Kanał youtube

sobota, 25 stycznia 2020

Bez spiny u Karoliny, czyli sobotni wywiad z Eweliną z Cherry Tree Workshop

Dziś sobota, a jak sobota to mamy "BEZ SPINY U KAROLINY", czyli cykl wywiadów z różnymi osobami, które szydełkują, projektują wzory i nie tylko
Bardzo się cieszę na kolejny wywiad:)
Po cichutku dodam, że coraz więcej osób chce się Wam przedstawić i pokazać swój świat:)

Dziś zawitamy u Eweliny z Cherry Tree Workshop, Ewelinę pewnie część osób z Was kojarzy bo bardzo lubię jej wzory, które Wam polecam z czystym sumieniem, a dlaczego to sami przeczytajcie :)
Zaznaczam, że wszystkie zdjęcia zaprezentowane i użyte do tego wywiadu są własnością Eweliny i proszę o uszanowanie praw autorskich oraz nierozpowszechnianie ich bez odpowiedniej adnotacji.

Zapraszam do dyskusji, komentowania, jak Wam się podoba wywiad, może chcecie jeszcze o coś zapytać Ewelinę?:)



1. Opowiedz, krótko o sobie, tzn. od kiedy szydełkujesz, jak wyglądały Twoje początki, dlaczego skupiłaś się na szydełkowych maskotkach zupełnie innych niż słodkie misie czy lale. Skąd w ogóle pomysł na nazwę Cherry Tree Workshop?


30 stycznia mijają 2 lata od założenia FP Cherry Tree Workshop. Po druty i szydełko sięgnęłam 2-3 miesiące wcześniej. Zaczynałam oczywiście od bardzo prostych splotów, szukając w internecie stron, grup, blogów, które pomogą mi w zdobyciu wiedzy.... a przynajmniej pomogą w rozszyfrowaniu ,,tych dziwnych znaczków", dzięki którym powstać może serwetka, dywanik itd. Trafiłam przypadkiem do grupy na FB ,,Szydełka i Druty w Akcji!" i wtedy rozpoczęła się moja przygoda. Zostałam moderatorem grupy a dzięki dziewczynom, które ją administrują powstała nazwa mojej strony. W tym samym czasie cieszyłam się, że kupiliśmy i posadzimy drzewo wiśni obok domu. Dzięki skojarzeniom powstało Cherry Tree Workshop. 

Szydełkowe misie tworzyłam na początku swojej drogi, nadal je lubię i dziergam. Wolę jednak zabawki kolekcjonerskie, które pierwszy raz zobaczyłam u Joanny z Ronikowa Szafa Pracownia Artystyczna i zakochałam się w nich od pierwszego wejrzenia. 

2. Osoby, które śledzą Twoje poczynania w Internecie wiedzą, że posiadasz tytuł Master Klass. Jesteś tylko Ty jedna czy ktoś może go jeszcze uzyskał? Po prostu nie orientuje się w tym. Możesz powiedzieć co on znaczy, co musiałaś zrobić by go uzyskać? Jak wygląda tworzenie Twojego nowego wzoru?

Master Klass to tytuł, który można uzyskać w szkole wiązania zabawek lub na przeróżnych kursach. Oznacza on poziom wiedzy technicznej na poziomie mistrza. Tytuł MK na pewno mają Patrycja z Sweet Pea's Crochet oraz Joanna z Ronikowa Szafa Pracownia Artystyczna. Mogę zdradzić w tajemnicy, że Patrycja przygotowuje niesamowity projekt, na bardzo wysokim poziomie. Tworzenie wzoru to odrobina ołówka, troszkę matematyki, ciut chęci i morze kawy :)


3. Lubisz stosować druciane stelaże, nietypowe włóczki typu Nako Paris, po to by uzyskać satysfakcjonujący efekt, żeby praca była Wow, można by rzec niesztampowa. Czy korzystając z Twoich kursów online można nauczyć się "jak z tym się obchodzić", czy uchylasz rąbka tajemnicy?

Na każdym kursie online na wykonanie konkretnej zabawki dostarczam informacje jakiej włóczki użyć, w jaki sposób zamontować druty itd. 

Wiedzę techniczną przekazywała będę na kursach szydełkowania Amigurumi, które już zaczęłam prowadzić. Pierwszy, podstawowy kurs juz trwa. 

4. Wiem, że jesteś typem osoby, która ma szydełkowe ADHD czy oprócz maskotek, próbujesz innych technik? Może masz jeszcze inne zajęcie, o którym nie wiemy? 

Oj, zajęć mam masę. Ciężko byłoby wymienić wszystkie. Najlepiej się czuję w szydełkowaniu i na nim głównie się skupiam. Jednak nie ukrywam, że rozpoczęłam kurs na kilka ślicznych szytych zabawek. 

5. Co robisz, gdy dopada Cię tzw. "niemoc twórcza", a może takie zjawisko Ciebie nie dotyczy? 

A co to jest niemoc twórcza? 🤣


6. Skąd czerpiesz pomysły na swoje projekty? Może chcesz opowiedzieć nad czym teraz pracujesz? Czego możemy się spodziewać w najbliższym czasie? 

Pomysły najczęściej zwyczajnie rodzą się w mojej głowie. 
Syn przyniesie z ogrodu ślimaka- więc szybciutko tworzę ślimaka.


Mam przy sadzie kilkanaście uli- musiała więc powstać pszczółka.


Mrówki latem bardzo mocno chciały dostać się do domu - jest więc i mrówka.

Świąteczne bałwanki czy renifery oczywiście inspirowane świętami.

Czasami wertuje kartki w kalendarzu. Rok 2020 to rok szczura, oczywiście pierwszym pomysłem na nowy projekt został właśnie szczur. Nad nim właśnie się skupiam i dopieszczam wzór. Na części grup już mogłaś go zobaczyć. Powstaje druga wersja, tym razem w klimacie Walentynek. Już niedługo publikacja i zaproszenie do wzięcia udziału w kursie online, oraz sprzedaż wzoru. 
Teraz oficjalnie mogę Was poinformować, że odbędzie się kurs na szczura u Eweliny. Wszelkie informację i zapisy na jej stronie na fb na Cherry Tree Workshop

7. Z którego projektu/przedsięwzięcia jesteś najbardziej dumna? Czy możesz to zestawić ze swoją pierwszą maskotką? Powiedz co czujesz widząc taki postęp. 

Ciężko odpowiedzieć mi na to pytanie. Bardzo lubię zestaw prostych wzorów, które stworzyłam na wykonanie stoperów do drzwi. 5 zabawek, 5 wzorów do których są 3 krótkie filmiki. Dzięki nim osoba początkująca w szybki sposób może się wiele nauczyć. Od podstaw do średnio zaawansowanego poziomu, ponieważ każdy wzór ma wyższy stopień trudności. Stopery/zabawki są wesołe, kolorowe i wykonane z miękkiej włóczki. 

Dumna, to może zbyt wiele powiedziane, ale zadowolona jestem z każdego projektu. W przeciwnym razie, sumienie nie pozwoliłoby mi na publikację wzoru. 

Ciężko zestawić pierwszą maskotkę, którą stworzyłam totalnie bez wzoru (nie wiedziałam, że takie istnieją), kompletnie bez wiedzy w temacie (potrafiłam wykonać półsłupek) z zabawkami, które teraz tworzę. W związku z tym zestawienie moje dotyczy pierwszej zabawki stworzonej z pierwszego wzoru, który znalazłam na Twoim blogu. Jak widać na zdjęciu poziom mojej wiedzy był bardzo niski. Źle dobrałam szydełko do grubości włóczki. Włóczka również nie była odpowiednia. Zdjęcie bardzo kiepskie. Wypełnienie z jakiejś poduszki.

8. Czy masz jakieś rady dla osób, które chciałyby nauczyć się szydełkować takie maskotki z użyciem nowych technik. Jak wspiąć się poziom wyżej w amigurumi? Co trzeba zrobić, jak podejść do tematu?

W prosty sposób- śledzić mój FP i brać udział w kursach. 

W sposób trudniejszy- szukać, pytać, dociekać i nie poddawać się. Internet jest bazą wiedzy, wystarczy po nią sięgnąć. 

9. Czy masz swoje szydełkowe fanaberie? Ulubiona włóczka, albo autor szydełkowych wzorów? A może ulubione szydełko bez którego czujesz się kiepsko, jak magik bez swojej różdżki? 


Oczywiście. Uwielbiam szydełka Tulip Etimo Rose i nie wyobrażam sobie szydełkować innymi. Włóczki dobieram w zależności od efektu, który chcę uzyskać w danym projekcie, więc tutaj nie skupiam się na lubię/nie lubię. 

Moim ulubionym autorem wzorów jest Svetlana Pertseva. Kupiłam już wiele jej wzorów, mam nadzieję, że uda mi się wykonać wszystkie. 

10. Kończąc serię pytań chciałabym wiedzieć czego możemy Ci życzyć na ten rok jeśli chodzi o szydełkowanie? 

Rozwoju, zdobywania nowej wiedzy oraz tego bym potrafiła ją włożyć w kolejne swoje projekty. Zdobycia zawodu mistrza wiązania zabawek, bo już tylko tego mi brakuje :)

Ewelina dziękuję za odpowiedzi i garść pięknych zdjęć :)
Kochani wiem jedno, jeśli ktoś jest uparty jak Ewelina i chce się piąć wyżej w amigurumi i tworzyć własne niepowtarzalne wzory/zabawki to ma kilka opcji. Nauczyć się samemu, co wymaga poświęcenia dużo czasu, aby opanować poszczególne techniki, znaleźć materiały i to w języku obcym, albo wziąć skorzystać z tego co oferuje Ewelina i to w języku polskim, a nie rosyjskim gdzie szlifuje się swoje umiejętności na poziomie Master Klass. 

1 komentarz:

  1. Bardzo dziękuję za ciekawą rozmowę z Eweliną. Na stronę Cherry Tree Workshop trafiłam przypadkowo i był to strzał w dziesiątkę. Nigdy wcześniej na zadnej grupie nie czułam tyle życzliwości i wsparcia co u Ewelnki. Dziekuję Ewelnko za Twoje rady i proszę o jeszcze.
    Pozdrawiam wszystkich
    Janina Folwarska

    OdpowiedzUsuń