Kanał youtube

czwartek, 29 października 2020

Szydełkowy muchomor na choinkę cz. 1 - Crocheted fly agaric for the Christmastree part 1

Zapraszam na 1 część z 3 na szydełkowego muchomorka na choinkę. Jak go zobaczyłam to wiedziałam, że muszę go zrobić. Wielu z nas pamięta te wieszane na choince, szklane. Sentyment za śniegiem i tymi czasami zrobiło swoje i machnęłam :) Nim podam autora dziś zrobimy kapelusz. 


FILMIK WPROWADZAJĄCY :)

Do mojego grzybka o wysokości 7,5 cm użyłam:
- włóczka YarnArt Jeans kolor czerwony i biały/beżowy, szydełko 2mm
- wypełnienie, znacznik, koraliki 4mm (jeśli nie masz damy radę, czytaj niżej), igła

Pierwsza część najłatwiejsza, więc przy drugiej zdradzę Wam autora. Miło mi będzie jak zaprosisz/udostępnisz post swoim znajomym :) I wkleisz zdjęcie na FB SZYDŁAKI CUDAKI pod postem gotowej 1 części :) Jeśli czekasz na całość wzoru, to podam później zbiorczy post :) Części wzoru pojawią się codziennie, czyli 29-31.10.2020. 

Legenda:
V - 2 płs w 1 płs poprzedniego rzędu
I - 1 płs w 1 płs poprzedniego rzędu
8I - 8 płs w 8 płs poprzedniego rzędu
^ - 1 płs z 2 płs poprzedniego rzędu
BLO - płs złapany za tylną nitkę poprzedniego rzędu
oł - oczko łańcuszka
os- oczko ścisłe (zamykające)

Jak czytać zapis przykład
Rząd 4 - 24 płs - (IIV) x 6 <--- wykonaj kolejno 2 pojedyncze płs i 2płs w 1 i powtórz tą sekwencję 6 razy 

KAPELUSZ kolor czerwony 
Rząd 1 - MR 8 płs
Rząd 2 - BLO 16 płs - (V) x 8
Rząd 3 - BLO 24 płs - (IV) x 8
Rząd 4 - BLO 32 płs - (2IV) x 8
Rząd 5 - BLO 32 płs
Rząd 6 - BLO 40 płs - (3IV) x 8
Rząd 7 - BLO 40 płs
Rząd 8 - BLO 48 płs - (4IV) x 8
Rząd 9 - BLO 48 płs
Rząd 10 - BLO 42 płs - (6I^) x 6, os <---- zakończ i utnij nitkę 

PRZÓD

TYŁ

1 wariant kropek
Jeśli masz koraliki (ja użyłam 4mm, możesz mniejsze) to nawlecz nitkę z igłą i przyszyj koraliki wg upodobania :) 

2 wariant kropek
Jeśli nie masz koralików, to nic straconego kropeczki białe możesz wyszyć (bardziej pracochłonne, ale tak samo efektowne i bezpieczne przy dzieciach). Nawlecz białą nitkę na igłę i wykonaj kropeczki wyszywając tzw. francuskie supełki. Jak je zrobić to odsyłam do TEGO FILMIKU, Sam dostosuj wielkość i grubość supełków wg uznania. 

To jak pierwsza część gotowa? To zapraszam już jutro po południu na 2 nieco trudniejszą część:)
Do usłyszenia:)

6 komentarzy: