Kanał youtube

piątek, 24 sierpnia 2018

Szydełkowy brelok flaming krok po kroku - Crocheted flamingo keychain step by step

Siemandero:)
Dzisiaj przedstawiam Wam wzór na flaminga w formie breloka. Jest szybki do wykonania, gdyż w najszerszym miejscu robimy jedynie 13 płs:) Wzór jest mojego autorstwa. Do jego wykonania nie potrzebujesz żadnych drucików aby usztywnić głowę i wygiąć ją w odpowiedni łuk. Za ciało posłużył mi pompon (inspiracja z Twory moich rąk - choć w internecie mnóstwo flamingów z użyciem pompona, ale tu mamy połączenie z szydełkiem). Swojego wykonałam 2 rodzajami włóczek, ale to wszystko opiszę w użytych materiałach w sekcji czego potrzebujesz:)
Osoby początkujące dadzą sobie radę, a za wsparcie może posłużyć Wam garść zdjęć, które zrobiłam w trakcie wykonywania flaminga:)
Flaming z brelokiem mierzy 20 cm. Bez breloka od głowy z pomponem 10 cm, a nogi mają 8 cm (reszta wszyta w pompon).

WSKAZÓWKA/UWAGA
Jeśli Twój pompon jest mniejszy niż 7cm weź pod uwagę, że i szyja będzie krótsza, jeśli jest większy to analogicznie powinna być dłuższa. To samo z nogami:) Nogi wcale nie muszą być czarne, w końcu odmian flamingów w naturze też mamy kilka. Na dole zobaczysz jakie mogą być jeszcze:)

Potrzebujesz:
- włóczkę na pompon (polecam akryl, a nawet moher gdyż pompon będzie mega puszysty - ja użyłam włóczkę Opus Mimoza 25 róż angielski) 
- na dziób i nogi (oczy również) użyłam włóczki YarnArt Jeans czarnej i białej
- na głowę i szyję użyłam podwójnej nitki Mimozy
- szydełko u mnie 2,5mm (do pojedynczej nitki na dziób i podwójnej na szyję i głowę), igłę, wypełnienie dosłownie kępka, znacznik
- formę do zrobienia pompona (mój ma 7 cm) jeśli nie masz takiego cuda pompon możesz wykonać z 2 kawałków kartonu (TUTAJ JAK TO ZROBIĆ)

Legenda:
^ - 1 płs w 2 płs poprzedniego rzędu
V - 2 płs w 1 płs poprzedniego rzędu
I - 1 płs w 1 płs poprzedniego rzędu 
^ - 1 płs w 2 płs poprzedniego rzędu
oł - oczko łańcuszka 
oś - oczko ścisłe
SŁ2 - słupek podwójnie nawijany

FLAMING
Czarny kolor
Rząd 1 - MR 5 płs
Rząd 2 - 5
Biały kolor
Rząd 3 - 6 płs - (IIIIV)
Fioletowy kolor
Rząd 4 - 9 płs - (IV) x 3
Rząd 5 - 9 płs
Rząd 6 - 13 płs - (VIVIIIVIV)
Rząd 7 - 13 płs 
Rząd 8 - 9 płs - (^I^III^I^) <--- lekko wypchaj główkę
Rząd 9 - 9 płs 
Rząd 10 - 6 płs - (I^) x 3 <--- wyszyj oczy
Rząd 11 - 22 - 6 płs <--- zakończ oś, czas na uformowanie szyi flaminga (patrz opis ze zdjęciami niżej), złóż i zszyj na płasko zostaw dłuższą nitkę do przyszycia z pomponem 

NOGI x 2
Wykonaj 30 oczek łańcuszka (na początku zostaw troszkę dłuższy kawałek nitki posłuży do przymocowania nogi do pompona) i w 3 oł od szydełka zrób kolejno SŁ2 (czyli słupek podwójnie nawijany) oczko ścisłe i znowu 2 SŁ2 zakończ oczkiem ścisłym schowaj nitkę. Powstanie takie serduszko:). Następnie po przymocowaniu do ciała wykonaj kolanko. Kolanko wykonane jest z 2 supełków nałożonych na siebie i mocno zaciśniętych:)

Zdjęcia jak zrobić flaminga:) Zaczęłam od wykonania pompona:)


 Następnie zabrałam się za zrobienie głowy i szyi flaminga


Haha prototyp nogi, nawet nie najgorszy ale do tego modelu musiałby być z kordonka:)


 Wyszyj oczy




Czas na uformowanie szyi i aby w przyszłości się nie wyprostowała:) Przeciągasz igłę przez szyję, następnie wbijasz się po skosie szyi na tyle blisko by nie było widać od spodu nitki i wracasz z powrotem :)


Czas na przyszycie głowy do pompona. Musisz rozdzielić pompon i dojść do środka do którego przyszyjesz głowę flaminga. Przyszyj dosyć mocno aby nic nie latało i nie odpadło:)

Czas na wykonanie nóg. Rozpiska powyżej


Ostatni etap przyszycie nóg i breloka i flaming gotowy:)
Wcześniej wspomniałam, że flaming może mieć różne kolory nóg, a oto przykład kiedy nie mogłam się zdecydować jaki kolor wybrać ostatecznie:)
PS. Jeśli wzór mojego autorstwa przypadł Ci do gustu i wykonałeś swojego flaminga wg niego to będzie mi bardzo miło jeśli o tym wspomnisz. Dzięki temu wiem, że cenisz mój czas i moją pracę, abyś mógł się cieszyć z gotowego wzoru:) Za wszelkie komentarze i lajki dziękuję:)

3 komentarze:

  1. Wpadł mi ten flaming w oko jak tylko go zobaczyłam. I wreszcie dzisiaj mam. Zrobiłam dwa :)) Dziękuję za tyle świetnych pomysłów
    Pozdrawiam Marzena

    OdpowiedzUsuń