piątek, 13 kwietnia 2018

Szydełkowy Baranek Shaun - Crocheted Shaun the sheep

Witajcie:)
Dziś piątek 13-stego, więc miło mi, że mogę Wam przedstawić swój wzór na Baranka Shauna:) Baranka raczej nie trzeba przedstawiać, bo zna go prawie każdy:)
Baranek ma 15,5cm wysokości z nogami wyprostowanymi. Wykonany został z dwóch rodzajów włóczek: Himalaya Dolphin Baby i YarnArt Jeans. Odpowiednio szydełkami 3,5mm i 2mm. Jeśli pracujesz na większym szydełku przy Dophinie to druga włóczka musi być robiona szydełkiem o 1,5mm mniejszym jeśli chcesz zachować proporcje.
Zaznaczam, że jeżeli korzystasz z tego wzoru to proszę dać notatkę, że wzór pochodzi od SZYDŁAKI CUDAKI dzięki temu szanujesz moją pracę, którą włożyłam abyś mógł skorzystać ze schematu. 

To co zaczynamy? Osoby początkujące powinny dać sobie radę, gdyż nie ma żadnych skomplikowanych rzeczy:)

Potrzebujesz:
- 2 rodzaje włóczek czarną i białą (u mnie beżowy Dolphin i czarny YarnArt Jeans)
- 2 szydełka 3,5mm i 2mm (lub różnicę między nimi 1,5 rozmiara)
- zapalniczkę do przypalania Dolphina, wypełnienie, trochę białej włóczki, znacznik i 2 igły (do Dolphina plastykową i zwykłą do zszywania elementów)
- opcjonalnie kawałek filcu aby przyszyć do tyłu buzi/możesz przeszyć czarną nitką jeśli nie masz filcu

Legenda:
^ - 1 płs w 2 płs poprzedniego rzędu
V - 2 płs w 1 płs poprzedniego rzędu
I - 1 płs w 1 płs poprzedniego rzędu 
^ - 1 płs w 2 płs poprzedniego rzędu
M - 1 płs w 3 płs poprzedniego rzędu
oł - oczko łańcuszka 
os - oczko ścisłe
GŁOWA
YarnArt Jeans
Rząd 1 - MR 6 płs
Rząd 2 - 12 płs - (V) x 6
Rząd 3 - 18płs - (IV) x 6
Rząd 4 - 24 płs - (IIV) x 6
Rząd 5-10 - 24 płs
Rząd 11 - 18 płs - (II^) x 6
Rząd 12 - 18 płs
Zmień włóczkę na Dolphin Baby
Rząd 13-14 - 18 płs <--- wypchaj
Rząd 15 - 6 płs - (M) x 6 <--- dokończ wypychanie i zszyj



NOGI x 2 (YarnArt Jeans)
Rząd 1 - MR 6 płs
Rząd 2 - 12 płs - (V) x 6
Rząd 3-4 - 12 płs <--- lekko wypchaj
Rząd 5 - 10 płs - (IIII^) x 2
Rząd 6 - 8 płs - (III^) x 2
Rząd 7-13 - 8 płs <--- zakończ i zostaw dłuższą nitkę do przyszycia


RĘCE x 2 (YarnArt Jeans)
Rząd 1 - MR 5 płs
Rząd 2 - 10 płs - (V) x 5
Rząd 3-4 - 10 płs <--- lekko wypchaj
Rząd 5 - 8 płs - (III^) x 2
Rząd 6 - 6 płs - (II^) x 2
Rząd 7-15 - 6 płs <--- zakończ i zostaw dłuższą nitkę do przyszycia
OGON (Dolphin Baby)
Rząd 1 - MR 3 płs
Rząd 2 - 6 płs - (V) x 3
Rząd 4-6 - 6 płs
Rząd 7 - 3 płs <--- zakończ i zostaw dłuższą nitkę do przyszycia
CIAŁO (Dolphin Baby)
Rząd 1 - MR 6 płs
Rząd 2 - 12 płs - (V) x 6
Rząd 3 - 18płs - (IV) x 6
Rząd 4-10 - 18 płs
Rząd 11 - 12 płs - (I^) x 6 <--- wypełnij
Rząd 12 - 6 płs - (^) x 6 <--- zakończ i zszyj
USZY x 2 (YarnArt Jeans)
Rząd 1 - MR 4 płs
Rząd 2 - 8 płs - (V) x 4
Rząd 3-4 - 8płs
Rząd 5 - 7 płs - (IIIIII^)
Rząd 6 - 6 płs - (IIIII^) 
Rząd 7 - 5 płs - (IIII^) <--- zakończ i zostaw dłuższą nitkę do przyszycia

OCZY x 2 (YarnArt Jeans biały)
Rząd 1 - MR 5 płs i os <--- zakończy i zostaw dłuższą nitkę do przyszycia 
BUZIA
Wykonaj 13 oł i zawróć i zrób 12 płs i os. Złóż w literę C i zszyj środkową część tak jak pokazano na zdjęciach. Potem weź białą nitkę i wyszyj zęby, czyli przeciągnij nitkę między płs:) I przyszyj do głowy





No to mamy wszystkie elementy pozostaje je przyszyć. Głowę z ciałem przyszywałam włóczką Dolphin Baby dokładnie biała część głowy do ciała. Ogon przyszyj lekko z boku tak jak pokazano to na zdjęciach. Nogi i ręce przyszyłam na wysokości 3 rzędu od góry i dołu. Baranek Shaun ma zrobione dziurki w nosie. Niestety tego tutaj nie widać na zdjęciach, ale są one wykonane za pomocą przeszycia nitki i zaciągnięcia, które powoduje zrobienie takiej wklęsłej dziurki:) Buzia przyszyta do głowy po prawej stronie ma gdzie nie ma zaokrąglonej części:)





Mam nadzieję, że wszystko jest jasne:) Jeśli nie to proszę pisać i uzupełnimy informacje:)

PS. Mam nadzieję, że ktoś wykona Baranka a podarowany innej osobie sprawi bardzo dużą radość. Śmiało może służyć jako brelok do plecaka lub torebki:)

12 komentarzy: