środa, 5 października 2016

Amigurumi ramka na zdjęcie - cz. 1 kursu

Nareszcie jestem i mogę się z Wami podzielić kursem i całą swoją wiedzą jaką zdobyłam na temat stworzenia amigurumi ramki na zdjęcia:) Mam nadzieję, że wybaczycie mi przestój w dodawaniu postów na blogu, ale brak czasu zrobił swoje:) Ale co tam. Do dzieła:)

Po wykonaniu ramki można wymieniać zdjęcia do woli. Jest to dzieło, którym będzie można cieszyć się wiele lat wymieniając jedynie zdjęcia:)

Zaczęło się od zobaczenia na pewnej rosyjskiej stronie (dla ciekawskich) tych cudnych ramek, po prostu odpłynęłam na maksa...i stwierdziłam, że ja też muszę taką mieć:) I zaczęłam wcielać plan w życie.

Akurat ramki posiadałam z wesela a Was odsyłam do Szwedzkiego Niebieskiego sklepu tam znajdziecie je aż za 4 zł:) Wiem wiem nie majątek:) Autorka swoje sprzedaje za 17,20 Euro. Czy to dużo czy mało sami się przekonacie. Ja Wam przedstawię krok po kroku ze zdjęciami jak to zrobić.

Z racji tego, że trochę pracy mnie to kosztowało postanowiłam rozpisać kurs na 2 części, ale do rzeczy. Dziś zrobimy podstawę i całą ramkę włącznie z tyłem. A przy okazji dowiesz się jak z jednej nitki zrobić 3 jednocześnie przy użyciu jednego motka:) 

Do dzieła:)
Potrzebujesz:
włóczka u mnie YarnArt Jeans różne kolory wybór należy do Ciebie, 4 znaczniki/spinacze, szydełka w rozmiarze 3,5mm, 3mm, 2,5mm. Jeśli się dziwisz że aż tyle szydełek to się dowiesz wszystkiego po drodze:) I zapomniałam szczotkę do nubuka bądź do czesania psa. Coś co pozwoli nadać czochratość naszej ramce:) Żyłka jubilerska bądź cienka nić w odpowiednim kolorze:)

Legenda:
V - 2 płs w 1 płs poprzedniego rzędu
I - 1 płs w 1 płs poprzedniego rzędu
^ - 1 płs w 2 płs poprzedniego rzędu
o - oczko łańcuszka
os- oczko ścisłe (zamykające)

PODSTAWKA - szydełko 3,5mm oraz potrójna nitka YarnArt Jeans.
Jak zrobić potrójną nitkę nie przewlekając 3 motków, a używając tylko 1 zapraszam Cię do zapoznania się z filmikiem pod tym linkiem
Opanowane? Prawda, że fajne? Ten zabieg ma na celu tylko jedno. Nie cackać się i nie dłubać półsłupków przy podstawce. Jeśli można sobie ułatwić życie to czemu tego nie robić:)

Rząd 1 - MR 6 płs
Rząd 2 - 12 płs - (V) x 6
Rząd 3 - 18 płs - (IV) x 6
Rząd 4 - 24 płs - (IIV) x 6
Rząd 5 - 30 płs - I,V, (IIIV) x 5, II
Rząd 6 - 36 płs - (IIIIV) x 6
Rząd 7 - 42 płs - II,V, (IIIIIV) x 5, III
Rząd 8 - 48 płs - (IIIIIIV) x 6
Rząd 9 - 54 płs - III, V, (IIIIIIIV) x 5, IIII
Rząd 10-11 - 54 płs
Rząd 12 - 41 płs - (II^) x 13, II
Rząd 13 - 41 płs
Rząd 14 - 31 płs - (II^) x 10, I <-- na tym etapie zacznij powoli wypychać
Rząd 15 - 24 płs - (II^) x 7, III
Rząd 16 - 24 płs
Rząd 17 - 18 płs - (II^) x 6
Rząd 18 - 18 płs i 2 os, i utnij nitkę nie musisz zostawiać długiej bo nie będziemy nic przyszywać.
Wstępne przygotowania do stworzenia ramki:)
Wykonujemy podstawę:) I moje luźne notatki:)
Zwiększamy koło pod wymiar:)
Wstępna przymiarka czy aby na pewno 54 płs są idealne:)
Kombinowanie ze zmniejszaniem:)
Wypychanie:)
Lekko wypchałam boczki by było okrąglutko:)
Podstawka jak widać gotowa. Czas aby użyć szczotki i "wyczesać" naszą robótkę. To doda przytulności i autentyczności naszej amigurumowej ramce:) W końcu psy mają sierść. A również pozwoli ukryć nam niedoskonałości jakie mogły powstać przy zmniejszaniu robótki:) Także jak jesteś osobą początkującą nie martw się wszystko można zatuszować:)
Tak powinna wyglądać obrobiona podstawka:)


Ja użyłam takiej szczotki:)
Widać różnicę po prawej stronie po czesaniu
po lewej przed czesaniem
A tak prezentuje się już po wyczesaniu:)

Okej mamy to? To świetnie bo teraz czas na czystą matematykę:) A na poważnie bierzemy się za tył ramki, gdyż to nie jest jeszcze takie trudne:)

TYŁ RAMKI - nitka pojedyncza szydełko 3mm
Tutaj zobrazuję to za pomocą zdjęć mam nadzieję, że będzie wszystko zrozumiałe:) Pokażę etapy też na zdjęciach aby było prościej:) Tył ramki, czyli ten prostokąt, który chcemy uzyskać ja robiłam dookoła bez oczek zamykających:)
Na początek wykonaj 10 oczek łańcuszka.
 Następnie zacznij oczkiem łańcuszka a potem a każde oczko zrób płs, a w skrajne oczka (początek i koniec) wykonaj 5 płs, a na końcu 4 bo to 1 oczko łańcuszka co rząd rozpoczynał traktuj jako płs.
Następnie znów robisz półsłupki i teraz uważaj bo dochodzisz do końca i  musisz w 2 półsłupek (tam gdzie było ich 5) zrobić 3 płs, potem płs i znów 3 płs (w 4 półsłupek z 5, które zrobiłeś). W te miejsca, gdzie wykonałeś 3 płs zaznacz sobie znacznikami/spinaczaki środkowe płs (to będą nasze rogi robótki). Mam nadzieję, że jakoś się zrozumiemy:)

Tutaj analogiczna sytuacja, wykonujesz półsłupki do kolejnego końca robótki i powtarzasz to samo, co zrobiłeś wyżej:)

I tak to powinno wyglądać. Początek naszego prostokąta ma zaokrąglone rogi, ale wraz z przybywaniem kolejnych rzędów uzyskamy piękny prostokąt co widać na kolejnych zdjęciach.
W każdy róg który składa się z 3 półsłupków robimy potem w kolejnym rzędzie też 3 półsłupki (półsłupki te należy wykonać w 2 płs z rogu w poprzednim rzędzie <--- prościej ujmując tam gdzie wbity spinacz robisz 3 płs i zaznaczasz znów środek spinaczem)

Wraz z przybywaniem naszej robótki znaczniki/spinacze nie będą już potrzebne, gdyż widać bardzo dobrze gdzie należy wykonać po 3 płs.

 Tutaj jak widać ilość rzędów jest niezadowalająca. Ja wykonałam ich 17, aby zakryć tył bez zbytniego naciągania.
 Tak prezentuje się tylna część ramki z przodu.
 A tutaj tylna część ramki z tyłu:)
Ufff to jeszcze nie koniec zostaje nam wykonać obramowanie z przodu. Nie załamuj się idzie nam całkiem dobrze. Jeśli coś jest niezrozumiałe, pisz, pytaj damy radę:)

PRZÓD RAMKI - pojedyncza nitka szydełko 2,5mm
Dobra tutaj nie będzie zmiłuj:) Też potrzebne będą aż 4 znaczniki/spinacze. Zaznaczam, że każdy rząd kończyłam oczkiem ścisłym, a następny rozpoczynałam oczkiem łańcuszka.
Zrób dokładnie 120 oczek łańcuszka i zamknij je oczkiem ścisłym. Kolejny rząd zaczynasz oczkiem łańcuszka i teraz po zrobieniu kolejno 24 płs, musisz zrobić 3 płs (w 25 oczko łańcuszka), następnie robisz kolejno 34 płs i znów musisz zrobić 3 płs (w 60 oczko łańcuszka), znów robisz kolejno 24 płs i 3 płs (w 85 oczko łańcuszka) i ostatni bok to znów kolejno 34 płs i 3 płs (w 120 oczko łańcuszka). Rząd zamykasz oczkiem ścisłym i zaczynasz kolejny oczkiem łańcuszka. Tak gdzie 3 płs zaznacz znowu środki spinaczami i tam rób po 3 płs wykonując kolejne rzędy. Rzędów zrobionych półsłupkami powinno być 5:)





Nie panikuj jeśli skręcają Ci się te boki:) Podczas zszywania będzie wszystko idealnie do siebie pasowało:) Serio wiem co mówię, ale pod warunkiem, że zastosujesz się do tego jak powiem Ci, żeby to zszyć, aby wyglądało elegancko a nie jak jakieś znoszone majty. Tak znoszone majty sama uzyskałam taki efekt, gdyż było to nie przemyślane z mojej strony jak to zszyć. Człowiek uczy się na błędach aby mógł Wam zaoszczędzić kłopotu:)

No dobra mamy to:) Wreszcie nareszcie totalnie baza wyjściowa do każdego modelu kotka, pieska czy innych postaci będzie gotowa pod warunkiem, że zszyjesz to jak Ci zaprezentuję:)
Ramka jeśli chodzi o boki jest rozbieralna z 2 części. Śmiało rozłóż ją na czynniki pierwsze i uzbrój się w cierpliwość podczas zszywania. Należy zrobić to w taki sposób aby nie przeszywać dookoła tylko tył z krawędziami naszej robótki.

Swoje zszywanie wykonałam żyłką jubilerską 0,3mm ale śmiało można to zrobić cienką nitką w odpowiednim kolorze. Jak widać na zdjęciu poniżej przyszywanie należy wykonywać następująco. Przód ramki do przodu ramki. Działamy tylko na rzędzie z oczek łańcuszka. Zawsze angażujemy 2 oczka w 1 się wbijamy igłą od tyłu przeciągamy nitkę/żyłkę (zdj. 1 poniżej)  i wracamy z powrotem ale już w drugie oczko łańcuszka (zdj. 2 poniżej).
zdjęcie 1
Następnie igłą przemieszczamy się do dolnej krawędzi naszej robótki i tak wykonujemy te same kroki co wyżej.

Tak to wygląda z tyłu powinniśmy uzyskać pionowe przeszycia, które trzymają naszą robótkę. 
Ja nie przyszywałam rogów gdyż i tak zszyjemy je z tyłem (prostokątem)
Jeśli chodzi o tylną część czyli nasz prostokąt, który tak męczyliśmy przyszywamy tylko jego górną krawędź w miejsce gdzie wkłada się zdjęcie do tylnej części ramki.


Pozostało nam złączenie tych 2 części ramki i zszycie ich już nitką w kolorze. Nie przyszywałam podstawki z ramką aby móc potem ją rozmontować przy przemieszczaniu się z nią.



 Tak wygląda przód.
 Tak wygląda tył.
 Tak wygląda bok.

 A tak cała ramka.
PS. Mam nadzieję, że trud jaki włożyłam w rozkminienie powstawania ramki i tworzenia jej od podstaw dla Was się opłaci. Do znoszonych majtek wrócimy w następnej części kursu i wykonamy pozostałe części:) Dziękuję za skorzystanie i pozostawione lajki na moim profilu SZYDŁAKI CUDAKI a także za pozostawione komentarze na blogu:)

6 komentarzy:

  1. Nie wiem czy bardziej Cię kocham �� czy nienawidzę ;)
    Mam całą masę rzeczy do zrobienia, które już są rozpoczęte bądź czekają na początek a teraz doszedł kolejny must have :)
    No i tak zupełnie na poważnie wielkie dzięki za trud jaki włożyłaś w rozpracowanie wzoru i co więcej, że się nim z nami podzieliłaś :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można mnie nienawidzieć kochając:) też mam projekty, które leżą i czekają na lepszą chwilę:) mam torbę która czeka 4 lata na zrobienie rączki:) i tak leży:) dziękuję za bardzo miłe słowa:)

      Usuń
  2. Fantastyczna rzecz! Na coś takiego bym nie wpadła. Dzięki :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też bym nie wpadła. Internet to kopalnia pomysłów:)

      Usuń