Kanał youtube

środa, 4 września 2019

Szydełkowe sadzone jajka - Crocheted fried eggs (jedzenie)

Hejka:)
Wskakujcie po przepis na dwa sadzone jajka zrobione przy pomocy szydełka. Jedno większe, drugie mniejsze, oba smaczne i na bank przydadzą się Wam w zabawowej kuchni dzieciaków. 
Planuję albo zamierzam zrobić co nieco do kuchni. Zobaczymy co wyjdzie, bo czasu brak. albo jestem leniwa haha. Oczywiście jak ktoś chce i ma swoje wzory i chce się podzielić w ramach  reklamy swojego bloga u mnie czy coś, to jestem otwarta na propozycje:) Będzie mi miło:) Ponoć im więcej tym lepiej:)
Wzór mojego autorstwa, miło mi będzie jak podpiszesz swoją pracę skąd pochodzi wzór #szydlakicudaki. Nie wyrażam zgody na publikację w formie pliku w jakiejkolwiek grupie facebookowej.

Potrzebujesz:
- włóczka u mnie yarnart jeans żółta i biała
- igła, szydełko u mnie 2mm, wypełnienie opcjonalnie, znacznik

Legenda:
V - 2 płs w 1 płs poprzedniego rzędu
I - 1 płs w 1 płs poprzedniego rzędu 
^ - 1 płs w 2 płs poprzedniego rzędu
8I - 8 płs w 8 płs poprzedniego rzędu
oł - oczko łańcuszka 
os - oczko ścisłe
PN - płs nawijany
SŁ - słupek pojedyńczy
SŁ2 - słupek podwójny

SADZONE DUŻE
ŻÓŁTKO
Rząd 1 - MR 6 płs
Rząd 2 - 12 płs - (V) x 6
Rząd 3 - 24 płs - (V) x 12
Rząd 4 - 24 płs
Rząd 5 - 20 płs - (4I,^) x 4 <--- zakończ os i utnij nitkę
BIAŁKO
Rząd 1 - MR 6 płs
Rząd 2 - 12 płs - (V) x 6
Rząd 3 - 24 płs - (V) x 12
Rząd 4 - 30 płs - I,V, (III,V) x 5, II
Rząd 5 - 36 płs - (4I,V) x 6
Rząd 6 - 42 płs - II,V, (5I,V) x 5, III
Rząd 7 - 48 płs - (6I,V) x 6
Rząd 8 - 54 płs - III, V, (7I,V) x 5, IIII
Rząd 9 - 60 płs - (8I,V) x 6
Rząd 10 - robimy po kolei (taka falbanka jak się jajko rozlewa, pomylisz się to nic się nie stanie, to czysta inwencja twórcza) 3PN, 4SŁ, PN, płs, 3os, (3PN w 1płs), (3SŁ w 1 płs), 3płs, 2os, 4PN, 3*(2SŁ w 1 płs), 2PN, 7płs, 4*(2SŁ w 1), 2płs, 5os, (2PN w 1 płs),2*(2SŁ w 1płs) PN, 6os <--- zakończ i utnij nitkę. Zszyj obie części, żółtko możesz dać centralnie, z boku, lub wedle uznania. Ja zszywałam białą nitką, akurat nie wypychałam, ale można dać troszkę wypełnienia

SADZONE MAŁE
ŻÓŁTKO
Rząd 1 - MR 5płs
Rząd 2 - 10 płs - (V) x 5
Rząd 3 - 15 płs - (IV) x 5
Rząd 4 - 20 płs - (IIV) x 5
Rząd 5 - 20 płs <--- zakończ os i utnij nitkę
BIAŁKO
Rząd 1 - MR 5płs
Rząd 2 - 10 płs - (V) x 5
Rząd 3 - 15 płs - (IV) x 5
Rząd 4 - 20 płs - (IIV) x 5
Rząd 5 - 25 płs - (3I,V) x 5
Rząd 6 - 30 płs - (4I,V) x 5
Rząd 7 - 40 płs - (IIV) x 10
Rząd 8 - 45 płs - (7I,V) x 5
Rząd 9 - robimy po kolei (taka falbanka jak się jajko rozlewa, pomylisz się to nic się nie stanie, to czysta inwencja twórcza) 2płs, (płs,PN,SŁ w 1 płs), (SŁ,SŁ2,SŁ w 1 płs), (SŁ, PN, płs w 1 płs) 3płs, 4SŁ, 3płs, (SŁ, SŁ2, 2SŁ w 1 płs), (płs, SŁ, płs w 1 płs) 2płs, SŁ, SŁ2, PN, (SŁ,PN, płs w 1 płs), (SŁ,SŁ2,SŁ w 1 płs), (SŁ, PN, płs w 1 płs), 3płs, 4SŁ, 3płs, 2PN, 2SŁ, PN, płs <--- zakończ os i utnij nitkę. Zszyj obie części, żółtko możesz dać centralnie, z boku, lub wedle uznania. Ja zszywałam białą nitką, akurat nie wypychałam, ale można dać troszkę wypełnienia

Z chęcią zobaczę Wasze sadzone jajka:) do usłyszenia:)
PS. Moje białka mają zamienione żółtka :) można śmiało kombinować:) ile głów tyle jajek sadzonych:)

9 komentarzy:

  1. Ale super! A może by tak cała seria jedzeniowo-warzywno-owocowa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś tam będzie :) na ile czas wolny pozwoli i kolorowe włóczki :)

      Usuń
  2. Zrobiłam, córka zachwycona. Bardzo dziękuję za wzór

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za wzór, jedno już gotowe, ale zapotrzebowanie od wnusi i jej kuzyna jest na więcej, więc działam 😁 wrzucę na fb jak skończę i oznaczę Szydłaki Cudaki 😍 dziękuję jeszcze raz 🤗

    OdpowiedzUsuń