Kanał youtube

niedziela, 3 maja 2020

Szydełkowy słoń od Svetlana Ostanina - Crocheted elephant from Svetlana Ostanina

Cześć:)
Rzadko coś publikuję na blogu, co odbija się na statystykach jak zauważyłam. Tak więc bez pracy nie ma kołaczy jak mówią. Dziś polecam Wam wzór od Svetlany Ostanina na sympatycznego słonia. Jej profil znajdziecie na Instagramie pod nazwą @OSTANINALANA. Wzór na słonia jest w języku rosyjskim i znajdziecie go pod tym LINKIEM. 
Ja mam zgodę na przetłumaczenie go dla Was na język polski. Ba ja nawet go zrobiłam i mogę Wam wrzucić garść zdjęć krok po kroku. Myślę, że świeżakom się przydadzą, bo nogi i trąba są wrabiane. 

Najważniejsza informacja: na SŁONIA STARCZY 1 MOTEK DOLPHINA :)
(pod warunkiem, że robicie max. szydełkiem 4mm:))

Do rzeczy kochani:) Jeśli jesteś ciekawy jak duży słoń wyszedł i jak wygląda to zapraszam serdecznie na mój filmik. Tam dowiesz się, że z tym słoniem to nie koniec, bo mam kilka tipów dla Ciebie:)


Nim przystąpimy do pracy to przypominam, że Tłumaczenie wzoru by szydlakicudaki.blogspot.com do użytku prywatnego, nie powinno być kopiowane bez podania nazwy autora oryginalnego wzoru, jaki i polskiej wersji tłumaczenia przez Szydłaki Cudaki. Ponadto nie wyrażam zgody na umieszczanie tłumaczenia w formie pliku na jakiejkolwiek grupie facebookowej.

Legenda:
V - 2 płs w 1 płs poprzedniego rzędu
I - 1 płs w 1 płs poprzedniego rzędu
8I - 8 płs w 8 płs poprzedniego rzędu
^ - 1 płs w 2 płs poprzedniego rzędu

BLO - przerabiasz za tylne oczko płs
PN - półsłupek nawijany
o - oczko łańcuszka
os- oczko ścisłe (zamykające)

POTRZEBUJESZ
- 1 motek w wybranym kolorze Himalaya Dolphin Baby
- szydełko max. 4mm (ja użyłam 3mm), bezpieczne oczy od 17-21mm (u mnie 15mm), wypełnienie, igła, nożyczki, zapalniczka do przycinania końcówki, marker, czy też znacznik 

Wszystkie tłumaczenia są bezpłatne. Niech wywołują uśmiech na Twojej twarzy, gdy najbardziej tego potrzebujesz i szukasz. Jeśli podoba Ci się to, co robię dla CIEBIE i chciałabyś mnie wesprzeć oraz podziękować za ponad 400 tłumaczeń. Możesz wesprzeć mnie drobną kwotą stawiając tzw. wirtualną kawę. To co, docenisz? Kliknij, wesprzyj, w ten sposób możesz mi podziękować za to co robię Postaw mi kawę na buycoffee.to 
TRĄBA - lekko wypchałam po połączeniu z ciałem
Rząd 1 - MR 6płs
Rząd 2 - 12 płs - (V) x 6
Rząd 3 - 18 płs - (IV) x 6
Rząd 4 - 18 płs 
Rząd 5 - 16 płs - (^, 7I) x 2
Rząd 6 - 14 płs - (^, 6I) x 2
Rząd 7 - 12 płs - (^, 5I) x 2
Rząd 8-13 - 12 płs 
Rząd 14 - 14 płs - (5I, V) x 2
Rząd 15 - 16 płs - (6I, V) x 2
Rząd 16 - 18 płs - (7I, V) x 2
Rząd 17 - 18 płs <--- zakończ i schowaj nitkę, trąbę będziemy wrabiać w ciało :)


NOGI x 4
Rząd 1 - MR 6płs
Rząd 2 - 12 płs - (V) x 6
Rząd 3 - 18 płs - (IV) x 6
Rząd 4 -  BLO 18 płs 
Rząd 5-8 - 18 płs <--- zakończ i schowaj nitkę, nogi będziemy łączyć z brzuchem :)

BRZUCH
Rząd 1 - MR 6płs
Rząd 2 - 12 płs - (V) x 6
Rząd 3 - 18 płs - (IV) x 6
Rząd 4 - 24 płs - (IIV) x 6 <--- nie ucinaj nitki będziemy łączyć z nogami

CIAŁO
Bierzemy brzuch i wykonujemy 24 płs - łączymy każdą nogę 6 płs z brzuchem (po wewnętrznej stronie - patrz zdjęcie)
Rząd 1 - 56 płs - przerabiamy każdą nogę po zewnętrznej stronie 12 płs plus V między nogami, czyli 4 razy (12 płs na nodze, V) daje nam 56 płs (patrz zdjęcie)
Rząd 2-4 - 56 płs
Rząd 5 - 54 płs - 13I, ^, 26I, ^, 13I
Rząd 6 - 22I, 9płs z trąbą (patrz zdjęcie), 23I
Rząd 7 - 23I, 9płs na trąbie, 21 płs, ogon (12 oł, wróć i wykonaj 11PN), I
Rząd 8 - 54 płs
Rząd 9 - 48 płs - (7I, ^) x 6
Rząd 10 - 42 płs - (6I, ^) x 6
Rząd 11 - 36 płs - (5I, ^) x 6 <--- zamontuj oczy między 10, a 11 rzędem, odległość u mnie 11 płs
Rząd 12-13 - 36 płs
Rząd 14 - 30 płs - (4I, ^) x 6 <---wypchaj nogi, ciało i lekko trąbę
Rząd 15 - 24 płs - (3I, ^) x 6
Rząd 16 - 18 płs - (2I, ^) x 6 <--- wypchaj
Rząd 17 - 12 płs (I, ^) x 6 <--- zakończ wypychanie
Rząd 18 - 6 płs - (^) x 6 <---- zakończ i zostaw długą nitkę do zszycia, oraz przyszyj trąbę jak na zdjęciu












UCHO x 2
Rząd 1 - MR 6płs
Rząd 2 - 12 płs - (V) x 6
Rząd 3 - 18 płs - (IV) x 6
Rząd 4 - 24 płs - (IIV) x 6
Rząd 5 - 30 płs - (IIIV) x 6
Rząd 6-10 - 30 płs
Rząd 11 - 24 płs - (^, 3I) x 6
Rząd 12 - 18 płs - (^, 2I) x 6 <---- złóż na pół i zrób rząd 13 wg instrukcji
Rząd 13 - 7 płs - 3I, 2^, 2I <---- zakończ i zostaw nitkę do przyszycia do głowy, zobacz zdjęcie

W zasadzie można powiedzieć, że słoń gotowy:) Ale należy zrobić wgłębienia w oczach, czyli robimy małe modelowanie oczodołów. W tym celu weź długą igłę i nitkę w szarym kolorze. Zrób duży supeł na końcu by nitka nie uciekła z głowy słonia. Wyciągnij igłę pod okiem i włóż ją płs dalej i przeciągnij na drugą stronę i zrób to samo. Zaciągnij lekko nitkę i zobacz, że robią się wgłębienia, Ja z każdej strony robiłam to 2 razy. Jak bardzo chcesz mieć zaciśnięte to musisz zobaczyć sobie sam.








Jeśli chcesz możesz wyszyć brwi. A jak masz ochotę na kwiatki i je wyszyć ze wstążki to polecam odwiedzić profil autorki wzoru na INSTAGRAMIE POD TYM LINKIEM. Miłego, a ja szykuję jeszcze mały filmik ze słoniem, jeżeli ktoś miałby chęć na taką męską wersję:)
Wszystkie tłumaczenia są bezpłatne. Niech wywołują uśmiech na Twojej twarzy, gdy najbardziej tego potrzebujesz i szukasz. Jeśli podoba Ci się to, co robię dla CIEBIE i chciałabyś mnie wesprzeć oraz podziękować (drobną sumą), możesz postawić mi kawę (kliknij zielony przycisk).Postaw mi kawę na buycoffee.to 
PS. Mam nadzieję, że ten słoń to będzie hit skoro motek Dolphina starczy :)

6 komentarzy:

  1. Super jestem na łapkach ale super bardzo polecam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko jedna łapka wyszła mi troszkę większa a druga mniejsza

      Usuń
    2. Taki urok rękodzieła. Też czasem wychodzą mi różnej długości bądź szerokości nogi lub ręce :)

      Usuń
  2. Skończyłam gdzie mogę się pochwalić dziełem? Mam messengera ale nie mam Facebooka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Skończyłam dwa ,prawie. W jednym zabrakło mi na uszy. Uszy przyszylam do przodu. Fajnie się robi. Chociaż wydaje mi się, że początkujący mogą mieć pewien problem.

    OdpowiedzUsuń