Kanał youtube

sobota, 31 października 2020

Szydełkowy muchomor na choinkę cz. 3 - Crocheted fly agaric for the Christmastree part 3

Dziś już 3 z 3 części:) Ale najprzyjemniejsza, bo będziemy kończyć naszego grzybka. Satysfakcja tym większa, że daliśmy radę :) Dziś przygotujcie się na troszkę szycia, ale bez szydełkowania oczywiście się nie obędzie. Mam nadzieję, że dzięki tym częścią powstaną super muchomorki na choinkę :) 

Wzór autorstwa CROCHET_NATALIA Z INSTAGRAMA, na 3 część znajdziecie po ROSYJSKU POD TYM LINKIEM. (miło będzie jak polubisz profil autorki za możliwość udostępnienia tłumaczenia jej wzoru).

To co gotowi?
Nim przystąpimy do pracy to przypominam, że Tłumaczenie wzoru by szydlakicudaki.blogspot.com do użytku prywatnego, nie powinno być kopiowane bez podania nazwy autora oryginalnego wzoru, jaki i polskiej wersji tłumaczenia przez Szydłaki Cudaki. Ponadto nie wyrażam zgody na umieszczanie tłumaczenia w formie pliku na jakiejkolwiek grupie facebookowej. 
Miło mi będzie jak mnie oznaczysz po wykonaniu swojej pracy.

Do mojego grzybka o wysokości 7,5 cm użyłam:
- włóczka YarnArt Jeans kolor czerwony i biały/beżowy, szydełko 2mm
- wypełnienie, znacznik, koraliki 4mm (jeśli nie masz damy radę, czytaj niżej), igła

3 ostatnia część najfajniejsza, ale też wymaga skupienia bo będziemy pracować na oczkach FLO i BLO więc czytaj uważnie. Miło mi będzie jak się pochwalisz już gotowym muchomorkiem  i wkleisz zdjęcie na FB SZYDŁAKI CUDAKI. Jeśli czekasz na całość wzoru, to podam później zbiorczy post z linkami odnoszącymi się do każdej części po kolei :) 

SPECJALNIE DLA CIEBIE FILMIK, w którym dowiesz się jak zacząć trzonek i jak zszyć grzybka:)

1 część wzoru TUTAJ.

2 część wzoru TUTAJ

Legenda:
V - 2 płs w 1 płs poprzedniego rzędu
I - 1 płs w 1 płs poprzedniego rzędu
8I - 8 płs w 8 płs poprzedniego rzędu
^ - 1 płs z 2 płs poprzedniego rzędu
SŁ - słupek pojedynczy
VSŁ - 2 słupki pojedyncze w rząd poprzedni
BLO - płs złapany za tylną nitkę poprzedniego rzędu
FLO - płs złapany za przednią nitkę poprzedniego rzędu
oł - oczko łańcuszka
os- oczko ścisłe (zamykające)

Jak czytać zapis przykład
Rząd 4 - 24 płs - (IIV) x 6 <--- wykonaj kolejno 2 pojedyncze płs i 2płs w 1 i powtórz tą sekwencję 6 razy 

TRZONEK/NÓŻKA MUCHOMORKA
Nim przymocujesz nitkę do mniejszego kółka to zobacz po której stronie masz szew łączący boki naszej blaszki. Szew po przyłożeniu do 1 części musi być schowany w środku grzybka. Przymocuj nitkę i rób wg schematu poniżej. Uwaga w blaszce ogólnie masz zrobione miejsce na 18 płs, a my w rzędzie 1 mamy zrobić 8. Ja zrobiłam tak, że płs rozmieściłam co 2. Przerwami się nie przejmuj i tak będziemy to przyszywać, a w zwężenia specjalnie nie musisz się bawić.

Rząd 1 - 8 płs
Rząd 2-7 - 8 płs
Rząd 8a - FLO (za przednią nitkę zrób) os, 2oł i w to samo miejsce 1 SŁ, dalej (1SŁ, VSŁ) x 3, SŁ, zamknij rząd 8a os i zrób oł
Rząd 8b - co płs, zrób płs i oł, zamknij rząd 8b os i uwaga nie ucinaj nitki <--- powstał Ci taki kapturek, musisz go wywinąć w drugą stronę byśmy dotarli do nitki BLO z 8 rzędu, będziemy robić tzw. pomost łączący więc nie ucinaj nitki
Rząd 9 - zrób 3oł i złap za BLO (tylną nitkę 8 rzędu) i wykonaj 8 płs
Rząd 10-13 - 8 płs
Rząd 14 - 10 płs - (3IV) x 2
Rząd 15-16 - 10 płs
Rząd 17 - 15 płs - (VI) x 5
Rząd 18-19 - 15 płs <--- wypełnij trzonek i tylko trzonek grzybka
Rząd 20 - 10 płs - (I^) x 5
Rząd 21 - 5 płs - (^) x 5 <--- zakończ, zszyj i schowaj nitkę, pod zdjęciami opis jak zszyć części






Masz już gotową białą część naszego grzybka muchomorka. Czas na szycie. Przyłóż blaszkę do czapki grzybka do wewnątrz i przyszyj trzonek u nasady (kolorem kapelusza), a blaszki przyszyj z czapką kolorem blaszki (nie wypełniaj grzyba tylko trzonek). Ja przyszywałam co 2 oczko. Zobacz u mnie na zdjęciach lub u autorki :) 
Ta dam grzybek gotowy :)
Miło mi będzie jak się pochwalisz gotowym grzybkiem :)

3 komentarze:

  1. Grzybek super. Opis....rewelka. Po przeczytaniu myślałam, że nic z tego nie będzie. Jednak postępując krok po kroku zgodnie z opisem wszystko okazało się jasne. Części mam już gotowe ale dopiero juro pozszywam i pochwale się na fb. Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super grzybek, wspaniale opisane i pokazane na filmikach, znalazłam je dopiero, ale robię je, będą na drugi rok na choinkę jak znalazł, dziękuję za dokładnie objaśnienia.

    OdpowiedzUsuń