Kanał youtube

niedziela, 18 marca 2018

Szydełkowa ziemia - Crocheted Earth

Witajcie:)
Za oknem piękna pogoda. Słońce wiatr lekki mróz i piękny śnieg:) Natura jest piękna? A jak natura to i nasza Matka Ziemia:) Dlatego dzisiaj przedstawiam Wam znaleziony w necie schemat na wykonanie globusa z rozmieszczeniem kontynentów. Nie byłabym sobą gdybym nie uprościła sobie czegoś. Jak sami się przekonacie na rysunku są 2 części i potem należy je zszyć. Ja z natury jestem leniwiec i zrobiłam wszystko jednym ciągiem. Słowem wprowadzenia, sam autor dobrze przemyślał sprawę gdyż w środku umieścił styropianową kulę i lepiej było mu zszyć 2 części niż obrabiać na kuli. Ja wolę obróbkę na kuli. Ponadto jeśli używamy kuli to niestety każdą zmianę włóczki musimy ucinać i zakańczać supełkiem aby nitki nie przeszkadzały w umieszczeniu formy na którą zostanie potem naciągnięta robótka. Dla mnie zbyt pracochłonne i wkurzające :) Dlatego ja swoją ziemię wypchałam wypełnieniem i nie ucinałam głównej nitki niebieskiej tylko te pozostałe 3 po danej sekwencji. Tak więc jest zrobiona jednym ciągiem.
Przedstawiony i wykonany przeze mnie brelok ma 6,5cm wysokości a w obwodzie mierzy 18,5cm. Wykonany został z włóczki YarnArt Jeans szydełkiem 2 mm. Zawieszkę kupiłam na stoklasie:)

Wszystkie tłumaczenia są bezpłatne. Niech wywołują uśmiech na Twojej twarzy, gdy najbardziej tego potrzebujesz i szukasz. Jeśli podoba Ci się to, co robię dla CIEBIE i chciałabyś mnie wesprzeć (drobną sumą), możesz postawić mi kawę (kliknij zielony przycisk).Postaw mi kawę na buycoffee.to 
Gotowy schemat możecie znaleźć na tej stronie http://utasouko.cocolog-nifty.com/blog/2016/11/post-8f68.html klikając w odpowiedni link. A tutaj możecie sobie pobrać go bezpośrednio.
Cała robótka jest wykonana po spirali i nie trzeba zakańczać każdego rzędu oczkiem ścisłym i zaczynać nowego od oczka łańcuszka. Ponadto wrzucam Wam link do filmiku jak zmieniać kolory co w tym przypadku jest konieczne, bo co chwilę coś się dzieje:)



Ktoś sobie pomyśli, no co jest rysunek, to co ona może zrobić mądrego? No mogę dziergając globusik trzeba było liczyć wszystkie półsłupki danego koloru i było to wkurzające. Gdybym miała podane od razu ilość półsłupków każdego koloru przyspieszyłoby to znacznie wykonanie:)  Tak ktoś powie, że gdzieś na rosyjskiej stronie widział rozpiskę na 2 części. No cóż znalazłam tam błąd, chyba że to ja się mylę względem rysunku:) Ale jak to mówią Rosja to nie kraj Rosja to stan umysłu:)

Fajnie jak docenisz:) Proszę przeczytaj :)
Wszystkie tłumaczenia są bezpłatne. Niech wywołują uśmiech na Twojej twarzy, gdy najbardziej tego potrzebujesz i szukasz. Jeśli podoba Ci się to, co robię dla CIEBIE i chciałabyś mnie wesprzeć (drobną sumą), możesz postawić mi kawę (kliknij zielony przycisk).Postaw mi kawę na buycoffee.to 

Legenda:
^ - 1 płs w 2 płs poprzedniego rzędu
V - 2 płs w 1 płs poprzedniego rzędu
I - 1 płs w 1 płs poprzedniego rzędu ^ - 1 płs w 2 płs poprzedniego rzędu
8I - 8 płs w 8 płs poprzedniego rzędu
Kolory:
N- niebieski
B- biały
Ż- żółty
Z-zielony 
Przykład: B2V - oznacza wykonanie w białym kolorze (W) dwa razy po 2 płs w 1 płs czyli 4 płs w 2 płs z poprzedniego rzędu

UWAGA z racji tego, że robótkę wykonywałam jednym ciągiem jest mały haczyk. Są dwukolorowe zwężenia, czyli mam wykonać 1 płs z 2 płs z poprzedniego rzędu i to dwoma kolorami. Sprawa wygląda następująco, że pierwszy kolor ze zwężenia jaki się pojawia to łapię za 2 nitki tych 2 płs z poprzedniego rzędu i przeciągam drugim kolorem:) Myślę, że to nie sprawi problemu jak zwykłe zwężenia ale używasz 2 kolorów nitek:) Rozpiska kolorowa i ze znakami kolorów na drukarki czarno-białe

GLOBUS
Rząd 1 - MR 6 płs - B6I
Rząd 2 - 12 płs - B2V, NV, B3V
Rząd 3 - 18 płs - NI, NBV, BIV, NI, NBV, B2x(I,V)I, BNV
Rząd 4 - 24 płs - NI, NBV, BI, NIV2IV, B2x(2I,V)I, NIVI
Rząd 5 - 30 płs - N6x(3I,V)
Rząd 6 - 36 płs - NIIV, ZI, N3IV, N4x(4I,V),II
Rząd 7 - 42 płs - NVI, Z2I, N2I, N5x(V,5I)
Rząd 8 - 48 płs - N2I, ZIV, ŻI, N5IV6IV, ZI, N2I, ZI, N2I, N2x(V,6I)V3I
Rząd 9 - 48 płs - N2I, Z3I, ŻI, N17I, ZI, Ż2I, NI, ŻI, ZI, N11I, Ż2I, N6I
Rząd 10 - 48 płs - N2I, Z3I, ŻI, N17I, Ż5I, ZI, N10I, Ż3I, N6I
Rząd 11 - 48 płs - NI, Z4I, Ż2I, N17I, Ż4I, N9I, ZI, NI, Ż4I, N5I
Rząd 12 - 48 płs - Z6I, ŻI, N22I, ZI, N7I, ZI, NI, Ż4I, N5I
Rząd 13 - 48 płs - NI, Z6I, ŻI, N16I, Z2I, N2I, ZI, NI, ZI, N7I, Ż3I, Z2I, N5I
Rząd 14 - 48 płs - N2I, Z5I, N19I, ZI, NI, ZI, NI, Z2I, N5I, Ż2I, Z6I, N3I
Rząd 15 - 48 płs - N4I, Z2I, NI, ZI, N21I, Z2I, N2I, ZI, N4I, Z9I, NI
Rząd 16 - 48 płs - N7I, ZI, NI, ZI, N7I, ZI, N11I, Z2I, NI, Z3I, NI, Ż2I, NI, Ż5I, Z3I, NI
Rząd 17 - 48 płs - N5I, ZI, N2I, Z2I, ŻI, N17I, Z2I, Ż3I, Z3I, NI, Ż2I, NI, Ż7I, NI
Rząd 18 - 48 płs - N6I, Z3I, Ż3I, N12I, ZI, NI, Z2I, Ż11I, NI, Ż6I, N2I
Rząd 19 - 42 płs - N3I, NZ^, Z2I, Ż4I^, N6I^3I, ZI, NI, ZI, Ż^6I^I, N2I, ZI, N2I, Z^I, N2I
Rząd 20 - 36 płs - N^, Z5I^, Ż2I, ZI, N2I^5I, NZ^, Z2I, Ż3I, Z^5I^2I, N3I
Rząd 21 - 30 płs - NI, ZI^, BI, Z3I^I, N3I^, ZI, N2I, ZI^4I^3I, NI, NZ^, N2I
Rząd 22 - 24 płs - BN^, NI, B2I^, Z3I, ZN^, NI, Z2I, Z2x(^,3I), NZ^, N3I
Rząd 23 - 18 płs - BI, N^, B2I^, Z2I, ZN^, Z2I^2I, ZN^, NI, ZI, N^, BI
Rząd 24 - 12płs - BN^, BI, N2x(^,I)^, ZI, NI^I, BI
Rząd 25 - 6płs - N5x^, NB^
Rząd 26 - 6płs - N6I

























PS. Mam nadzieję, że przy przepisywaniu się nie pomyliłam a jeśli to koniecznie dajcie znać. Tak to jest jak człowiek gapi się w rysunek i dostaje oczopląsu. A w ogóle ktoś skusi się zrobić to z włóczki Himalaya Dolphin Baby? Jeśli tak to koniecznie czekam na zdjęcie i krótki opis, a przede wszystkim wrażenia:)

25 komentarzy:

  1. Ale precyzyjne odwzorowanie! Nie spodziewałam się tego po szydełku :) No i kto jak nie Ty ma spróbować zrobić globus z Dolphina? :P Może to będzie kolejny projekt na jeden motek tej włóczki :D (oczywiście jeden niebieski, jeden biały, jeden zielony i jeden żółty :P)

    OdpowiedzUsuń
  2. Widzac globusik od razu pomyślałam - Dolphin :D także ja się na pewno zgłaszam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też zrobię na bank ale to w swoim czasie w ramach edukacji:-)

      Usuń
  3. Cudny opis i pomyślałaś o wszystkich szczegółach i ewentualnych problemach, nawet o szydełkujących lewą ręką. Dziękuję, z taką pomocą i mi powinno się udać

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja juz jestem w trakcie robienia. Jak maluszek pozwoli to może wieczorem będę mogła się pochwalić efektem. Juz wiem ze napewno powstanie więcej niż jeden

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny wzór. Właśnie skończyłam go robić. Jestem leworęczna i wyszedł mi jak w lustrzanym odbiciu :( Zna Pani sposób, jak szydełkować lewą ręką, by był prawdziwy globus?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety się nie znam jedyne co mi przychodzi do głowy to robić schemat od prawej do lewej bo my praworeczni czytamy od lewej do praweh... Tak myślę że to byłoby okej:-)

      Usuń
    2. Dziękuję spróbuję, na razie powiesiłam moją "lewą" ziemię przy lustrze i w odbiciu widać tak jak Pan Bóg stworzył :)

      Usuń
  6. a mnie wyszła ziemia podłużna zamiast okrągła :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem w czym problem moja też nie jest idealną kulą jak globus ale podłużna też nie jest. Kilka osób robiło i nie było problemu. A może jakiś rząd się powtórzył?

      Usuń
    2. może za małe szydełko i przez to nie rozciągnęło się w środkowej części, powtórzony rząd byłoby widać na wzorze, a tam kontynenty są perfekcyjne

      Usuń
    3. Może i tak być. Zawsze można się pochwalić na fb na szydłaki cudaki prywatnie bądź publicznie :-) pozdrawiam :-)

      Usuń
  7. Na końcu 14 rzędu powinno być Z7I N3I a nie Z9I i N1I
    Prawidłowo rząd 14: N2I, Z5I, N19I, ZI, NI, ZI, NI, Z2I, N4I, Ż2I, Z7I, N3I

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I tu też jest błąd poprawiony zapis jest następujący N2I, Z5I, N19I, ZI, NI, ZI, NI, Z2I, N5I, Ż2I, Z6I, N3I. Pozdrawiam i dziękuję za zwrócenie uwagi końcówka spisana jak widać z rzędu 15.

      Usuń
  8. Istny cud pani zrobila!piekne dzieło:)

    OdpowiedzUsuń
  9. A mi w 19 rzędzie po przeliczeniu wychodzi 36 a nie 42. Zle liczę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzór jest dobrze rozpisane. Gdzies przy liczenia jest błąd. Mi wychodzi 42 pls

      Usuń
  10. Wzór ekstra, robiłam ze schematu od drugiej strony i wyszła rewelacyjnie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Wczoraj zrobiłam :-) Wkurzające te zmiany kolorów i trzeba uważać żeby się nie pomylić ale warto poświęcić ten czas bo efekt zachwyca.

    OdpowiedzUsuń
  12. Hm... Czy moze Pani pokazac jak robic to zwezenie 2 kolorami? Niby rozumiem opis ale w sumie chyba nie wiem jak to zrobic:(

    OdpowiedzUsuń