Kanał youtube

czwartek, 23 listopada 2017

Szydełkowa świąteczna bombka krok po kroku 3 - Crocheted christmas bauble step by step 3

Witajcie:)
Gotowi na kolejną bombkę? Tym razem bombkę nr 3? Oczywiście pokrótce opiszę jak postępować ze schematem i co dodałam, że powstała bombka. A nowicjuszy odsyłam do poprzednich postów o bombkach o TUTAJ oraz TUTAJ.
Tradycyjnie użyłam kordonka MUZA oraz szydełka 1,25mm i bombki 8 cm. Więcej o usztywnianiu bez bombki poczytacie w 1 bombce krok po kroku:)
Dziś opiszę poszczególne sekwencje bo się powtarzają:) Jak poprzednie opanowaliście to ta nie sprawi kłopotu:) 
To do dzieła:) 

Wszystkie tłumaczenia są bezpłatne. Niech wywołują uśmiech na Twojej twarzy, gdy najbardziej tego potrzebujesz i szukasz. Jeśli podoba Ci się to, co robię dla CIEBIE i chciałabyś mnie wesprzeć oraz podziękować za ponad 400 tłumaczeń. Możesz wesprzeć mnie drobną kwotą stawiając tzw. wirtualną kawę. To co, docenisz? Kliknij, wesprzyj, w ten sposób możesz mi podziękować za to co robię, a przy okazji możesz odebrać (w zwrotnym mailu) wzór na Qbika (co miesiąc inny wzór mego autorstwa)Postaw mi kawę na buycoffee.to 





 
W MR zrobić 12 półsłupków i następnie co 2 półsłupek zrobić łuczki z 5 oczek łańcuszka.
Następnie wykonać pęczek z 5 słupków i łuczek łączący z 7 oczek łańcuszka.
Następnie wykonaj półsłupek 2 oczka łańcuszka i półsłupkiem wbij się w szczyt pęczka z 5 słupków i wykonaj 9 oczek łąńcuszka i złącz je razem oczkiem ścisłym następnie 2 oczka łańcuszka i półsłupek, półsłupek i zaczynasz znowu sekwencję od nowa:)
W następnym rzędzie mamy więcej dłubania, ale powstaną nam ładne płatki kwiatka:) Zaznaczam, że pracujesz na tym łańcuszku z 9 oczek z poprzedniego rzędu. Robisz półsłupek następnie 7 słupków pojedynczo nawijanych 2 oczka łańcuszka i znów słupków pojedynczo nawijanych. Później półsłupek w półsłupek poprzedniego rzędu i 7 oczek łańcuszka i znów półsłupek w półsłupek poprzedniego rzędu. Tam gdzie robisz łuczek z 7 oczek łańcuszka pod spodem ma być z poprzedniego rzędu wolny półsłupek z nim nic nie robisz. I powtarzasz sekwencję:)
Rozpoczynasz kolejny rząd półsłupkiem i łańcuszkiem (pikotkiem z 5 oczek łańcuszka) i dalej robisz łuczek z 5 oczek łańcuszka. Robisz półsłupek w 6 słupek z poprzedniego rzędu (pierwsza część płatka przed 2 oczkami łańcuszka). Robisz 3 oczka łańcuszka i robisz półsłupek po środku łańcuszka z 2 oczek z poprzedniego rzędu. Znów robisz 3 oczka łańcuszka i półsłupek w 6 słupek poprzedniego rzędu (2część płatka) i potem robisz 5 oczek łańcuszka i powtarzasz sekwencję od nowa:)
Kolejny rząd rozpoczynasz półsłupkiem i robisz 5 słupków pojedynczo nawijanych. Następnie pikotek z 3 oczek łańcuszka i robisz 4 słupki pojedynczo nawijane i półsłupek ku końcowi łańcuszka z 5 oczek z poprzedniego rzędu. Robisz 3 oczka łańcuszka i półsłupek po środku łańcuszka z 3 oczek z poprzedniego rzędu i robisz 2 oczka łańcuszka pikotek z 3 oczek i znów 2 oczka łańcuszka i półsłupek w drugi łuczek z poprzedniego rzędu składający się z 3 oczek łańcuszka. I powtarzasz sekwencję do końca.
Teraz aby powstała nam 1 część bombki przeskoczyłam oczkami ścisłymi do pierwszego pikotka i robiłam między tymi pikotkami (mamy ich 12 we wzorze) łuczki z 10 oczek łańcuszka.

Wszystkie tłumaczenia są bezpłatne. Niech wywołują uśmiech na Twojej twarzy, gdy najbardziej tego potrzebujesz i szukasz. Jeśli podoba Ci się to, co robię dla CIEBIE i chciałabyś mnie wesprzeć oraz podziękować za ponad 400 tłumaczeń. Możesz wesprzeć mnie drobną kwotą stawiając tzw. wirtualną kawę. To co, docenisz? Kliknij, wesprzyj, w ten sposób możesz mi podziękować za to co robię, a przy okazji możesz odebrać (w zwrotnym mailu) wzór na Qbika (co miesiąc inny wzór mego autorstwa)Postaw mi kawę na buycoffee.to 
I takiego komara można było zgarnąć :) Za każdym razem to niespodzianka za postawioną kawę :)


2 części bombek łączę ze sobą po wykonaniu w drugie 5 oczek łańcuszka (łączę oczkiem ścisłym) i znów 5 oczek łańcuszka (to tak jakbyś robił ten łuk z 10 oczek łańcuszka, ale musisz połączyć dwie części)
Po wykonaniu 9 takich łuków łączących oba elementy wsadzam akrylową formę i obrabiam na bombce dalej łuki.

Gotowa bombka prezentuje się tak jak na zdjęciach poniżej. Oczywiście pochowaj nitki i je poucinaj tak aby nie rozwaliła się robótka:)

Ufff dotarliśmy do końca:) Pierwszą część może robi się wolno, ale druga jest już łatwiejsza bo wiesz co i jak i bombeczka powstaje bardzo szybko:)

A tak prezentują się już nasze 3 gotowe bombki:)
Dziękuję za komentarze oraz lajki i pozdrawiam Was ciepło.

Wszystkie tłumaczenia są bezpłatne. Niech wywołują uśmiech na Twojej twarzy, gdy najbardziej tego potrzebujesz i szukasz. Jeśli podoba Ci się to, co robię dla CIEBIE i chciałabyś mnie wesprzeć oraz podziękować za ponad 400 tłumaczeń. Możesz wesprzeć mnie drobną kwotą stawiając tzw. wirtualną kawę. To co, docenisz? Kliknij, wesprzyj, w ten sposób możesz mi podziękować za to co robię, a przy okazji możesz odebrać (w zwrotnym mailu) wzór na Qbika (co miesiąc inny wzór mego autorstwa)Postaw mi kawę na buycoffee.to 
Pierwszy z serii był MIŚ. Co miesiąc inny bohater :)



Aaa zapomniałam Wam dodać schemat:) Ale ze mnie gapa:) Źródło skąd pochodzi macie na obrazku:)
 PS. Oczywiście tłumaczenie na wygrane myszy w drodze:)

2 komentarze:

  1. Wykończysz mnie z tymi bombkami :(. Jedna ładniejsza od drugiej, i kiedy ja mam to wszystko zrobić ?!?!?

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystkie są cudne jak nie ten rok to przyszły :) ale jak mogę coś podpowiedzieć - jeśli ktoś nie działa na akrylowych bombkach to można w jednej z części przed MR zostawić 50-60 cm koronka i z tej części zrobić zawieszkę z łańcuszka :) pozdrawiam i nadal czekam na inne wzory:)

    OdpowiedzUsuń