środa, 28 marca 2018

Szydełkowy kurczaczek - Crocheted little chicken

Witajcie:)
Czasu do Świąt coraz mniej toteż przychodzę do Was z propozycją wykonania bardzo szybkich kurczaczków z włóczki Himalaya Dolphin Baby (można też z innej nikt nie broni). Kurczaczek bardzo szybki do wykonania gdyż skrzydełka i czubek/grzebień są wrobione w robótkę i nie bawimy się w ucinanie nitki. Kurczaczka wykonasz w 15 minut włącznie z wyszyciem dzióbka i nóżek. To co gotowi? To do dzieła:)

Aha najpierw Wam przedstawię wzór, a zdjęcia krok po kroku będą pod spodem:) 
Zainspirowałam się zdjęciem od TULAKOWO

Potrzebujesz:
- włóczka Himalaya Dolphin Baby (opcjonalnie inna żółta)
- pomarańczowa włóczka na dzióbek i nóżki
- znacznik, igła, zapalniczka do przypalania końcówek, bezpieczne oczy lub czarna włóczka na ich wyszycie, szydełko, wypełnienie 

Legenda:
^ - 1 płs w 2 płs poprzedniego rzędu
V - 2 płs w 1 płs poprzedniego rzędu
I - 1 płs w 1 płs poprzedniego rzędu ^ - 1 płs w 2 płs poprzedniego rzędu
8I - 8 płs w 8 płs poprzedniego rzędu
oł - oczko łańcuszka 
os - oczko ścisłe
 
UWAGA - skrzydełka są wykonane w 3 płs z 6 oczek łańcuszka i musisz je zamknąć te 6 oł oczkiem ścisłym w tym 3 płs:) Tak by na cały rząd wyszło 21 płs:)
 
KURCZACZEK
Rząd 1 - MR 7 płs
Rząd 2 - 14 płs - (V) x 7
Rząd 3 - 21 płs - (IV) x 7
Rząd 4 - 21 płs
Rząd 5 - 21 płs - 3 płs, 6oł zamknąć w kółko os, 10 płs, 6oł zamknąć w kółko os, 8 płs 
Rząd 6-7 - 21 płs <--- zamontuj bezpieczne oczy na wysokości skrzydełek (jak Ci pasuje)
Rząd 8 - 14 płs - (I^) x 7 <--- wypchaj
Rząd 9 - 7 płs - (^) x 7 <--- zakończ, zszyj i zostaw dłuższą nitkę tak by móc wykonać grzbiet

Grzebień na główce - ja zostawiam około 30 cm Dolphina (na oko). Jeśli już zszyłeś ostatni rząd to teraz musisz tą główną nitkę wyciągnąć w samym centrum robótki i następnie nitkę musisz wyciągnąć 1 rząd niżej tak by móc wykonać oczko łańcuszka (zdjęcia poniżej pokazują jak to zrobić). Wykonaj 5 oł zamknij oczkiem ścisłym z głową. Następnie 6 oł i zamknij os z głową i znów 5 oczek łańcuszka i zamknij os. Grzebień gotowy:)

















Jak widać na kurczaczka zużyłam tylko 7 gram włóczki więc można ich wykonać całkiem sporo z 1 motka:) Pamiętajcie to od Was zależy jakiej wielkości będą kurczaczki, bo to tylko rozmiar szydełka i to jak ściśle przerabiasz płs wpływa na wielkość. Moja kulka wykonana szydełkiem 2,5mm ma 4 cm wysokości. Ale jak widać na zdjęciu poniżej ten sam wzór i włóczka, ale różne szydełka i kurczaczki różnej wielkości. Oczy jakie użyłam to 8mm, ale w tym największym to 10 mm.
PS. Pochwalcie się swoimi kurczaczkami:)

10 komentarzy:

  1. Przepiękne....., ale cierpię na chroniczny brak czasu. Ja już Karolinko nie nadążam za Tobą, mam straszne zaległości :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super,że znalazłam ten wpis, raz dwa i zrobiłam kurczaczka do koszyczka.
    Prosty i efektowny.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam!
    Czy używając włóczki himalaya dolphin baby zawsze przerabia ją pani szydełkiem 4 mm?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Absolutnie nie:-) jedni robią szydełkiem 3mm inni 4.5mm. Wszystko zależy od tego jak kto ściśle przerabia. Robiąc mniejszym szydełkiem praca jest bardziej zbita czy też sztywniejsza. Z kolei jeśli weźmiemy większe szydełko to praca będzie miększa i luzniejsza. Analogicznie mniejsze szydełko mniejsza praca większe to większa praca. Obecnie robię szydełkiem 3mm z biedronkowego zestawu ale jest to numeracja zanizona i odpowiada on 3.5mm:-=

      Usuń