Kanał youtube

wtorek, 10 stycznia 2017

Szydełkowe stópki amigurumi - amigurumi feet baby

Jestem w ciąży? 
Hmm i jak to powiedzieć mężowi, narzeczonemu, chłopakowi czy też rodzicom? 
Zawsze dla mnie oklepanym schematem było i chyba nadal jest, wręczenie małych bucików przyszłemu tacie i poinformowanie go o rozwijającej się fasolce brzuchu (pomijam inne skrajne przypadki). 
To moje skromne zdanie i nie miejcie pretensji do mnie, ale to takie oklepane jak czekoladki na Walentynki (to już wkrótce).
Ja wiem tyle, że małe słodkie stópki na pewno się spodobają, gdyż przyszły tata może wziąć je dosłownie wszędzie ze sobą, bo można z nich zrobić brelok, a bucików raczej ciągać nie będzie ze sobą.

Również możemy koleżance/córce czy też znajomej która spodziewa się dzidziusia zrobić mały upominek w postaci tych słodkich małych szwajek (myślę, że się ucieszy).

Jak zrobić szydełkowe stópki niemowlęce w technice amigurumi o tym się przekonacie za chwilę:)

Oczywiście jak zawsze odsyłam do oryginalnego wzoru, tym razem po hiszpańsku pod tym linkiem na stronie patronesmil.es.

Z racji tego, że stopki w pewnym momencie wymagają ciągłego zmieniania ilości półsłupków i żeby nie zapaćkać tłumaczenia rozwijam legendę:) I zaznaczam, że jest wersja prawej i lewej stópki. Jak dla mnie można prawą przekręcić i ma się lewą, jednakże prawą robiło mi się wygodniej, może dlatego, że na lewej rozkminiłam wzór:)

Legenda:
V - 2 płs w 1 płs poprzedniego rzędu
I - 1 płs w 1 płs poprzedniego rzędu
4I - 4 płs w 4 płs poprzedniego rzędu
^ - 1 płs w 2 płs poprzedniego rzędu
8^ - 8 płs w 16 płs poprzedniego rzędu

Swoje stópki wykonałam włóczką YarnArt Jeans, szydełkiem 2mm z Biedry i wypełnieniem.
PIĘTA
Rząd 1 - MR 6 płs
Rząd 2 - 12 płs - (V) x 6
Rząd 3 - 18 płs - (IV) x 6
Rząd 4 - 21 płs - 3I,V,4I,V,4I,V,4I
Rząd 5-7 - 21 płs

LEWA STÓPKA
Rząd 8 - 17 płs - ^,^,7I,^,6I,^
Rząd 9 - 17 płs
Rząd 10 - 19 płs - 2V,15I
Rząd 11 - 23 płs - 3V,8I,V,7I
Rząd 12 - 27 płs - (V,II) x 3, 6I,V,7I
Rząd 13 - 26 płs - 18I,^,7I
Rząd 14 - 25 płs - 18I,^,6I
Rząd 15 - 21 płs - 4I,^,I,^,7I,^,2I,^,3I
Rząd 16 - 17 płs - 4I,^,I,^,5I,^,2I,^,1I <--- wypełnij
Rząd 17 - 9 płs - 8^,I <--- utnij nitkę i zszyj
 
Rząd czwarty
Rząd siódmy idziemy na długość
Rząd 11
Rząd 13, prawda, że już widać wysklepienie stópki
Gotowa stópka
PRAWA STÓPKA
Rząd 8 - 17 płs - ^,6I,^,7I,^,^
Rząd 9 - 17 płs
Rząd 10 - 19 płs - V,15I,V
Rząd 11 - 23 płs - V,7I,V,8I,2V
Rząd 12 - 27 płs - I,V,7I,V,8I,V,2I,V,I
Rząd 13 - 26 płs - 11I,^,14I
Rząd 14 - 25 płs - 11I,^,136I
Rząd 15 - 21 płs - ^,7I,^,2I,^,7I,^,I
Rząd 16 - 17 płs - ^,5I,^,I,^,5I,^,2I <--- wypełnij
Rząd 17 - 9 płs - 8^,I <--- utnij nitkę i zszyj

DUŻY PALEC 
Rząd 1 - MR 6 płs
Rząd 2 - 12 płs - (V) x 6
Rząd 3 - 15 płs - (V,3I) x 3
Rząd 4 - 15 płs
Rząd 5 - 12 płs - (^,3I) x 3
Rząd 6 - 12 płs <--- zakończ oczkiem ścisłym i utnij dłuższy kawałek nitki do przyszycia, i wypełnij

ŚREDNI PALEC
Rząd 1 - MR 6 płs
Rząd 2 - 12 płs - (V) x 6
Rząd 3 - 12 płs
Rząd 4 - 10 płs - (4I,^) x 2<--- zakończ oczkiem ścisłym i utnij dłuższy kawałek nitki do przyszycia

2 MNIEJSZE PALCE (2 sztuki)
Rząd 1 - MR 6 płs
Rząd 2 - 10 płs - (2V,I) x 2
Rząd 3 - 10 płs
Rząd 4 - 6 płs - (I,2^) x 2<--- zakończ oczkiem ścisłym i utnij dłuższy kawałek nitki do przyszycia

NAJMNIEJSZY PALEC
Rząd 1 - MR 6 płs
Rząd 2 - 8 płs - (2I,V) x 2
Rząd 3 - 6 płs- (2I,^) x 2<--- zakończ oczkiem ścisłym i utnij dłuższy kawałek nitki do przyszycia

Na powyższych zdjęciach widać gotowe paluszki. Ja duży wypełniłam kolejne wypełniłam resztką nitki z MR i tą co zszywałam. Jak ktoś jest wprawny to nie musi przyczepiać sobie wszystkich paluszków szpilkami tylko przyszywać na bieżąco, mniej wprawnym polecam posiłkować się szpileczkami

A tak wyglądają 2 gotowe stópki lewa (różowa) i prawa (niebieska)


2 stópki to fajne rozwiązanie, gdyż nie wiemy jakiej płci osobnik zamieszkuje w brzuszku:)

PS. Nie jestem w ciąży:)

17 komentarzy:

  1. Świetne. Urocze. Szkoda że ten szydełkowy język jest dla mnie niezrozumiały.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ha! Dobrze, że dodałaś "P.S" bo już się zaczęłam zastanawiać:D:D:D
    Fajne stupaski:)
    W zasadzie mogą też zostać breloczkiem:)
    Pozdrawiam,
    Ana

    OdpowiedzUsuń
  3. z wielką przyjemnością i zachwytem obejrzałam twojego bloga,tworzysz niesamowite rzeczy,gratuluje

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak duże są te stópki?

    OdpowiedzUsuń
  5. Pomysł jest super 🙂 ja mogę dziergać, niech tam inni korzystają 😂

    OdpowiedzUsuń
  6. Super te girki ��

    OdpowiedzUsuń