Kanał youtube

piątek, 30 października 2020

Szydełkowy muchomor na choinkę cz. 2 - Crocheted fly agaric for the Christmastree part 2

Zapraszam na 2 część z 3 na szydełkowego muchomorka na choinkę. Jak go zobaczyłam to wiedziałam, że muszę go zrobić. Wielu z nas pamięta te wieszane na choince, szklane. Sentyment za śniegiem i tymi czasami zrobiło swoje i machnęłam :) 

Wzór autorstwa CROCHET_NATALIA Z INSTAGRAMA, na drugą część znajdziecie po ROSYJSKU POD TYM LINKIEM. (miło będzie jak polubisz profil autorki za możliwość udostępnienia tłumaczenia jej wzoru).

To co gotowi?
Nim przystąpimy do pracy to przypominam, że Tłumaczenie wzoru by szydlakicudaki.blogspot.com do użytku prywatnego, nie powinno być kopiowane bez podania nazwy autora oryginalnego wzoru, jaki i polskiej wersji tłumaczenia przez Szydłaki Cudaki. Ponadto nie wyrażam zgody na umieszczanie tłumaczenia w formie pliku na jakiejkolwiek grupie facebookowej. 
Miło mi będzie jak mnie oznaczysz po wykonaniu swojej pracy.

Do mojego grzybka o wysokości 7,5 cm użyłam:
- włóczka YarnArt Jeans kolor czerwony i biały/beżowy, szydełko 2mm
- wypełnienie, znacznik, koraliki 4mm (jeśli nie masz damy radę, czytaj niżej), igła

Druga część wg mnie najtrudniejsza i tu się przyznam, że potrzebowałam wsparcia bo mózg mi odmówił posłuszeństwa (DOBRA DUSZO DZIĘKUJĘ ZA POMOC) po prostu nie dałam rady do końca zrozumieć co do mnie mówi wzór:) Miło mi będzie jak zaprosisz/udostępnisz post swoim znajomym :) I wkleisz zdjęcie na FB SZYDŁAKI CUDAKI pod postem gotowej 1 części :) Jeśli czekasz na całość wzoru, to podam później zbiorczy post :) Części wzoru pojawią się codziennie, czyli 29-31.10.2020. 

1 część wzoru TUTAJ.

3 część wzoru TUTAJ

Legenda:
V - 2 płs w 1 płs poprzedniego rzędu
I - 1 płs w 1 płs poprzedniego rzędu
8I - 8 płs w 8 płs poprzedniego rzędu
^ - 1 płs z 2 płs poprzedniego rzędu
BLO - płs złapany za tylną nitkę poprzedniego rzędu
oł - oczko łańcuszka
os- oczko ścisłe (zamykające)

Jak czytać zapis przykład
Rząd 4 - 24 płs - (IIV) x 6 <--- wykonaj kolejno 2 pojedyncze płs i 2płs w 1 i powtórz tą sekwencję 6 razy 

BLASZAKI
Rób białą/beżową nitką i postępuj dokładnie wg opisu jaki podałam. Wydaje się być trudny, ale rób krok, po kroku, ew. możesz wspierać się zdjęciami autorki lub moimi na dole, albo rysunkiem :) Gwarantuję, że jak zrobisz raz tą część to stwierdzisz, że to nie takie straszne :)
Specjalnie dla CIEBIE FILMIK JAK ZROBIĆ BLASZKĘ GRZYBKOWI
Wykonaj 8 oł
Rząd 1 - od 2 oł na szydełku zrób kolejno 7 płs, zrób oł i odwróć pracę 
Rząd 2 - zrób kolejno 4 płs, os, oł i odwróć
Rząd 3 - BLO czyli za tylną nitkę zrób kolejno opuszczając os z 2 rzędu i pracując na tych 4 płs z 2 rzędu zrób 4 płs za TYLNĄ NITKĘ, oł i odwróć
Rząd 4 - zrób 4 płs kolejno, 1 płs w opuszczone oczko ścisłe z 2 rzędu, płs dalej, i płs w płs z ostatniego płs 1 rzędu, czyli w 7 płs

Całą powyższą sekwencję czyli rzędy od 1 do 4 należy powtórzyć jeszcze 7 razy. Pamiętaj, że pierwsze 7 płs musisz robić od teraz za TYLNĄ NITKĘ!!! Reszta bez zmiań.

Ostatnią 9 sekwencję wykonujesz od rzędu 1 do 3 i łączysz całą blaszkę bokami łapiąc za tylną nitkę oczkami ścisłymi lub płs jak wolisz.  Musisz zamknąć pracę w okrąg i utnij nitkę. W środku powstanie Ci kółko w które zrobimy TRZONEK GRZYBA jako 3 część jutro. 







A oto jeśli opis, zdjęcia autorki czy też moje nie przemawiają do Ciebie schemat graficzny mojego autorstwa. Mam nadzieję, że okaże się pomocny :) 

Zacznij od 1 sekwencji i przechodź w górę :)

3 komentarze:

  1. Jak wnuczek pojdzie do przedszkola i będzie w grupie muchomorkow, to bedzie jak znalazl!

    OdpowiedzUsuń
  2. Druga część gotowa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kompletnie nie rozumiem tego wzoru.Czy nie ma do tego filmu instruktażowego?

    OdpowiedzUsuń