sobota, 12 grudnia 2015

Jak zrobić Minionka - przetłumaczony wzór na BOBA:)

Cześć:)
Chciałoby się powiedzieć, że każdy, ale to każdy zna te żółte, małe śmieszne sługusy zwane Minionkami:) Cóż znam osoby, które nie wiedzą co to jest:) Ale są też osoby, które oszalały na ich punkcie:) Sama osobiście wzbraniałam się przed ich wykonaniem tak bardzo, że dalej w nich siedzę i dłubię i końca nie widać. Też chcę mieć swojego Minionka, ale nie mam kiedy go dla siebie zrobić:)

Postanowiłam przetłumaczyć dla Was wzór ze strony o tutaj klik
Autorka zamieściła tam schematy również na Stuarta (ten jest moim ulubionym) i Kevina:) Do wyboru mamy język hiszpański no i angielski. A ja przetłumaczę go dla Was na polski i wrzucę parę fotek jak powstawał. Za jakość zdjęć przepraszam są jakie są:)

A więc zaczynamy:)
Ja swojego BOBA robiłam z YarnArt Jeans podwójnej nitki:
żółty 35, granatowy 17, czarny, szary i beżowy.
Do wypełnienia standardowo używam kulki silikonowej, wkładu poliestrowego.
Potrzebujesz też szydełko ja 3mm robię, wiem, że są osoby które robią też większym. Te dla mnie idealnie pasuje:) Igła, nitka, guziczki 2 czarne (ja nie używałam bo właścicielka nie chciała) i znacznik może być spinacz.

Gotowa/gotowy? A więc zaczynamy:)

Legenda:
V - 2 płs w 1 płs poprzedniego rzędu
I - 1 płs w 1 płs poprzedniego rzędu
^ - 1 płs w 2 płs poprzedniego rzędu
o - oczko łańcuszka
os- oczko ścisłe (zamykające)
BLO - płs będziemy robić ale złapany za tylną nitkę
FLO - płs będziemy robić ale złapany za przednią nitkę

CIAŁO (żółty kolor)
Rząd 1 - MR 6 płs
Rząd 2 - 12 płs - (V) x 6
Rząd 3 - 18 płs - (IV) x 6
Rząd 4 - 24 płs - (IIV) x 6
Rząd 5 - 30 płs - I,V, (IIIV) x 5, II
Rząd 6 - 36 płs - (IIIIV) x 6
Rząd 7 - 42 płs - II,V, (IIIIIV) x 5, III
Rząd 8 - 48 płs - (IIIIIIV) x 6
Rząd 9 - 54 płs - III, V, (IIIIIIIV) x 5, IIII
Rząd 10 - 60 płs - (IIIIIIIIV) x 6
Rząd 11-31 - 60 płs
Rząd 32 - 54 płs - IIII, ^, (IIIIIIII^) x 5, IIII
Rząd 33 - 48 płs (IIIIIII^) x 6
Rząd 34 - 42 płs III, ^, (IIIIII^) x 5, III <--- tutaj powoli możesz wypełniać żółtego TIC-TACA
Rząd 35 - 36 płs - (IIIII^) x 6
Rząd 36 - 30 płs - II, ^, (IIII^) x 5, II
Rząd 37 - 24 płs - (III^) x 6
Rząd 38 - 18 płs - I, ^, (II^) x 5, I <--- wypełnij
Rząd 39 - 12 płs (I^) x 6 <--- dokończ wypełnianie
Rząd 40 - (^) x 6 <--- utnij nitkę i zszyj

 Jeśli się zastanawiasz dlaczego jeden rząd ma płs po kolei, a drugi ma przestawione to wiedz, że nie wyjdzie Ci sześciokąt tylko okrągły Minionek bez tych dziwnych linii.

SPODNIE (granatowy)
Rząd 1 - MR 6 płs
Rząd 2 - 12 płs - (V) x 6
Rząd 3 - 18 płs - (IV) x 6
Rząd 4 - 24 płs - (IIV) x 6
Rząd 5 - 30 płs - I,V, (IIIV) x 5, II
Rząd 6 - 36 płs - (IIIIV) x 6
Rząd 7 - 42 płs - II,V, (IIIIIV) x 5, III
Rząd 8 - 48 płs - (IIIIIIV) x 6
Rząd 9 - 54 płs - III, V, (IIIIIIIV) x 5, IIII
Rząd 10 - 60 płs - (IIIIIIIIV) x 6
Rząd 11-14 - 60 płs

Tutaj musisz się zatrzymać z szydełkowaniem, aby zrobić klapy takie jak w ogrodniczkach już nie będziemy poruszać się po spirali jak do tej pory, ale będziemy odwracać robotkę by powstały klapy.
Tak więc teraz zrób 1 oczko łańcuszka (o) i odwróć robótkę.

Rząd 15 - 14 płs, o i odwróć robótkę
Rząd 16 - 12 płs - ^, IIIIIIIIII, ^, o i odwróć robótkę
Rząd 17 - 12 płs, o i odwróć robótkę
Rząd 18 - 10 płs, ^, IIIIIIII, ^, o i zakończ robótkę ucinając nitkę i zszyj

Teraz musisz wrócić do rzędu 14 i przeskoczyć 16 płs i przyczepić nową nitkę (będziemy robić 2 klapę spodni)

Rząd 15b - 14 płs, o i odwróć robótkę
Rząd 16b - 14 płs, o i odwróć robótkę
Rząd 17b - 12 płs - ^, IIIIIIIIII, ^, o i odwróć robótkę
Rząd 18b - 12 płs, o i odwróć robótkę
Rząd 19 - 10 płs, ^, IIIIIIII, ^, o i odwróć robótkę

Czas na zrobienie szelek, jeśli coś Ci się wydaje trudne to pisz w komentarzu, na facebooku, wyjaśnię o co chodzi:) Mnie pierwsze spodnie też przeraziły, ale jak je zrobiłam to okazało się, że nie są one takie straszne:) Wierzę, że dasz radę;)

A więc do dzieła. Robótka odwrócona to teraz robimy 10 płs po krawędzi (z rzędu 19) potem mamy skos klapki więc robimy 5 płs na nim, teraz wykonujemy 16 płs i trafiamy na kolejną krawędź klapy to tutaj robimy 5 płs, dodarliśmy do góry klapy, czas zrobić 23 o, potem zawracamy i robimy 22płs (na tych oczkach łańcuszka) i oczko ścisłe (os) - żyjesz?:) kolej teraz na 10 płs po krawędzi klapy, znów 23 o, potem zawracamy i robimy 22płs (na tych oczkach łańcuszka) i oczko ścisłe (os), 5 płs po krawędzi klapy, 16 płs i ostatnie 5 płs na skosie klapy. Koniec spodenek, możesz uciąć nitkę.
Najlepiej jak teraz po krawędziach wyszyjesz sobie szwy żółtą nitką, bo na Minionku ciężko się szyje, wiem co mówię:)

KIESZEŃ (granatowy)
Rząd 1 - MR 5 płs, o i odwróć robótkę (nie zamykaj MR)
Rząd 2 - 10 płs - (V) x 5, o i odwróć robótkę
Rząd 3 - 10 płs zaciśnij teraz MR
Rząd 4 - 7 płs po górnej krawędzi, utnij nitkę, zszyj i wyszyj żółte szwy

NOGI x 2 (granatowy)
Rząd 1 - MR 6 płs
Rząd 2 - 12 płs - (V) x 6
Rząd 3 - 12 płs ale robionych BLO czyli złapanych za tylną nitkę płs poprzedniego rzędu
Rząd 4 - 15 płs - (IIIV) x 3
Rząd 5 - 15 płs, utnij dość spory kawałek nitki, musisz potem to przyszyć do czarnego bucika oraz wypełnij nogi

BUTY x 2 (czarny)
Rząd 1 - MR 6 płs
Rząd 2 - 12 płs - (V) x 6 
Rząd 3-4 - 12 płs
Rząd 5 - 10 płs - (IIII^) x 2
Rząd 6-9 - 10 płs przed zaszyciem nogi autorka poleca wyciąć jakąś formę może być z filcu, ja sama osobiście wypełniam tylko przód buta wypełnieniem i sprawdza się idealnie. Zaszyj buty i połącz z nogami

RĘCE x 2
Czarny kolor
Rząd 1 - MR 6 płs
Rząd 2 - 12 płs - (V) x 6
Rząd 3-5 - 12 płs (wypełnij)
Rząd 6 - 7 płs - ^^^^^II, przestań szydełkować czarnym kolorem, ale bez obcinania nitki
Żółty kolor
Rząd 7 - 7 płs - złap żółtą nitkę i zrób 7 płs ale robionych BLO czyli złapanych za tylną nitkę płs poprzedniego rzędu
Rząd 8-16 - 7 płs

Ja nie wypełniam żółtej części rąk, ale można wykorzystać druciki kreatywne:)

Czarny kolor
Rząd 7b - 9 płs - wracamy do czarnej nitki i robimy 9 płs FLO czyli teraz łapiemy za przednią nitkę płs poprzedniego rzędu w takiej kolejności, II V III V
Rząd 8b - 9 płs no i wreszcie ucinamy nitkę, zostaw żółtą długą nitkę bo trzeba przyszyć rączki między 22/23 rzędem wykonanego przez nas ciała:)

OCZY x 2
Biały kolor lub jasny beż
Rząd 1 - MR 6 płs
Rząd 2 - 12 płs - (V) x 6
Rząd 3 - 18 płs - (IV) x 6
Rząd 4 - 24 płs - (IIV) x 6
Zmień kolor na szary
Rząd 5 - 24 płs FLO czyli łapiemy za przednią nitkę płs poprzedniego rzędu
Rząd 6-7 - 24 płs

Źrenice wyszyj lub przyklej kółko z czarnego filcu. Te akurat miały być zielone:)

Ja osobiście pominęłam rząd 8, który jest w oryginalnym wzorze bo wydawało mi się to oko jakieś toporne:) Jak potem zszyć aby wyszła szara opaskę dookoła oka to odsyłam was o tutaj
W połowie  foto tutorialu  znajdziecie jak zszyć.

OPASKA DO OKULARÓW czarny kolor
Rząd 1 - 45 oczek łańcuszka, odwróć robótkę
Rząd 2 - 44 płs, o i odwróć robótkę
Rząd 3 - 44 płs i zakończ robótkę i został długi kawałek nitki bo musisz przyszyć go do głowy
Na zakończenie jak już mam tą opaskę to ją trochę naciągam by była dłuższa:)



Ufff nareszcie dotarliśmy do celu, mamy wszystkie elementy pozostało je połączyć ze sobą, próbę możesz zrobić mocując wszystko na szpilkach a potem zacząć zszywać.

Mój Minionek swoje życie zaczął o drugiej w nocy oj wtedy była walka z czasem by zdążyć:)


Mam nadzieję, że ktoś skorzysta:)
Trochę czasu zajmuje aby przetłumaczyć opis. Tymczasem śmigam piec pierniki i robić Stuarta nr 4.

Pozdrawiam Was gorąco:)

24 komentarze:

  1. Hej. A masz już może pozostałe dwa przetłumaczone? Mam zamówienie na komplet.
    Pozdrawiam Magdalena Galas

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Póki co mam na Stuarta, Kevina nie mam ale one analogicznie się robią:) będą niebawem:)

      Usuń
    2. To czekam niecierpliwie 😊

      Usuń
  2. Dziś skorzystam z Twojego tlumaczenia

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziś skorzystam z Twojego tlumaczenia

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzien dobry. Mam jedno pytanie co oznacza skrót MR?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, MR oznacza Magic Ring:) polecam post o wskazówkach w amigurumi i jak nie popełniać błędów:)

      Usuń
  5. Dzięki Wielkie za przetłumaczenie wzoru.O wiele wygodniej korzystać z wzoru w języku ojczystym niż glowkowac po hiszpansku.Jeszcze raz Wielkie Dzieki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma sprawy:-) polecam się na przyszłość:-)

      Usuń
  6. Dziękuję za wzór :) synek jest zachwycony Bobem :) jak zawsze praca z Twoimi wskazówkami jest przyjemnością a efekt końcowy zachwyca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo. Pozdrawiam i dziękuję za miłe słowa:-)

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. Kulką silikonową wypełnieniem poliestrowym. Można kupić poduszkę np. Z Ikei i tym wypełniać. Absolutnie proszę nie używać waty.

      Usuń
  8. Zaczynam dziś szydełkować... w tajemnicy przed dziećmi, bo nie wiem jak wyjdzie, czy wyjdzie i czy wystarczy mi zapału, bo szydełko dopiero zaczynam trzymać w dłoni... trzymaj za mnie kciuki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 3mam kciuki :-) w razie problemów pisz na szydłaki cudaki na facebooku:-) powodzenia i pochwal się efektem końcowym :-)

      Usuń
  9. Bardzo dokładny i zrozumiały opis wykonania👍😊 Bardzo dziekuje.! I czekam na kolejne przetłumaczone wzory. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Zrobiłam Minionka z Twojego tłumaczenia wyszedł wspaniały.Dzięki za wzór.Pozdrawiam.😍😍😍😍😍😍

    OdpowiedzUsuń
  11. Super opis. Ale co do waty to sie nie zgadzam. Uzywam jej jako wypelniacza, wypralam nawet i nic sie ze stworami nie robi. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak często są prane te stwory z waty. Po 1 razie może nic się nie stać ale proszę wyprać kilkanaście razy to wata się zbije... Ja nikogo nie namawiam stwierdzam co wiem. Również pozdrawiam

      Usuń