Kanał youtube

piątek, 6 grudnia 2019

Szydełkowy jelonek - Crocheted fawn (tłumaczenie wzoru od Inna_chi_hm)

Lubicie prezenty?
Z okazji Mikołajek mam dla Was tłumaczenie wzoru od INNA_CHI_HM, która wyraziła zgodę, abym mogła Wam go - słodkiego jelonka przedstawić w wersji polskiej. Wzór znajdziecie pod tym LINKIEM

Nim przystąpimy do pracy to przypominam, że Tłumaczenie wzoru by szydlakicudaki.blogspot.com do użytku prywatnego, nie powinno być kopiowane bez podania nazwy autora oryginalnego wzoru, jaki i polskiej wersji tłumaczenia przez Szydłaki Cudaki. Ponadto nie wyrażam zgody na umieszczanie tłumaczenia w formie pliku na jakiejkolwiek grupie facebookowej.


Potrzebujesz:
- włóczka może być YarnArt Jeans, Cotton baby gazzal lub podobna w kolorach cielistym, białym, czerwonym, brązowym, czarny do wyszycia rzęsy i brwi
- znacznik, igła, szydełko, wypełnienie, bezpieczne oczy 6mm (możesz wyszyć)

WSKAZÓWKA - Jelonka możesz zrobić prawie w całości bez przyszywania głowy i rączek do ciała. W tym celu zrób najpierw rączki, potem zacznij od nóg i ciała, a głowę wykonaj od tyłu począwszy od 12 płs. Ręce wrób przy szyi w ciele. 

Mój jelonek wykonany z baby gazzal kolor cielisty, reszta to YarnArt Jeans. Użyłam szydełko 2mm. Gotowy z różkami mierzy 12 cm.

Legenda:
p - półsłupek
2w1 - 2 półsłupki w 1 (rozszerzenie)
1z2 - 1 półsłupek z dwóch (zwężenie)
BLO - za tylną nitkę
MR - magiczne kółko
oł - oczko łańcuszka
os- oczko ścisłe (zamykające)

Wszystkie tłumaczenia są bezpłatne. Niech wywołują uśmiech na Twojej twarzy, gdy najbardziej tego potrzebujesz i szukasz. Jeśli podoba Ci się to, co robię dla CIEBIE i chciałabyś mnie wesprzeć oraz podziękować za ponad 400 tłumaczeń. Możesz wesprzeć mnie drobną kwotą stawiając tzw. wirtualną kawę. To co, docenisz? Kliknij, wesprzyj, w ten sposób możesz mi podziękować za to co robię, a przy okazji możesz odebrać (w zwrotnym mailu) wzór na Qbika (co miesiąc inny wzór mego autorstwa)Postaw mi kawę na buycoffee.to 

GŁOWA kolor cielisty
Rząd 1 - MR 6 płs
Rząd 2 - (2w1) x 6 - 12 płs 
Rząd 3 - (p, 2w1) x 6 - 18 płs
Rząd 4 - (2p, 2w1) x 6 - 24 płs 
Rząd 5 - p, 2w1, (3p, 2w1) x 5, 2p - 30 płs 

Rząd 6 - 30 płs
Rząd 7 - (4p, 2w1) x 6 - 36 płs 
Rząd 8-11 - 36 płs <--- oczy między 9, a 10 rzędem, przerwa 6 płs
Rząd 12 - (4p, 1z2) x 6 - 30 płs 
Rząd 13 - 30 płs
Rząd 14 - (3p, 1z2) x 6 - 24 płs 
Rząd 15 - (2p, 1z2) x 6 - 18 płs  <--- wypełnij
Rząd 16 - (p, 1z2) x 6 - 12 płs 
Rząd 17 - (1z2) x 6 - 6 płs <--- dokończ wypełnianie, zakończ i utnij nitkę
PYSZCZEK kolor biały (ja nie wypychałam)
Rząd 1 - MR 6 płs
Rząd 2 - (2w1) x 6 - 12 płs 
Rząd 3 - (p, 2w1) x 6 - 18 płs 

Rząd 4 - 18 płs <--- nie wypełniaj, zostaw nitkę do przyszycia z głową
USZY x 2 kolor cielisty
Rząd 1 - MR 4 płs
Rząd 2 - (p, 2w1) x 2 - 6 płs 
Rząd 3 - (2p, 2w1) x 2 - 8 płs 
Rząd 4 - (3p, 2w1) x 2 - 10 płs 
Rząd 5 - (4p, 2w1) x 2 - 12 płs 
Rząd 6 - 12 płs
Rząd 7 - (2p, 1z2) x 3 - 9 płs  <--- nie wypełniaj, zostaw nitkę do przyszycia z głową
ROGI kolor brązowy
Duży element x 2
Rząd 1 - MR 5 płs
Rząd 2-7 - 5 płs - (6 rzędów) <--- zakończ i zostaw nitkę do przyszycia do głowy między rzędem 3, a 4

Mały element x 2
Rząd 1 - MR 5 płs
Rząd 2-4 - 5 płs - (3 rzędy) <--- zakończ i zostaw nitkę do przyszycia do dużego el. wykonanego wyżej
RĄCZKI x 2
Brązowy kolor
Rząd 1 - MR 5 płs
Rząd 2 - 5 płs
Kolor cielisty
Rząd 3-8 - 5 płs - (6 rzędów) <--- złóż na pół zrób 3 płs, zostaw nitkę i przyszyj do ciała, pod głową

NÓŻKI x 2 (w drugiej nodze nie ucinamy nitki, będziemy robić ciało, nogi lekko wypchałam przy pomocy wykałaczki włożyłam troszkę wypełnienia)
Brązowy kolor
Rząd 1 - MR 6 płs
Rząd 2 - 6 płs
Kolor cielisty
Rząd 3-8 - 6 płs - (6 rzędów)
CIAŁO (kontynuujemy z nóg)
Rząd 1 - 3oł (łączysz nogi), 6p (noga), 3p (po łańcuszku), 4p, (2w1) x 2 (noga) - 20 płs
(3oł są liczone jako 3 płs, więc 3+6+3+4+4 daje nam 20 płs)
Rząd 2 - (2w1) x 4, 16p - 24 płs 
Rząd 3-7 - 24 płs - (5 rzędów)
Rząd 8 - (6p, 1z2) x 3 - 21 płs 
Rząd 9 - 21 płs
Rząd 10 - (5p, 1z2) x 3 - 18 płs 
Rząd 11 - (p, 1z2) x 6 - 12 płs  <--- wypełnij
Rząd 12-13 - 12 płs <--- dokończ wypełnianie, zostaw nitkę do zszycia z głową
Gotowe elementy zszywamy ze sobą. Wyszywamy nosek czerwoną nitką, białe plamki wyszywamy za pomocą kresek pionowych tak jak na zdjęciu. Dorabiamy pojedynczą nitką z jeansu (trzeba rozdzielić) rzęsy i brwi. Aha i jeszcze pępek wyszyć brązową nitką.  Gotowy jelonek:)



Będzie mi niezmiernie miło jak mnie oznaczycie przy publikacji swojej pracy :) oraz postawisz wirtualną kawę bo

Wszystkie tłumaczenia są bezpłatne. Niech wywołują uśmiech na Twojej twarzy, gdy najbardziej tego potrzebujesz i szukasz. Jeśli podoba Ci się to, co robię dla CIEBIE i chciałabyś mnie wesprzeć oraz podziękować za ponad 400 tłumaczeń. Możesz wesprzeć mnie drobną kwotą stawiając tzw. wirtualną kawę. To co, docenisz? Kliknij, wesprzyj, w ten sposób możesz mi podziękować za to co robię, a przy okazji możesz odebrać (w zwrotnym mailu) wzór na Qbika (co miesiąc inny wzór mego autorstwa)Postaw mi kawę na buycoffee.to 

16 komentarzy:

  1. Jelonek jest prześliczny, dzięki za tłumaczenie.:) Mam tylko pytanie, jako niezbyt zaawansowana: co oznacza skrót MR?

    OdpowiedzUsuń
  2. Pozwolę sobie odpowiedzieć na to pytanie z uśmiechem, ponieważ jakiś czas temu również o to pytałam.
    Dzisiaj już wiem, że MR, to skrót "Magicznego pierścienia" (Magic Ring). Jest to sposób rozpoczynania większości robótek amigurumi.
    Proszę popatrzeć na googlach lub YT na czym polega start robótki z MR. Są instruktarze i filmiki. Życzę powodzenia.
    Pozdrawiam
    Elżbieta P.
    Przy okazji, również dziękuję za schemat. :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Milutki ten reniferek, kto wie może kiedyś taki zrobię. Dziękuję za przetłumaczenie schematu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudny. Dzięki za kolejne tłumaczenie. Dwa poprzednie renki już zrobiłam. Zatem pora na kolejnego :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale cudaczek śliczny 😍

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzięki za tak cudowny prezent mikołajkowy. Jak tylko go zobaczyłam nie mogłam się powstrzymać i poczyniłam go z radością.😍🎅

    OdpowiedzUsuń
  7. Przyjemnie się go robi. No, może bez tego zszywania 😉🦌

    OdpowiedzUsuń
  8. Jest piękny. Może zrobię, ale nie lubię robić takich maluchów.

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję za super wzorek. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń