środa, 19 lipca 2017

Szydełkowy kocyk przytulanka - crochet toy blanket

Witam Was iście kolorowo:)
Widzę, że na profilu SZYDŁAKI CUDAKI na Facebooku przypadł Wam do gustu pomysł na kolorową kocyko-przytulankę (w owczej wersji).
Dziś pokażę Wam jak to zrobić i gwarantuję, że nawet osoba, która już zna podstawy amigurumi da sobie świetnie radę, no bo kocyk sam w sobie to przecież pikuś ;-)

U mnie za maskotkę posłużyła znana nam wszystkim owieczka (tak sądzę, a jeśli nie to możesz to zmienić). Jak ją wykonać? Zachęcam osoby, które dopiero ją będą szydełkować do zapoznania się z postem i zdjęciami pod tym linkiem. Tam macie krok po kroku pokazane na zdjęciach i rozpisany wzór jak to ma wyglądać:) Osoby, którym wystarczy sam wzór zachęcam do pobrania gotowej wersji do wydruku pod tym linkiem. Hasło jakie należy odnaleźć to DO POBRANIA.

Okej głowę masz? Moja powstawała w ten sposób. Wyjątkowo przypaliłam końcówki z bezpiecznych oczu by zbytnio w środku nie było ich wyczuć.





No to co łapki też zrobione? To teraz czas na wykonanie kocyka. Swój kocyk wykonałam z włóczki YarnArt Jeans, ale jeśli chcesz by był bardziej "lejący" to polecam czyste bawełny, np. włóczki Alizze Cotton:) będą przy tym nieco cieńsze te kocyki.
Swój kocyk zrobiłam na bazie gwiazdy 10ramiennej z 4 kolorów włóczek. Ty zrób wg swojego upodobania: kwadrat babciny (zdjęcia schematów poniżej), trójkąt babciny, czy też 12ramienną gwiazdę:) Długość kocyko-przytulanki sam sobie ustal pod wielkość swej małej pociechy.
Kocyk dziergałam szydełkiem 3,5mm ale to wg swojego upodobania, wiadomo skorzystałam z podpowiedzi jakiego użyć zalecanego szydełka do wyrobu kocyka, gdyż w amigurumi używamy mniejszych.
Ja korzystałam z tego wzoru. Zlekceważ te kropeczki one nic nie wnoszą do wzoru:)

12ramienna gwiazda zakończona pikotkami

Babcine kwadraty:)

Babciny trójkąt
Moja robótka przyrastała o tak:) Daję zlepek wszystkich zdjęć by nie zanudzać przewijaniem:)


Pamiętaj na koniec by schować z tyłu niepotrzebne nitki jakie zostały przy zmianie kolorów. Wypierz robótkę, jeśli dajesz ją od razu dziecku (a jeśli jest to prezent uprzedź rodziców dziecka jak mają się obchodzić z robótką). Na koniec wyprasuj:)

PS. Mam nadzieję, że zainspirowałam Ciebie do wykonania kocyko-przytulanki dla swojego dziecka/siostrzeńca lub dziecka dobrej znajomej. 

UWAGA: Jeśli prezent w postaci kocyko-przytulanki ma być od razu dla niemowlaka, pamiętaj że najlepiej zrobić go biało-czarny, gdyż dziecko na początku nie widzi kolorów, najlepiej dać je troszkę starszemu bobasowi:)

A tak prezentuje się kocyko-przytulanka z pierwszą owcą jaką wykonałam:) a potem sława owiec poszła w świat:)




13 komentarzy:

  1. rewelacyjny prezent dla dzieciaka,wspaniale go wykonałaś,dziękuję za kursik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa :-) pozdrawiam serdecznie :-)

      Usuń
  2. Dzięki :) ! . Przymierzam się do kocyka i na pewno skorzystam i z Twojego tutka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Łowce rządzą! Przytulanka jest urocza :).

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudny kocyk.
    Mam pytanie: czy we wzorze, z którego korzystałaś jedna kreska oznacza słupek, czy półsłupek?

    OdpowiedzUsuń
  5. właśnie szukałam podobnego wzoru:) dziękuje skorzystam i zapraszam do siebie:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajny kocyk. Jak będę miała okazję to na pewno skorzystam ze wzoru:-) Pozdrawiam cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń