Kanał youtube

poniedziałek, 13 marca 2017

Tęczowy kot - Amigurumi rainbow cat:)

Witajcie kochani:)
Nie wiem co tam u Was słychać, ale liczę, że jesteście zdrowi, uśmiechnięci i gotowi do działania/wydziergania kota, na którego rozpiskę po angielsku znajdziecie na stronie Amigurumi Today:) Musicie się zalogować do aplikacji po darmowy wzór.

Miałam posta wrzucić na weekendzie, ale trochę świat postanowił stanąć mi na głowie, tak jak mój koteł, ale już wracam do żywych i zastanawiam się co kolejnego Wam tu przetłumaczyć/zrobić czy też wymyślić:)
Także kochani mam nadzieję, że skusiłam Was kolorami na swoim fejsbukowym fanpejdżu i też chcecie sobie zrobić KOTEŁA:) bo w końcu jak jest smutno to on pocieszy a co:)

3,2,1 START
Uwaga, ja zrobiłam głowę kota i ciałko razem przerabiane bo nie chciało mi się potem tego zszywać. Nic mi nie lata i uważam to za najlepszy sposób, jak ktoś nie lubi zszywania to wersja dla leniwców wskazana:) Jeśli zaczynasz od głowy to ciałko potem rób od końca, jeśli chcesz uniknąć zszywania. Ja zamieszczam moją gotową wersję i nic nie musisz kombinować. Opuściłam jedynie 1 rząd 30 płs aby szyja mi nie latała:)

Do wykonania koteła potrzebujesz:
- włóczki jaką tylko masz, moja to Sweet baby Madame Tricote Paris (akrylowa bo chciałam potem ją wyczesać), biała na łapki i pyszczek i trochę różu na nosek i czarny na oczka brwi i buźkę:)
- wypełnienia standardowo używam kulki silikonowej, wkładu poliestrowego.
- szydełko, ja 2mm robię z Biedry,  igła, znacznik może być spinacz.
Gotowa/gotowy? A więc zaczynamy:)
WSKAZÓWKA 1
Jeśli chcesz wyczesać swego kota jak mojego to nie zamykaj poszczególnych elementów. Będzie Ci wygodniej włożyć tam grubsze szydełko i czochrać robótkę aby miała fajny efekt:)

WSKAZÓWKA 2
Jeśli wykonujesz monotonne elementy rączki i nóżki z taką samą ilością płs w dużej ilości rzędów to nie używaj znacznika tylko przelicz finalnie ilość rzędów. Zaoszczędzisz nieco czasu na wyjmowaniu i wkładaniu znacznika w każdym rzędzie:) W końcu lenistwo popłaca:) Ostatecznie sprawdź potem czy łapki i nóżki mają taką samą długość:)

Legenda:
MR - magic ring
V - 2 płs w 1 płs poprzedniego rzędu
I - 1 płs w 1 płs poprzedniego rzędu
^ - 1 płs w 2 płs poprzedniego rzędu

Wszystkie tłumaczenia są bezpłatne. Niech wywołują uśmiech na Twojej twarzy, gdy najbardziej tego potrzebujesz i szukasz. Jeśli podoba Ci się to, co robię dla CIEBIE i chciałabyś mnie wesprzeć oraz podziękować za ponad 400 tłumaczeń. Możesz wesprzeć mnie drobną kwotą stawiając tzw. wirtualną kawę. To co, docenisz? Kliknij, wesprzyj, w ten sposób możesz mi podziękować za to co robię Postaw mi kawę na buycoffee.to 

GŁOWA Z CIAŁEM
Rząd 1 - MR 6 płs
Rząd 2 - 12 płs - (V) x 6
Rząd 3 - 18 płs - (IV) x 6
Rząd 4 - 24 płs - (IIV) x 6
Rząd 5 - 30 płs - I,V, (IIIV) x 5, II
Rząd 6 - 36 płs - (IIIIV) x 6
Rząd 7 - 42 płs - II,V, (IIIIIV) x 5, III
Rząd 8 - 48 płs - (IIIIIIV) x 6
Rząd 9 - 54 płs - III, V, (IIIIIIIV) x 5, IIII
Rząd 10 - 60 płs - (IIIIIIIIV) x 6
Rząd 11 - 66 płs - IIII,V, (IIIIIIIIIV) x 5, IIIII
Rząd 12 - 72 płs - (IIIIIIIIIIV) x 6
Rząd 13-23 - 72 płs
Rząd 24 - 66 płs - (IIIIIIIIII^) x 6
Rząd 25 - 60 płs - (IIIIIIIII^) x 6
Rząd 26 - 54 płs - (IIIIIIII^) x 6
Rząd 27 - 48 płs (IIIIIII^) x 6
Rząd 28 - 42 płs III, ^, (IIIIII^) x 5, III
Rząd 29 - 36 płs - (IIIII^) x 6
Rząd 30 - 30 płs - II, ^, (IIII^) x 5, II
Rząd 31-32 - 30 płs <---- zaczynamy tutaj ciałko dziergać:)
Rząd 33 - 36 płs - (IIIIV) x 6
Rząd 34-35 - 36 płs
Rząd 36 - 42 płs - (IIIIIV) x 6 <--- wypychaj powoli
Rząd 37-38 - 42 płs
Rząd 39 - 48 płs - (IIIIIIV) x 6
Rząd 40-41 - 48 płs
Rząd 42 - 54 płs - (IIIIIIIV) x 6
Rząd 43-68 - 54 płs
Rząd 69 - 48 płs (IIIIIII^) x 6
Rząd 70 - 42 płs III, ^, (IIIIII^) x 5, III
Rząd 71 - 36 płs - (IIIII^) x 6
Rząd 72 - 30 płs - II, ^, (IIII^) x 5, II
Rząd 73 - 24 płs - (III^) x 6
Rząd 74 - 18 płs - I, ^, (II^) x 5, I <--- wypełnij
Rząd 75 - 12 płs (I^) x 6 <--- dokończ wypełnianie
Rząd 76 - (^) x 6 <--- utnij nitkę i zszyj
Początek rzędu 7
Początek rzędu 10
Koniec rzędu 25
Koniec rzędu 25
Koniec rzędu 30
Koniec rzędu 35 (pusta głowa)
Koniec rzędu 35 (wypełniona głowa)

Końcowy etap ciałka. Zwężanie i wypychanie.
Gotowe i wypchane ciałko:)
USZY x 2 nie wypychaj
Rząd 1 - MR 4 płs
Rząd 2 - 8 płs - (V) x 4
Rząd 3 - 12 płs - (IV) x 4
Rząd 4 - 14 płs - (IIIIIV) x 2
Rząd 5 - 16 płs - (IIIIIIV) x 2
Rząd 6 - 18 płs - (IIIIIIIV) x 2
Rząd 7 - 20 płs - (IIIIIIIIV) x 2
Rząd 8 - 22 płs - (IIIIIIIIIV) x 2 <--- zakończ, zszyj uszy wzdłuż otwartej krawędzi i zostaw dłuższą nitkę




PYSZCZEK nie wypychaj
Rząd 1 - MR 7 płs
Rząd 2 - 14 płs - (V) x 7
Rząd 3 - 21 płs - (IV) x 7
Rząd 4-15 - 21 płs
Rząd 16 - 14 płs - (I^) x 7
Rząd 17 - 7 płs - (^) x 7 <--- zakończ, zszyj i zostaw dłuższą nitkę do przyszycia do głowy:)


Wyszyj nosek:)
Tak powinien wyglądać nosek:)
OGON nie wypychaj
Rząd 1 - MR 6 płs
Rząd 2 - 12 płs - (V) x 6
Rząd 3-33 - 12 płs <--- zakończ, zszyj ogon wzdłuż otwartej krawędzi i zostaw dłuższą nitkę


ŁAPKI x 2 wypchaj tylko do białego koloru
BIAŁY KOLOR
Rząd 1 - MR 6 płs
Rząd 2 - 12 płs - (V) x 6
Rząd 3 - 18 płs - (IV) x 6
Rząd 4-9 - 18 płs <--- wypchaj i dalej nie wypychaj
ZMIEŃ KOLOR na ten z ciałka
Rząd 10 - 12 płs - (I^) x 6
Rząd 11-42 - 12 płs <--- zakończ, zszyj łapki wzdłuż otwartej krawędzi i zostaw dłuższą nitkę
Zmiana koloru na główny
NOGI x 2 wypchaj tylko do białego koloru
BIAŁY KOLOR
Rząd 1 - MR 6 płs
Rząd 2 - 12 płs - (V) x 6
Rząd 3 - 18 płs - (IV) x 6
Rząd 4 - 24 płs - (IIV) x 6
Rząd 5-11 - 24 płs <--- wypchaj i dalej nie wypychaj
ZMIEŃ KOLOR na ten z ciałka
Rząd 12 - 16 płs - (I^) x 8
Rząd 13-36 - 16 płs <--- zakończ, zszyj łapki wzdłuż otwartej krawędzi i zostaw dłuższą nitkę

No to co masz wszystkie elementy? Mam nadzieję, że tak. Jeśli chcesz to jest właśnie pora na wyczesanie naszych elementów do koteła:) A tutaj mała zajawka jak to wygląda przed i po. I niech mi nikt, nie mówi, że kot jest gruby:) On po prostu jest puszysty hihi:)

Pozostaje poprzyszywać wszystko w całość. Łapki/rączki przyszyj na łączeniu głowy z szyją gdzieś między 32-35 rzędem:) Nóżki 10 rząd od dołu. A ogon wedle uznania, Uszy i pyszczek zamontuj i przyszyj wg upodobania ale nie za wysoko:) Pozostaje Ci wyszyć czarną nitką wargi oczy i brewki. I oto koteł gotowy:)



PS. Na dzisiaj to wszystko:) Życzę iście kolorowych snów kochani:) i głowa do góry bo KOTEŁ rządzi:)

59 komentarzy:

  1. Ale super opis !!! dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma za co:-) polecam się na przyszłość :-)

      Usuń
    2. Jest za co .❤Twoje dobre serduszko. Bardzo dziękuję. Hura,super robótka na ponure dni🍀🥰👍👏🌹

      Usuń
  2. rozkoszny,szkoda że nie mam cierpliwości do takich maleństw,wolę swoją frywolitkę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. E koteł jest duży ma prawie 40cm:-) dla mnie frywolitka to kosmos:-)

      Usuń
  3. Super Koteł! Taki optymistyczny zawadiaka :D. Dzięki za kolejny opis :D.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziekuję ślicznie czekam na następne wzory.

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczny , też się za niego niedługo wezmę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oby szybko bo ilość projektów potrafi nas zaskoczyć :-)

      Usuń
  6. Jak wyczesac kotka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczotką do obuwia typu nubuk czy też zamsz. Dosyć mocno tą szczotką pocierasz robótkę i wychodzą kłaczki:-)

      Usuń
    2. Dziękuję

      Usuń
    3. Też chciałam zadać to pytanie, ale tak myślałam, że pewnie ktoś mnie uprzedził :) Świetny efekt. Myślałam, że to jakaś włóczka z moherem.

      Usuń
  7. piękny kocurek,mam pytanie powiedz mi kochana co to są te oznaczenia w nawiasach i po za nawiasami np: jak rozpoczynamy głowę z ciałem to jest rząd 2 i dalej jest coś takiego : - (V) x 6 - co to oznacza? Jestem początkująca i dlatego nie umiem odczytać tych schematów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak jak opisano poniżej. Przy każdym poście jest legenda co jest co:-)

      Usuń
  8. oznacza to, że 6 razy musisz powtórzyc to co jest w nawiasie - koleżanka ''v'' oznaczyła, że to 2 półsł w jedno oczko co oznacza, że jak powtórzysz to 6 razy to będzie razem 12 półsł

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślicznie dziękuje, jestem początkująca i dopiero się uczę :)

      Usuń
  9. Właśnie zaczęłam go robić włóczką "Alize Bamboo Fine - melanż szydełkiem 2,5 mm. Ile tak orientacyjnie zużyję tej włóczki, bo dziś zakupiłam tylko 1 motek 100 g i obawiam się, że będzie za mało. Będę wdzięczna za odpowiedź. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mają moje córki też ☺ dziękujemy!

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję pięknie za świetnie rozpisany schemat - właśnie robię równolegle 2 koty, bo nie mogłam zdecydować się na kolorystykę :)

    Mam tylko wątpliwość - czy pyszczek jest na pewno dobrze rozpisany? Bo w żaden sposób nie wychodzi mi tak, żeby miał przypominać pyszczka ze zdjęć?
    Byłabym wdzięczna za szybką odpowiedź, bo koty bez pyszczków smutno wyglądają ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak wszystko jest dobrze rozpisane. Nie wiem niby w czym problem. Proszę pokazać na fb napisać wiadomość do szydłaki cudaki i zobaczymy w czym problem

      Usuń
  12. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  13. Dzień dobry chciałam zrobić tego kotełka ale nie wiem ile Pani zużyła tej wełenki ,, Sweet Baby,, Będę wdzięczna za szybką odpowiedź

    OdpowiedzUsuń
  14. A ile koteczek ma centymetrów bo jestem ciekawa jaki jest duży? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. A ile kotek ma centymetrów. Będę wdzięczna za szybką odpowiedź

    OdpowiedzUsuń
  16. Przez przypadek trafiłam. Już Cię kocham! Bardzo dziękuję :)
    Dziś zacznę robótkę. Dokładnie takiego kotka szukałam!:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję za bardzo miłe słowa:) życzę przyjemnych chwil z szydełkiem w ręku:)

      Usuń
  17. Witam właśnie robię wg. Twojego przepisu, szyjka fajna a kocio cudowny! Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  18. Jak ja się cieszę, ze tu trafiłam !

    OdpowiedzUsuń
  19. Ile metrów włóczki potrzebuje na kota?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nikt nie zna odpowiedzi na pytanie. Po pierwsze jaka włóczka po drugie jakie zostanie użyte szydełko i jak ściśle pracuje osoba tym szydełkiem. Z wloczki użytej w poście poszło 50g. Nigdy na metry nie przeliczam robótki. Także nie udzielę odpowiedzi bo nikt jej nie zna...

      Usuń
  20. Dzięki!😘 właśnie szukałam jakiegoś kotka dla Wnusi. Ten nie ładny tamten mało koci a ten jest rewelacyjny! Dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  21. Mój kotek będzie miał około metra. Robię go z grubej włóczki i szydełkiem 5. Myślę że będzie cudowny. Szkoda, że nie ma tu możliwości wstawiania zdjęć :) strasznie mi się popaprały oczka po drodze ale wyrobilam się jakoś i idzie stabilnie :D niestety u mnie pisanie jednocześnie z dzierganiem nie działa. Mam zanik pamięci krótkotrwałej. Mimo to nie poddaję się :) pozdrawiam serdecznie :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wstawię zdjęcie potem na swój profil Google i ocenicie same czy warto było się męczyć :)

      Usuń
    2. Koniecznie chwal się. Sama jestem ciekawa efektu końcowego :-) nie mogę się doczekać :-)

      Usuń
    3. Proszę przeczytać sekcja czego potrzebujesz tam jest napisane z jakiej włóczki. Wełna to rodzaj materiału więc nie każda włóczka to wełna taka różnica. A na kota można użyć dosłownie każdej włóczki od akrylowej po bawełniane jak i poliestrowe

      Usuń
  22. pierwszego kotka robiłam "na próbę" z resztek akrylu ( czy dam radę - moja pierwsza maskotka ), później dwa na zamówienie z jeansu( bo się kotek spodobał) , w tej chwili na tapecie dolphin i wychodzi mega kot - po prostu super

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koty zaraz po owieczkach to top 10 na liście do zrobienia :-) a jako prezent bardzo cieszą :-)

      Usuń
  23. Kot swietny !!! Musze sie wkoncu wziascza nauke takich cudow boski jest.

    OdpowiedzUsuń
  24. Pierwszy czytelny opis jaki znalazlam! Dziekuje serdecznie. Wczoraj pierwszy raz robilam Twoja owieczke, udala sie. A teraz kusisz mnie kotem chyba przystapie do dziela, powiedz prosze orientacyjnie ile godzin musze na niego poswiecic? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurczę ciężko powiedzieć ile godzin potrzeba na zrobienie kota. Nie wiem jak szybko szydełkujesz:-) ja robiłam w wolnym czasie przez 4 dni:-)

      Usuń
  25. Super dziękuję za piękny opis na pewno skorzystam

    OdpowiedzUsuń
  26. Kupilam włóczkę. W weekend zaczynam. Piękny kot. I wielkie podziękowania za kawał dobrej roboty którą Pani robi.💖👍😊

    OdpowiedzUsuń
  27. Kotek wyszedł super. Długo go robiłam bo nie sprzyjały warunki ale dziś finał. Wybrałam włóczkę którą miałam bez bandroli w kolorze niebieskim. Ale przecież są różne koty. Karolina dziękuję za inspirację. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  28. Pani Karolino, dziękuję za schemat kota....kiedyś gdzieś mi mignął.Nadszedł czas, kiedy swoje umiejętności szydełkowania mogę wykorzystać na robienie maskotek , a przede wszystkim amigurumi,dzieci i wnuki urosły. Szydłaki cudaki jest moim ulubionym żródłem inspiracji. Teraz czekam z niecierpliwością na świąteczne pomysły i inspiracje... pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  29. Jejciu!!!! Ale świetny :) kończę moje prace i zabieram się za niego:) Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo 💚 zawsze będzie mi miło jak oznaczyś mnie na fb :) powodzenia i pisz w razie problemów 😍

      Usuń