Kanał youtube

czwartek, 15 listopada 2018

Szydełkowa mrówka amigurumi - Crocheted amigurumi ant

Witajcie
Dziś przedstawiam Wam mój własny wzór na szydełkową mrówkę. Mam nadzieję, że przypadnie ona Wam do gustu mimo, że jest troszkę zszywania (chociaż łapki można wrobić jak kto woli).
Z informacji jakie mogę WAM przekazać i jestem ciekawa jak by wyglądała, ale motek dolphina na nią starczy.
Ja swoją wykonałam z włóczki Tango szydełkiem 3,5mm. Oczy są wyszywane ale można użyć bezpiecznych (jak kto woli). Mierzy 17 cm. 
To co zabieramy się do pracy, bo w końcu mróweczka to pracowite stworzenie a my nie możemy być gorsi:)

Oczy mam wyszyte między 5, a 6 rzędem. To tak jakby ktoś montował bezpieczne, ale zróbcie to wg własnego uznania.

Potrzebujesz:
- włóczkę na mrówkę i wyszycia buzi oraz oczu lub bezpieczne oczy
- szydełko, igłę, wypełnienie, znacznik 

Legenda:
MR - Magic Ring
^ - 1 płs w 2 płs poprzedniego rzędu
V - 2 płs w 1 płs poprzedniego rzędu
I - 1 płs w 1 płs poprzedniego rzędu 
^ - 1 płs w 2 płs poprzedniego rzędu
8I - 8 płs w 8 płs poprzedniego rzędu
3w1 - 3 płs w 1 płs poprzedniego rzędu
oł - oczko łańcuszka 
os - oczko ścisłe
PN - płs nawijany 

CIAŁO MRÓWKI
Rząd 1 - MR 5 płs
Rząd 2 - 10 płs - (V) x 5
Rząd 3 - 15 płs - (IV) x 5
Rząd 4 - 20 płs - (IIV) x 5
Rząd 5 - 25 płs - (IIIV) x 5
Rząd 6-8 - 25 płs 
Rząd 9 - 20 płs - (III^) x 5
Rząd 10 - 15 płs - (II^) x 5 
Rząd 11 - 10 - (I^) płs x 5 <--- wypchaj
Rząd 12 - 5 płs - (^) x 5
Rząd 13 - 15 płs - (3w1) x 5
Rząd 14-18 - 15 płs
Rząd 19 - 10 płs - (I^) x 5 <--- wypchaj
Rząd 20 - 5 płs - (^) x 5
Rząd 21 - 10 płs - (V) x 5
Rząd 22 - 20 płs - (V) x 10
Rząd 23-25 - 20 płs
Rząd 26 - 10 płs - (^) x 10
Rząd 27 - 8 płs - (III^) x 2<--- wypchaj
Rząd 28 - 8 płs 
Rząd 29 - 6 płs - (II^) x 3<--- zakończ i zszyj

CZUŁKI x 2
Wykonaj 9 oł i zrób 3PN w 3oł od szydełka i do końca zrób 6 os
GÓRNE ŁAPKI x 2 (nie wypychałam)
Rząd 1 - MR 6 płs
Rząd 2 - 6 płs
Rząd 3 - 3 płs - (^) x 3
Rząd 4 - 2 płs - (^I) <--- zakończ i zrób 3oł i zostaw nitkę do przyszycia do ciała
ŚRODKOWE ŁAPKI x 2 (nie wypychałam)
Rząd 1 - MR 4 płs
Rząd 2 - 8 płs - (V) x 4
Rząd 3 - 4 płs - (^) x 4 <--- zakończ i zrób 4oł i zostaw nitkę do przyszycia do ciała
DOLNE ŁAPKI x 2 
Rząd 1 - MR 4 płs
Rząd 2 - 8 płs - (V) x 4
Rząd 3-4 - 8 płs <--- lekko wypchaj
Rząd 5 - 4 płs - (^) x 4
Rząd 6-9 - 4 płs <--- zakończ i zostaw nitkę do przyszycia do ciałka
Wszystkie elementy gotowe? To teraz czas przyszyć je ze sobą.
Czułki przyszyłam między 2 a 3 rzędem na głowie. Górne łapki w pierwszej szyi, środkowe łapki między 15 a 16 rzędem. Z kolei dolne łapki między 24, a 25 rzędem:) I w zasadzie mrówka gotowa. Jeśli oczu nie montowałeś to je wyszyj wg własnego upodobania. Mrówka może być Panią Mrówką lub Panem Mrówką:) Szara, zielona, żółta czy też czerwona. W zasadzie jaki kolor nam się podoba:)


Copyright 2018 by Karolina Plaskota Szydłaki Cudaki 
Nie wyrażamy zgody na edycję i tłumaczenie na inne języki powyższego wzoru bez mojej zgody.
MRÓWKĘ możecie sprzedawać, ale proszę zaznacz kto jest autorem wzoru. Miłego dziergania:)

1 komentarz: