Kanał youtube

czwartek, 8 marca 2018

Szydełkowa owieczka - Crocheted lamb

Czołem:)
Bardzo się cieszę, że ktoś tęskni za mną i wypatrujecie wzorów/tłumaczeń po polsku na amigurumi. Powoli mam nadzieję wracam do szydełkowania, może nie z taką częstotliwością jak kiedyś ale jednak:) Przerwa 7 tygodniowa w okresie zimowo-wiosennym raczej rzadko mi się zdarzała, ale cóż pewnych aspektów w życiu człowiek nie przeskoczy. Ale nie o mnie tu mowa:) Dzisiaj przedstawiam Wam wzór ze zdjęciami krok po kroku jak zrobić owieczkę. Teoretycznie powinna ona być tyci tyci bo taka jest pierwotnie, ale ja wykonałam ją z włóczki Dolphin Baby (dosłownie resztki włóczki).
Do oryginalnego wzoru odsyłam Was do znanej już z posta o sowie (dla przypomnienia) Ulijany Semikrasy z DoubleTrebleTrinkets.

Dla jasności i czystego sumienia przypominam do znudzenia
Tłumaczenie wzoru by szydlakicudaki.blogspot.com do użytku prywatnego, nie powinno być kopiowane bez podania nazwy autora oryginalnego wzoru, jaki i polskiej wersji tłumaczenia przez Szydłaki Cudaki.

Oryginalny wzór znajdziecie pod tym linkiem http://doubletrebletrinkets.co.uk/2016/03/18/micro-lamb-and-his-friends/

Legenda:
V - 2 płs w 1 płs poprzedniego rzędu
I - 1 płs w 1 płs poprzedniego rzędu
^ - 1 płs w 2 płs poprzedniego rzędu
BLO- back loop only - czyli przerabiamy łapiąc za tylną nitkę płs z poprzedniego rzędu
FLO- front loop only - czyli przerabiamy łapiąc za przednią nitkę płs z poprzedniego rzędu
GŁOWA
Kolor ecru 
Rząd 1 - MR 6 płs
Rząd 2 - 12 płs - (V) x 6
Rząd 3 - 18 płs - (IV) x 6
Rząd 4 - 24 płs - (IIV) x 6
Rząd 5-7 - 24 płs
Rząd 8 - 21 płs - (6I,^) x 3
Rząd 9 - 21 płs
Rząd 10 - 18 płs - (5I,^) x 3
Rząd 11 - 18 płs
Kolor biały
Rząd 12 - 15 płs BLO - (4I,^) x 3 <--- wypełnij
Rząd 13 - 12 płs - (3I,^) x 3 <--- dokończ wypełnianie
Rząd 14 - 6 płs - (^) x 6 <--- zakończ i zszyj
UWAGA
Wróć do rzędu 12 i złap za przednią nitkę i wykonuj dookoła po 2 oczka łańcuszka, oczko ścisłe w 1 oczku łańcuszka a następnie oczko ścisłe w następnym półsłupku. Wykonujemy takie coś ala loczki czy falbankę nad głową:) Oczy zamontuj między 9 a 10 rzędem. U mnie są 10 mm.

CIAŁO  kolor biały
Rząd 1 - MR 6 płs
Rząd 2 - 12 płs - (V) x 6
Rząd 3 - 18 płs - (IV) x 6
Rząd 4 - 24 płs - (IIV) x 6
Rząd 5 - 30 płs - I,V, (IIIV) x 5, II
Rząd 6-11 - 30 płs
Rząd 12 - 24 płs - (III^) x 6
Rząd 13 - 18 płs - (II^) x 6 <--- wypełnij
Rząd 14 - 12 płs - (I^) x 6 <--- dokończ wypełnianie
Rząd 15 - 6 płs - (^) x 6 <--- zakończ i zszyj
USZY x 2 kolor ecru
Rząd 1 - MR 6 płs
Rząd 2 - 12 płs - (V) x 6 <--- zakończ i zostaw dłuższą nitkę do przyszycia do głowy
NOGI x 4 kolor ecru (oryginalny wzór)
Rząd 1 - MR 6 płs
Rząd 2-3 - 6 płs  <--- zakończ i zostaw dłuższą nitkę do przyszycia do ciała
NOGI wersja dla leniwych
Rząd 1 - MR 6 płs
Rząd 2 - 12 płs - (V) x 6
Rząd 3 - 18 płs - (IV) x 6
Rząd 4-5 - 18 płs <--- wypchaj, zakończ i zostaw dłuższą nitkę do przyszycia do ciała
OGONEK którego nie ma we wzorze:)
Wykonaj 6 oczek łańcuszka i zrób 2 płs w 2 oł, następnie 3płs i do samego końca oczka ścisłe
Masz już wszystkie elementy no to czas na pozszywanie naszej owieczki:) Na poniższych zdjęciach macie pokazane jak ja to zrobiłam:)

O tym jak wymodelować takie nogi pisałam już w poście o breloku owcy, tutaj macie pokazane bardziej wyraźnie na włóczce YarnArt Jeans https://szydlakicudaki.blogspot.cz/2017/01/brelok-owieczka-amigurumi-sheep-keychain.html. Cała owieczka prócz wyszytej buzi jest zrobiona z włóczki Himalaya Dolphin Baby:) 
PS. Bo kto ma owce ten ma co chce:) Beeee:) U mnie kolory są w odwrotnej kolejności bo się pomyliłam ale pasuje więc pełen luz:)

8 komentarzy: