Kanał youtube

piątek, 16 kwietnia 2021

Szydełkowa odwracalna ośmiornica 2w1 - Crocheted reversible octopus 2in1

Dziś przychodzę, a raczej przychodzimy z moim starszym synem z prostym wzorem/tłumaczeniem na odwracalną ośmiornicę. 




Może na pierwszy rzut oka wydaje się to zbyt dziecinne, ale ja zauważyłam, że:
- nauczysz dziecko kolorów (zmiana kolorów to fajna zabawa), zrób kilka sztuk
- nauczysz dziecko emocji (możesz wyszyć różne miny)
- dziecko ćwiczy motorykę rączek wywijając ośmiornicę (uwierzcie, że to całkiem fajne ćwiczenie)
- zestresowany? poodwracaj sobie ośmiornicę a poczujesz się lepiej
- nie narobisz się, a dzieciak zadowolony, że ma 2 różne ośmiorniczki w 1 zabawce
- zużyjesz resztki dolphina
- nie potrzebujesz wypełnienia do zabawki


Wzór autorstwa TORIARTPAGE Z INSTAGRAMA, znajdziecie po ROSYJSKU POD TYM LINKIEM (miło będzie jak polubisz profil autorki za możliwość udostępnienia tłumaczenia jej wzoru).

To co gotowi?
Nim przystąpimy do pracy to przypominam, że Tłumaczenie wzoru by szydlakicudaki.blogspot.com do użytku prywatnego, nie powinno być kopiowane bez podania nazwy autora oryginalnego wzoru, jaki i polskiej wersji tłumaczenia przez Szydłaki Cudaki. Ponadto nie wyrażam zgody na umieszczanie tłumaczenia w formie pliku na jakiejkolwiek grupie facebookowej. 
Miło mi będzie jak mnie oznaczysz po wykonaniu swojej pracy.

Potrzebujesz:
- włóczka Himalaya Dolohin Baby lub podobne w 2 kolorach, oraz włóczka yarnart jeans do zszycia w podobnym 1 kolorze, albo nić, czarny kolor do wyszycia detali jak mina, brwi czy też rzęsy.
- szydełko od 3,5-4mm
- znacznik, igła, 
- bezpieczne oczy u mnie 12mm (autorka użyła 14mm)

WSKAZÓWKA - umieszczając bezpieczne oczy w ośmiornicy należy przytopić jej końcówki. Zabieg ten to po pierwsze bezpieczeństwo, że oczy nie wypadną, ale również końcówki nie będą o siebie haczyć i przeszkadzać oraz wystawać w częściach w zszytych ze sobą częściach.



Jeśli chcesz zrobić dla mniejszego dziecka co ślini się jak wytrwany Bernardyn i bierze wszystko do buzi to polecam użyć np. YarnArt Jeans Plus. Wsadzić między zszywane elementy folię szeleszczącą, a oczy wyszyć. Zabawa będzie na 102 :)

Legenda:
V - 2 płs w 1 płs poprzedniego rzędu
I - 1 płs w 1 płs poprzedniego rzędu
8I - 8 płs w 8 płs poprzedniego rzędu
SŁ - słupek pojedynczy
^ - 1 płs z 2 płs poprzedniego rzędu
o - oczko łańcuszka
os- oczko ścisłe (zamykające)

Jak czytać zapis przykład
Rząd 4 - 24 płs - (IIV) x 6 <--- wykonaj kolejno 2 pojedyncze płs i 2płs w 1 i powtórz tą sekwencję 6 razy 

Wszystkie tłumaczenia są bezpłatne. Niech wywołują uśmiech na Twojej twarzy, gdy najbardziej tego potrzebujesz i szukasz. Jeśli podoba Ci się to, co robię dla CIEBIE i chciałabyś mnie wesprzeć oraz podziękować (drobną sumą), możesz postawić mi kawę (kliknij zielony przycisk).Postaw mi kawę na buycoffee.to 

OŚMIORNICA x 2 w różnych kolorach
Rząd 1 - MR 8 płs (lub zacznij od 2 oczek łańcuszka i zrób 8 płs w pierwsze oczko)
Rząd 2 - 16 płs - (V) x 8
Rząd 3 - 24 płs - (IV) x 8
Rząd 4 - 32 płs - (2IV) x 8
Rząd 5-8 - 32 płs (4 rzędy) <--- umieść oczy wg uznania w odl. 3 widocznych płs (u mnie 6-7 rząd)
Rząd 9 - 24 płs - (2I^) x 8
Rząd 10 - 24 płs 
Rząd 11 - 5SŁ w 1 płs, omiń 1 płs, płs i powtórz to 7 razy <--- zakończ os i utnij włóczkę

Zszyj ze sobą te 2 elementy w następujący sposób, że nakładasz jedną ośmiornicę na drugą, czyli 1 będzie na prawej stronie, a druga na lewej. Zszywałam łącząc ze sobą macki dookoła. Ponadto zszyłam łącząc u podstawy macek, czyli zrobiłam ścieg na 10 rzędzie. Następnie wyszyłam czarną włóczką buzie. Akurat życzenie było na dwie uśmiechnięte buzie :)

Jeśli nie wiesz jak zszyć ośmiornicę a chcesz filmik. To wystarczy napisać do autorki na INSTA, że prosisz o plik pdf, w którym otrzymasz wzór z linkami do filmików.

3 komentarze:

  1. Moją zrobiłam z jarn art yeans. Jest malutka i słodziutka, dziękuję☺

    OdpowiedzUsuń
  2. Nawet nie wiesz jak się ucieszyłam z Twojego dzisiejszego maila. Piękna ośmiorniczka ❤️

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie mogłam się doczekać nowego postu!I w końcu się doczekałam!��
    Na pewno zrobię ośmiorniczkę

    OdpowiedzUsuń