Kanał youtube

piątek, 30 września 2022

Szydełkowa żaba - Crocheted frog - tłumaczenie wzoru od OTYULI

Dziś coś czego nie było dawno u mnie na blogu. Żaba, ale nie taka byle jaka. Ten żab ma w sobie to coś. Sama nie wiem. Kształt, wyraz twarzy? Magnetyzm. Jak zobaczyłam, to się zakochałam do tego stopnia, że zrobiłam SWOJĄ wg wzoru od OTYULI z INSTAGRAMAMiło jak zaobserwujesz profil autorki w zamian za zgodę na tłumaczenie :) Oryginał wzoru znajdziesz POD TYM LINKIEM w języku rosyjskim. Wzór tylko i wyłącznie na żabę bez korony :)
Nim przystąpisz do szydełkowania przeczytaj uważnie *WSKAZÓWKI, które dla Ciebie przygotowałam, unikniesz dodatkowego zszywania.

ZDJĘCIE MOJEGO AUTORSTWA

To co gotowi?

Nim przystąpimy do pracy to przypominam, że Tłumaczenie wzoru by szydlakicudaki.blogspot.com do użytku prywatnego, nie powinno być kopiowane bez podania nazwy autora oryginalnego wzoru, jaki i polskiej wersji tłumaczenia przez Szydłaki Cudaki. Ponadto nie wyrażam zgody na umieszczanie tłumaczenia w formie pliku na jakiejkolwiek grupie facebookowej. 
Miło mi będzie jak mnie oznaczysz po wykonaniu swojej pracy.

Potrzebujesz (JA UŻYŁAM) na żabę o wysokości 9cm:
- włóczka YarnArt Suede, której już nie kupisz, więc polecam YartArt Jeans, Gazzal Baby lub podobne, jeśli chcesz możesz zrobić z Dolphina starczy 1 motek i będzie dużo większa :) 
szydełko 2mm (jeśli Dolphin to większe), bezpieczne oczy 6 mm, znacznik, igła, wypełnienie, 
- nożyczki, opcjonalnie kółeczko do breloka

Legenda:
p - półsłupek
2w1 - 2 półsłupki w 1 (rozszerzenie)
PN - półsłupek nawijany
SŁ - słupek pojedynczy
1z2 - 1 półsłupek z dwóch (zwężenie)
BLO - za tylną nitkę
MR - magiczne kółko
oł - oczko łańcuszka
os- oczko ścisłe (zamykające)

Wszystkie tłumaczenia są bezpłatne. Niech wywołują uśmiech na Twojej twarzy, gdy najbardziej tego potrzebujesz i szukasz. Jeśli podoba Ci się to, co robię dla CIEBIE i chciałabyś mnie wesprzeć oraz podziękować za ponad 400 tłumaczeń. Możesz wesprzeć mnie drobną kwotą stawiając tzw. wirtualną kawę. To co, docenisz? Kliknij, wesprzyj, w ten sposób możesz mi podziękować za to co robię, a przy okazji możesz odebrać (w zwrotnym mailu) wzór na Qbika (co miesiąc inny wzór mego autorstwa)Postaw mi kawę na buycoffee.to 

ŻABA TUŁÓW DOLNA CZĘŚĆ
Rząd 1 - MR 6 płs
Rząd 2 - (2w1) x 6 - 12 płs
Rząd 3 - (p, 2w1) x 6 - 18 płs
Rząd 4 - (2p, 2w1) x 6 - 24 płs
Rząd 5 - (3p, 2w1) x 6 - 30 płs
Rząd 6 - BLO 30 płs
Rząd 7 - (4p, 2w1) x 6 - 36 płs
Rząd 8 - (5p, 2w1) x 6 - 42 płs
Rząd 9 - 42 płs
Rząd 10 - (6p, 2w1) x 6 - 48 płs
Rząd 11-12 - 48 płs - (2 rzędy)
Rząd 13 - (6p, 1z2) x 6 - 42 płs
Rząd 14-15 - 42 płs - (2 rzędy)
*Rząd 16 - (5p, 1z2) x 6 - 36 płs <--- zakończ, wypełnij i utnij nitkę, jeśli chcesz szydełkować dalej ciało w 1 części przejdź niżej pod hasło *WSKAZÓWKA

ŻABA TUŁÓW GÓRNA CZĘŚĆ
Rząd 1 - MR 6 płs
Rząd 2 - (2w1) x 6 - 12 płs
Rząd 3 - (p, 2w1) x 6 - 18 płs
Rząd 4 - (2p, 2w1) x 6 - 24 płs
Rząd 5 - (3p, 2w1) x 6 - 30 płs
Rząd 6 - (4p, 2w1) x 6 - 36 płs <--- zakończ i zszyj z dolną częścią, jeśli szydełkujesz 2 osobne elementy

*WSKAZÓWKA aby nie szydełkować ciała w 2 częściach, zrób jak ja ciało dalej po 16 rzędzie
Rząd 17 - BLO 36 płs
Rząd 18 - (4p, 1z2) x 6 - 30 płs
Rząd 19 - (3p, 1z2) x 6 - 24 płs
Rząd 20 - (2p, 1z2) x 6 - 18 płs
Rząd 21 - (p, 1z2) x 6 - 12 płs
Rząd 22 - (1z2) x 6 - 6 płs <--- zakończ, zszyj i schowaj nitkę

TERAZ ZRÓB OCZY, uwierz będzie wygodniej niż szukać drugiego końca włóczki by je zrobić, bo ja je montowałam z ciałem, chyba, że masz koraliki lub takie do wklejania to zrób kiedy chcesz...

OCZY x 2
Rząd 1 - MR 6 płs, zaciągnij kółko zostaw nitkę do przyszycia <--- ja swoje oczy montowałam tak, czarną część przełożyłam przez MR i włożyłam po boku głowy i dopiero od środka zamknęłam zatyczką, aby plastikowe elementy nie wystawały z ciała

GŁOWA GÓRNA CZĘŚĆ
Rząd 1 - MR 6 płs
Rząd 2 - (2w1) x 6 - 12 płs
Rząd 3 - (p, 2w1) x 6 - 18 płs
Rząd 4 - 18 płs <--- oczy swoje zamontowałam wg wskazówki wyżej, w 4 rzędzie rozstaw 6 płs, mają być nieco po bokach
Rząd 5 - (2p, 2w1) x 6 - 24 płs
Rząd 6 - 24 płs
*Rząd 7 - (3p, 2w1) x 6 - 30 płs 
<--- zakończ, wypełnij i utnij nitkę, jeśli chcesz szydełkować dalej głowę w 1 części przejdź niżej pod hasło *WSKAZÓWKA

GŁOWA DOLNA CZĘŚĆ
Rząd 1 - MR 6 płs
Rząd 2 - (2w1) x 6 - 12 płs
Rząd 3 - (p, 2w1) x 6 - 18 płs
Rząd 4 - (2p, 2w1) x 6 - 24 płs
Rząd 5 - (3p, 2w1) x 6 - 30 płs 
<--- zakończ i zszyj z górną częścią, jeśli szydełkujesz 2 osobne elementy

*WSKAZÓWKA by nie szydełkować głowy w 2 częściach, zrób jak ja głowę dalej po 7 rzędzie
Rząd 8 - 10p, BLO 12, 8p - 30 płs - UWAGA w zależności od tego gdzie masz te oczy, tu będzie warga na tych 12 BLO, więc sprawdź czy masz symetrycznie z oczami, później za FLO przeszyj nitką na okrętkę robiąc żabie usta/wargi
Rząd 9 - (3p, 1z2) x 6 - 24 płs
Rząd 10 - (2p, 1z2) x 6 - 18 płs
Rząd 11 - (p, 1z2) x 6 - 12 płs
Rząd 12 - (1z2) x 6 - 6 płs <--- zakończ, zszyj i zostaw nitkę do przyszycia do głowy

NOGI DOLNE x 2 (lekko wypchaj)
Rząd 1 - MR 6 płs
Rząd 2 - (2w1) x 6 - 12 płs
Rząd 3-4 - 12 płs
Rząd 5 - (5, 2w1) x 2 - 14 płs
Rząd 6 - 14 płs
Rząd 7 - (5p, 1z2) x 2 - 12 płs
Rząd 8 - (4p, 1z2) x 2 - 10 płs
Rząd 9 - (3p, 1z2) x 2 - 8 płs
Rząd 10 - (2p, 1z2) x 2 - 6 płs <--- nie ucinaj nitki, złóż na płasko
PALCE zrób 4oł, wracając 3p, oczko ścisłe przez złożony rząd 10, i zrób 2 tak samo pozostałe palce, zakończ i zostaw nitkę do przyszycia z boku ciała, jak na zdjęciu, udko ma odstawać :)

GÓRNE ŁAPKI x2 zrobiłam w odwrotnej kolejności niż autorka, będzie lepiej przyszyć
11oł, wracając od 2 oczka zrób 3p, 4oł, 3p, 4oł, 3p (3 palce mamy) dalej 5p, PN, PN i SŁ w 1 oczku i zostaw nitkę do przyszycia do ciała

Gotowe elementy pozszywaj ze sobą aby powstała ta sympatyczna żaba. Mam nadzieję, że się spodobała i powstanie nie jedna u Ciebie :) Będzie mi miło jeśli docenisz moje wskazówki w tym poście i zechcesz postawić mi kawę :) BO:

Wszystkie tłumaczenia są bezpłatne. Niech wywołują uśmiech na Twojej twarzy, gdy najbardziej tego potrzebujesz i szukasz. Jeśli podoba Ci się to, co robię dla CIEBIE i chciałabyś mnie wesprzeć oraz podziękować za ponad 400 tłumaczeń. Możesz wesprzeć mnie drobną kwotą stawiając tzw. wirtualną kawę. To co, docenisz? Kliknij, wesprzyj, w ten sposób możesz mi podziękować za to co robię, a przy okazji możesz odebrać (w zwrotnym mailu) wzór na Qbika (co miesiąc inny wzór mego autorstwa)Postaw mi kawę na buycoffee.to 

4 komentarze:

  1. Super żaba ! Kolejny breloczek do zrobienia! Doba powinna mieć 48godzin!

    OdpowiedzUsuń
  2. Co z koroną? W niej nie wygląda tak słodko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W niej nie wygląda tak słodko? Czyli co chcesz zdjęcie bez korony? Czy chcesz wzór na koronę?

      Usuń