Kanał youtube

piątek, 11 grudnia 2020

Szydełkowe świąteczne cukierki - Crocheted christmas candies

Tydzień 19 - Szydełkowe cukierki na święta (czytaj wzór do końca zanim zaczniesz)

Wzory mojego autorstwa i nie wyrażam zgody na kopiowanie, udostępnienia oraz tłumaczenie na inne języki bez mojej zgody. Ponadto nie wyrażam zgody na publikowanie wzorów w plikach grupy ani na ich edycję. Wzory są dostępne za darmo. Cukierki możesz sprzedawać z zaznaczeniem autora wzoru. Uszanuj moją pracę i pamiętaj, że miło mi będzie jak wspomnisz mnie przy publikacji cukierków z tych wzorów. 

Potrzebujesz:
- włóczka yarnart jeans lub podobne, kolor biały i inne (czerwony, zielony żółty, niebieski)
- szydełko rekomendowane (u mnie 2mm)
- znacznik, igła, wypełnienie

Legenda:
V - 2 płs w 1 płs poprzedniego rzędu
I - 1 płs w 1 płs poprzedniego rzędu
8I - 8 płs w 8 płs poprzedniego rzędu
SŁ - słupek pojedynczy
PN - półsłupek nawijany
IR - płs reliefowy łapany za przód
^ - 1 płs z 2 płs poprzedniego rzędu
BLO - płs złapany za tylną nitkę poprzedniego rzędu
FLO - płs złapany za przednią nitkę poprzedniego rzędu
o - oczko łańcuszka
os- oczko ścisłe (zamykające)

Jak czytać zapis przykład

Rząd 4 - 24 płs - (IIV) x 6 <--- wykonaj kolejno 2 pojedyncze płs i 2płs w 1 i powtórz tą sekwencję 6 razy 

WSKAZÓWKA - przy zmianie koloru co chwilę aby nic się nie plątało i nie trzeba było ucinać i wkładać na nowo nitek, polecam nitkę którą zostawiamy obrabiać wzdłuż robienia robótki. Po prostu chowasz je pod płs z koloru jakie robisz w danej chwili. 



Wszystkie tłumaczenia są bezpłatne. Niech wywołują uśmiech na Twojej twarzy, gdy najbardziej tego potrzebujesz i szukasz. Jeśli podoba Ci się to, co robię dla CIEBIE i chciałabyś mnie wesprzeć oraz podziękować (drobną sumą), możesz postawić mi kawę (kliknij zielony przycisk).Postaw mi kawę na buycoffee.to 

CUKIEREK LASKA wg mnie najszybsza i najprostsza do zrobienia (2 kolory)
Rząd 1 - MR 6 płs
Rząd 2 - 11 płs - 5V,I <--- co 3 płs zmieniaj kolor, wypełniaj sukcesywnie

Wykonaj 15 cm takiej laski zmieniając co 3 płs kolor, uważaj by się nie pomylić. 
Ostatni rząd zrób białą nitką 6 płs - (5^,I)  <--- zakończ i zostaw długi kawałek nitki by zrobić zagięcie
Aby wykonać zagięcie nawlecz włóczkę na igłę i wykonaj ścieg jak na zdjęciu, czyli co 2 rzędy przewlekaj nitkę z igłą tak do połowy i wróć z powrotem. Zaciągnij bardzo mocno nitkę formując łuk i zabezpiecz by się nie rozwalił. Jeśli ciężko sobie to wyobrazić to tutaj FILMIK POMOCNICZY :)






WSKAZÓWKA - jeśli chcesz grubszy cukierek i zmianę koloru np. co 4 płs to robisz laskę na 15 płs. Zasada jest prosta mnożysz przejście koloru x 4 i odejmujesz 1, czyli np. (2x4) - 1 =7


Wszystkie tłumaczenia są bezpłatne. Niech wywołują uśmiech na Twojej twarzy, gdy najbardziej tego potrzebujesz i szukasz. Jeśli podoba Ci się to, co robię dla CIEBIE i chciałabyś mnie wesprzeć oraz podziękować (drobną sumą), możesz postawić mi kawę (kliknij zielony przycisk).Postaw mi kawę na buycoffee.to 
CUKIEREK (2 kolory)
Część główna
Biały
Rząd 1 - 11 oł, od 2 oczka zrób V,7I,^, oł i odwróć
Od teraz każdy rząd rób za BLO (tylną pętelkę)
Rząd 2 - ^, 7I,V, oł i odwróć <--- kolor zmieniaj co 2 rzędy łącznie 12 rzędów
Rząd 3-4 - niebieski
Rząd 5-6 - biały
Rząd 7-8 - niebieski
Rząd 9-10 - biały
Rząd 11-12 - niebieski <--- czyli 6 pasków po 3 z każdego koloru. 
Złącz boki cukierka jak na zdjęciu i obrób oczkami ścisłymi. Z nitki z jednego boku zszyj dziurę i wywiń na prawą stronę. Włóż wypełnienie i zamknij drugą dziurkę.
Skrzydełka x 2
W MR zrób 3oł 5SŁ, 2oł i os w MR i zaciśnij. Przyszyj po bokach :)









Wszystkie tłumaczenia są bezpłatne. Niech wywołują uśmiech na Twojej twarzy, gdy najbardziej tego potrzebujesz i szukasz. Jeśli podoba Ci się to, co robię dla CIEBIE i chciałabyś mnie wesprzeć oraz podziękować (drobną sumą), możesz postawić mi kawę (kliknij zielony przycisk).Postaw mi kawę na buycoffee.to 
LANDRYNKA (2 kolory)
Zacznij kolorem białym
Rząd 1 - MR 6 płs
Rząd 2 - 12 płs - (V) x 6 zmieniaj kolor co 2 płs
Rząd 3 - 18 płs - (IV) x 6 zmieniaj kolor co 3 płs
Rząd 4 - 24 płs - (IIV) x 6 zmieniaj kolor co 4 płs
Rząd 5 - 30 płs - (3IV) x 6 zmieniaj kolor co 5 płs
Rząd 6 - BLO 30 płs zmieniaj kolor co 5 płs
Rząd 7 - 30 płs zmieniaj kolor co 5 płs
Rząd 8 - BLO 30 płs zmieniaj kolor co 5 płs
Rząd 9 - 24 płs - (3I^) x 6 zmieniaj kolor co 4 płs
Rząd 10 - 18 płs - (2I^) x 6 zmieniaj kolor co 3 płs
Rząd 11 - 12 płs - (I^) x 6 zmieniaj kolor co 2 płs
Rząd 12 - 6 płs - (^) x 6 kolor biały, zakończ lekko wypchaj i zszyj. Boki cukierka (kółka) pozszywaj ze sobą aby nadać mu płaski kształt. 

Zapraszam do WYZWANIA NA FACEBOOKU CUKIERNIA U MARIANA (tutaj możesz się zapisać na wspólne wyzwanie) do końca roku przyjmujemy nowe osoby :)

PS. Mam nadzieję, że powstanie wiele wersji tych cukierków:)

4 komentarze: