Kanał youtube

piątek, 18 grudnia 2020

Szydełkowy kawałek tortu - Crocheted piece of birthdaycake

Tydzień 20 - Szydełkowy kawałek tortu

Przedstawiony kawałek tortu mierzy 3,5cm wysokości i 8 cm długości. Przy włóczce YAJ i szydełku 2mm.

Wzór mojego autorstwa i nie wyrażam zgody na kopiowanie, udostępnienia oraz tłumaczenie na inne języki bez mojej zgody. Ponadto nie wyrażam zgody na publikowanie wzoru w plikach grupy ani na jego edycję. Wzór jest dostępny za darmo. Kawałek tortu możesz sprzedawać z zaznaczeniem autora wzoru. Uszanuj moją pracę i pamiętaj, że miło mi będzie jak wspomnisz mnie przy publikacji kawałka tortu z tego wzoru. 

Potrzebujesz:
- włóczka yarnart jeans lub podobne (możesz użyć dolphina będzie większy)
- szydełko rekomendowane (u mnie 2mm jeans)
- znacznik, igła, wypełnienie, 
- opcjonalnie resztki nitek na posypkę, koraliki, kolorowe włóczki na drobne elementy itd., plastikowy spód bądź filc do usztywnienia dołu

Legenda:
V - 2 płs w 1 płs poprzedniego rzędu
I - 1 płs w 1 płs poprzedniego rzędu
8I - 8 płs w 8 płs poprzedniego rzędu
SŁ - słupek pojedynczy
PN - półsłupek nawijany
IR - płs reliefowy łapany za przód
^ - 1 płs z 2 płs poprzedniego rzędu
BLO - płs złapany za tylną nitkę poprzedniego rzędu
FLO - płs złapany za przednią nitkę poprzedniego rzędu
o - oczko łańcuszka
os- oczko ścisłe (zamykające)

Jak czytać zapis przykład

Rząd 4 - 24 płs - (IIV) x 6 <--- wykonaj kolejno 2 pojedyncze płs i 2płs w 1 i powtórz tą sekwencję 6 razy 
Wszystkie tłumaczenia są bezpłatne. Niech wywołują uśmiech na Twojej twarzy, gdy najbardziej tego potrzebujesz i szukasz. Jeśli podoba Ci się to, co robię dla CIEBIE i chciałabyś mnie wesprzeć oraz podziękować (drobną sumą), możesz postawić mi kawę (kliknij zielony przycisk).Postaw mi kawę na buycoffee.to 
SPÓD zacznij od 2 oł
Rząd 1 - 2 płs - V, oł i odwróć
Rząd 2 - 4 płs - 2V, oł i odwróć
Rząd 3 - 4 płs, oł i odwróć
Rząd 4 - 6 płs - V II V, oł i odwróć
Rząd 5 - 6 płs, oł i odwróć
Rząd 6 - 8 płs - V 4I V, oł i odwróć
Rząd 7 - 8 płs, oł i odwróć
Rząd 8 - 10 płs - V 6I V, oł i odwróć
Rząd 9-10 - 10 płs, oł i odwróć
Rząd 11 - 12 płs - V 8I V, oł i odwróć
Rząd 12-13 płs, oł i odwróć
Rząd 14 - 14 płs - V 10I V, oł i odwróć
Rząd 15-16 - 14 płs, oł i odwróć
Rząd 17 - 16 płs - V 12I V, oł i odwróć
Rząd 18-19 - 16 płs, oł i odwróć <--- obrób dookoła powstały trójkąt płs, a w rogach dodaj po 3płs w 1, zmień kolor na jaki uważasz i kontynuuj BOK (ja nie liczyłam ile mi powstało płs po obróbce, po prostu będziemy się piąć w górę)

BOK kolory mieszaj wg uznania, możesz zrobić więcej rzędów, wtedy kawałek będzie wyższy
Kolor różowy
Rząd 1 - BLO
Rząd 2
Kolor brązowy
Rząd 3
Kolor różowy
Rząd 4-5
Kolor brązowy
Rząd 6
Kolor biały
Rząd 7-8 <---  w 8 rzędzie w rogach zrobiłam zwężenie 1 płs z 3, zakończ i utnij nitkę

Jeśli chcesz usztywnić spód to masz okazję zrobić to teraz. Jeśli nie masz nic do usztywnienia, to nic nie szkodzi. Dowiesz się niżej co zrobić.

GÓRA
Analogicznie jak dół wykonaj górę w wybranym przez siebie kolorze i zszyj ze spodem w taki sposób, że włóczkę łapiesz za tylną nitkę BOKU (wewnętrzną), a za przednią (zewnętrzną) góry, powstanie Ci możliwość mocowania różnych ozdób. Uprzednio oczywiście wypchaj swój kawałek, ale nie za mocno. Jeśli nie usztywniałeś dołu to należy poprzeszywać nitką górę i dół ze sobą ściągając formę, aby była bardziej płaska, a nie zaokrąglona. 

Dodatki zrób wg uznania (u mnie tylko tyle bo dzieciak nie da dotknąć)

MALINA
Rząd 1 - 6 płs
Rząd 2 - 12 płs - (V) x 6
Rząd 3-5 - 12 płs <--- zakończ i zostaw nić do przyszycia

LISTKI x 2
W MR zrób 2oł, 2PN, SŁ, 2PN, 2oł, os <--- zaciągnij i zostaw nić do przyszycia

Zapraszam do WYZWANIA NA FACEBOOKU CUKIERNIA U MARIANA (tutaj możesz się zapisać na wspólne wyzwanie)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz