6
Rząd 8 z przednimi łapkami
Rząd 10
Zamontuj oczy, u mnie to jest między 5 a 6 rzędem. Rozstaw 6-7płs
Rząd 12
Dupka czyli rząd 16 zszyty:)
USZY x 2
Zrób MR i w MR zrób 2 oł, In, 2II, In ,2oł, oś i zaciśnij MR. Wygląda to mniej więcej o tak jak na zdjęciach poniżej:) Oczywiście przyszyj do głowy. Gazetą się nie sugeruj bo wg niej oczy powinny być zasłonięte przez uszy o czym w podstawowym wzorze nie ma wzmianki:)
TYLNE ŁAPKI x 2
Rząd 1 - zrób 5 oł, następnie w 2 oczko łańcuszka zrób 1 płs i kolejno po 1 płs w oczko łańcuszka (mają być 4 płs)
Rząd 2 - zrób 1 oł obróć i następnie w 4 oczka zrób 4 płs
Rząd 3 - zrób 1 oł, obróć i zszyj nóżki (odsyłam do oryginalnego wzoru ładnie to jest wyjaśnione)
Na koniec przyszyj do ciałka:)
 Długość ciałka 6cm, szydełko 2,5mm, oczy 6mm, włóczka Scheepjes stone washed (wyczesana)
 Długość ciałka 9cm, szydełko 3,5mm, oczy 8mm, włóczka Tango (wyczesana)
Długość ciałka 11cm, szydełko 4mm, oczy 10mm, włóczka Dolphin Baby

Świnki robi się bardzo przyjemnie. Ze swojej strony dodam, że z Dolphin Baby można zrobić 7 świnek morskich i zostanie troszkę włóczki:)

Wszystkie tłumaczenia są bezpłatne. Niech wywołują uśmiech na Twojej twarzy, gdy najbardziej tego potrzebujesz i szukasz. Jeśli podoba Ci się to, co robię dla CIEBIE i chciałabyś mnie wesprzeć (drobną sumą), możesz postawić mi kawę (kliknij zielony przycisk).Postaw mi kawę na buycoffee.to 
Mam nadzieję, że skorzystasz z tłumaczenia i pochwalisz się swoją pracą na profilu SZYDŁAKI CUDAKI.
Za wszelkie komentarze dziękuję i mile widziane polubienie fanpagu na FB:)

PS. Thank You KATI GALUSZ:) your pattern is the best:)

7 komentarzy:

  1. taka to przynajmniej nie brudzi,super

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam tę gazetę, ale pierwszą świnkę zrobiłam bardziej przy Twojej pomocy.... Chyba jednak w łatwiejszy sposób to objaśniasz ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Co jest z tą kawką bank napisał mi że jakiś błąd stronki 🙋 świnka super

    OdpowiedzUsuń