sobota, 18 czerwca 2016

Szydełkowa słodka pszczółka z biedronkowego zestawu:)

Bzz:) Bzz:)
Witajcie w tak piękną sobotę:)
Tak jak obiecałam, tak też czynię wrzucam zdjęcia z etapów powstawania słodkiej pszczółki z biedronkowego zestawu, zamieszczam poprawny opis i opowiem o swoich spostrzeżeniach:)

To co gotowi? Na opowieść słowno-fotograficzną:) Z góry za przynudzanie przepraszam ale inaczej pisać nie umiem:)

Zaczęło się niewinnie, wchodzę na jedną z facebookowych grup i moim oczom ukazały się posty o tym, że w znanej sieci supermarketów Biedronka (nikt mi nie płaci za reklamę) można zakupić zestawy do samodzielnego zrobienia swojej zabawki (do szycia jak i szydełkowania). Ja postanowiłam zaopatrzyć się w pszczółkę za 19,99, były też babeczki (na opakowaniu pisało, że do wykonania 2 szt.).

Na pierwszy rzut oka spodobało mi się ładne opakowanie w kształcie tuby dosyć trwałej z ładnym sznurkiem. W zasadzie po wykonaniu rzeczonej zabawki można ją włożyć do środka i podarować komuś bliskiemu.

Zestaw zawiera włóczkę akrylową (dla mnie kiepska jakość, gdyż się strzępi rozdwaja i strasznie skrzypi) w odpowiednich kolorach. Następnie mamy szydełko w rozmiarze 3,5mm (ja wymieniłam sobie na 3mm bo dla mnie powstawała za luźna robótka) oraz oczy (wcale nie takie bezpieczne, gdyż bez problemu można było je zakładać i ściągać jak ktoś się pomylił) i syntetyczne wypełnienie (dla mnie okej). Brak nożyczek, znacznika i szpilek.
A zapomniałam o instrukcji wykonania tejże pszczółki. Cóż są błędy i uważam, że dla osób, które postanowiły zacząć swoją przygodę z szydełkowaniem może to stanowić problem, jeśli nie znają zasad amigurumi:) Wzór rozpisany jest na słupki, a powinny być półsłupki, czasem pomylony jest kolor, a potem każą robić tym odpowiednim i przy zmniejszaniu oczek też są błędy:)
Ja specjalnie dla Was wrzucam poprawny schemat tego jak ja zrobiłam swoją pszczółkę:)

A nowicjuszy w amigurumi zapraszam do tego posta:)

Zaczynamy? 3..2..1..a więc do dzieła:)

Legenda:
V - 2 płs w 1 płs poprzedniego rzędu
I - 1 płs w 1 płs poprzedniego rzędu
^ - 1 płs w 2 płs poprzedniego rzędu
os- oczko ścisłe (zamykające)

GŁOWA (żółty kolor)
Rząd 1 - MR 6 płs
Rząd 2 - 12 płs - (V) x 6
Rząd 3 - 18 płs - (IV) x 6
Rząd 4 - 24 płs - (IIV) x 6
Rząd 5 - 30 płs - I,V, (IIIV) x 5, II
Rząd 6 - 36 płs - (IIIIV) x 6
Rząd 7 - 42 płs - II,V, (IIIIIV) x 5, III
Rząd 8 - 48 płs - (IIIIIIV) x 6
Rząd 9-14 - 48 płs UMIEŚĆ OCZY MIĘDZY RZĘDEM 12 a 13 w ODSTĘPIE 2 płs
Rząd 15 - 42 płs III, ^, (IIIIII^) x 5, III <--- tutaj powoli możesz wypełniać
Rząd 16- 36 płs - (IIIII^) x 6
Rząd 17 - 30 płs - II, ^, (IIII^) x 5, II
Rząd 18 - 24 płs - (III^) x 6
Rząd 19 - 18 płs - I, ^, (II^) x 5, I <--- wypełnij
Rząd 20 - 12 płs (I^) x 6 <--- dokończ wypełnianie
Rząd 21 - (^) x 6 <--- utnij nitkę i zszyj
Tutaj jeszcze z szydełkiem z zestawu, to było ostatnie okrążenie potem wymieniłam na swoje 3mm:)
Już z zamontowanymi oczkami
Gotowa głowa
Pozwoliłam sobie tak wykonać głowę, aby nie wyszły charakterystyczne linie, czyli początek robótki i zamiast ładnego koła mamy sześciokąt. I zrobić ją całą, a nie kończąc na 12 płs.

CZÓŁKA - 2 szt.
Rząd 1 - MR 6 pł 
Rząd 2 - 9 płs - (IV) x 3
Rząd 3-4 - 9 płs lekko wypchaj
Rząd 5 - 6 płs (I^) x 3
Zmień włóczkę na czarną
Rząd 6-7 - 6 płs
\
Gotowe czółka dla pszczółki
Czas przyszyć je do głowy między 7, a 8 rzędem.
POLICZKI - 2 szt.
Rząd 1 - MR 8 płs i zakończ oczkiem ścisłym.
Czas na przyszycie do głowy między rzędami 14 a 16:) oraz wyszycie nosa w rzędzie 13/14 zaraz pod oczami.
Gotowa główka:)
Uff głowa jest to teraz czas na ciałko:)

CIAŁO
Zacznij żółtą włóczką
Rząd 1 - MR 6 płs
Rząd 2 - 12 płs - (V) x 6
Rząd 3 - 18 płs - (IV) x 6
Zmień włóczkę na czarną
Rząd 4 - 24 płs - (IIV) x 6
Rząd 5 - 30 płs - I,V, (IIIV) x 5, II
Zmień na żółtą włóczkę
Rząd 6 - 36 płs - (IIIIV) x 6
Rząd 7 - 42 płs - II,V, (IIIIIV) x 5, III
Zmień włóczkę na czarnąRząd 8 - 42 płs
Rząd 9 - 36 płs - (IIIII^) x 6
Zmień na żółtą włóczkę
Rząd 10 - 36 płs
Rząd 11 - 30 płs - II, ^, (IIII^) x 5, II
Zmień włóczkę na czarną
Rząd 12 - 30 płs
Rząd 13 - 24 płs - (III^) x 6
Zmień na żółtą włóczkę
Rząd 14 - 24 płs
Rząd 15 - 18 płs - I, ^, (II^) x 5, I <--- wypełnij
Zmień włóczkę na czarną
Rząd 16 - 18 płs
Rząd 17 - 12 płs (I^) x 6
Rząd 18 - 12 płs <--- dokończ wypełnianie, zakończ oczkiem ścisłym i utnij nitkę do przyszycia głowy
Pierwszy etap po zmianie koloru włóczki (rząd 6)
Tutaj już po zmianie szydełka
Lewa strona robótki nitki związałam te co zostały po zmianie kolorów
na supełki i ucięłam, aby robótka się nie pruła
Prawa strona robótki tył, tak wygląda po zmianie kolorów
Prawa strona robótki przód
Gotowe ciałko z przodu
Ja od razu nie łączę elementów ze sobą chociaż w instrukcji tak jest.
RĘCE - 2 szt.
Zacznij żółtą włóczką
Rząd 1 - MR 6 płs
Rząd 2 - 12 płs - (V) x 6
Rząd 3-4 - 12 płs
Rząd 5 - 8 płs - (I^) x 4
Zmień włóczkę na czarną 
Rząd 6 - 6 płs - (III^) x 2
Rząd 7-12 - 6 płs
Rząd 13 - umiarkowanie wypełnij, złącz obie strony i zszyj trzema płs.
W instrukcji jest napisane by przyszyć do tułowia w rzędzie 17.

NOGI - 2 szt.
Zacznij czarną włóczką
Rząd 1 - MR 6 płs
Rząd 2 - 12 płs - (V) x 6
Rząd 3 - 18 płs - (IV) x 6
Rząd 4-5 - 18 płs
Rząd 6 - 12 płs (I^) x 6
Rząd 7 - 9 płs (II^) x 3
Zmień włóczkę na żółtą
Rząd 8-11 - 9 płs <--- wypełnij lekko, zakończ oczkiem ścisłym, utnij nitkę taką by móc przyszyć nogi z tułowiem
W zasadzie wisienką na torcie są skrzydełka, tak więc do dzieła:)
Weź białą włóczkę i wykonaj 2 sztuki:)

SKRZYDEŁKA - 2 szt.
Rząd 1 - MR 6 płs
Rząd 2 - 12 płs - (V) x 6
Rząd 3 - 18 płs - (IV) x 6
Rząd 4 - 24 płs - (IIV) x 6
Rząd 5 - 30 płs - I,V, (IIIV) x 5, II
Rząd 6 - 36 płs - (IIIIV) x 6
Zwiń kółko w półksiężyc (złóż na pół mówiąc najprościej) i złącz 2 płs tak by potem móc za co przyszyć to tułowia i oczywiście zostaw kawałek nitki do przyszycia:)

Zwinięte w półksiężyce i zszyte po 2 płs
Szybka przymiarka skrzydełek:)

W zasadzie wszystkie elementy już są gotowe, szybka przymiarka.

I koniec końców już po przyszyciu wygląda pszczółka o tak:)
Podsumowując, w zasadzie jestem zadowolona, gdyż zostało mi tyle włóczki, że starczy mi jeszcze na wykonanie jednej pszczółki, więc cena jaką zaoferowano nie jest zbytnio wygórowana, mimo że włóczka kiepskiej jakości, jakoś poszło i nie wygląda robótka najgorzej.
Jedynie czego brakuje w zestawie to nożyczek, które wcale nie muszą być nie wiadomo jakie. Co do oczu, jeśli się z nich korzystało to nie polecam dawania zabawki dzieciom, gdyż mogą udławić się małymi elementami (lepiej wyszyć). Instrukcja w zasadzie posiada błędy, ale bardziej doświadczone osoby poradzą sobie bez problemu, a początkujący mogą mieć lekkie problemy (stąd ta rozpiska).
Pszczółka ma 11 cm wysokości z czółkami w pozycji siedzącej:)
Jeśli dawać ją w opakowaniu jako prezent to polecam dodać jeszcze coś słodkiego bo w pudełku pszczółka zajmuje niewiele miejsca.  

Podobało się to łapka w górę bo gdyby nie Wasze zainteresowanie to nie byłoby motywacji:)

PS. Zrobiłeś/aś swoją pszczółkę pochwal się na moim profilu na Facebooku o tutaj.

15 komentarzy:

  1. Podobało się i to jak! Szkoda, że nie natrafiłam na te zestawy w Biedrze. Gdyby tam był jakiś piesek zakupiłabym na pewno ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że coś znowu będzie w biedronce:)
      Wiem, że produkowane są też inne zestawy. Zobaczymy czy będzie to cyklicznie czy nie:)

      Usuń
  2. Zastanawiałam się nad tym zestawem ale zrezygnowałam, u mnie po 12 zł na przecenie są ;) A szydełko dobrej jakości?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szydełko metalowe rozmiar tak jak pisałam za duży do tej robótki, ale na grubsze włóczki ok. Nie jest to Clover, ale czego oczekiwać za taką cenę.
      Dla mnie może być chociaż mam swoje ulobione:)

      Usuń
    2. To sobie kupię, niech stracę ;) Póki co nie inwestuję jakiś większych pieniędzy w szydełka bo w sumie jeszcze raczkuję i nie wiem czy coś z tego będzie ;) Dzięki!

      Usuń
    3. Jak na początek to faktycznie nie ma co szaleć, ja w zasadzie nie mam żadnych odjechanych szydełek, mam swoje ulubione. Dziergam hobbystycznie a nie zarobkowo, więc takie zwykłe mi wystarczają:)

      Usuń
  3. Fantastyczna! Zazdroszczę talentu :) Nie potrafię jeszcze czytać wzorów szydełkowych, dopiero raczkuję w tym temacie :) Zrobiłam parę kółeczek i kwadracików, ciągle ćwiczę :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie:) Nauczy się Pani nie jest to takie straszne:) Sama dochodziłam do wszystkiego, są filmiki na YT, mam też post jak nie popełniać błędów. Ciągle czegoś się nowego można nauczyć:)

      Usuń
  4. Śliczna pszczółka. Widziałam je w sklepie. Ale że szydełkuje juz 4 lata i od ponad półroku głównie maskotki to nie nabywałam takiego zestawy. Ostatnio widziałam inna maskotke.Super że dałaś opinie na temat tego produktu. Błedy w opisie to ważna informacja. Może w wolnej chwili skorzystam z twojego opisu. Mikołaj niedługo. Pozdrawiam i zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za tak obszerny komentarz:) Pozdrawiam gorąco:) a bloga zaraz odwiedzę:)

      Usuń
  5. Szkoda, że nie trafiłam na to w Biedronce :-( ale dziękuję za schemat, zrobię z włóczki którą mam w domu ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Brdzo fajny opis ja nie mam szans kupictakich rzeczy u nas nie ma tego dzieki prosze wiecej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety nie we wszystkich sklepach można kupić, ale lepiej zrobić z opisu i z lepszej jakości materiałów:)

      Usuń
  7. Witam. Kupiłam sobie zestaw do szydełkowania z biedronki i nie ogranicza sobie z nim poradzić. Czy mogę prosić o pomoc?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę napisać na fb szydłaki cudaki i opisać dokładnie w czym problem i jak z szydełkiem czy to pierwszy raz czy podstawy opanowane bo tak to ciężko coś pomóc od czegoś trzeba zacząć :-)

      Usuń